Porsche Macan oficiálně: až 400 koní, 0-100 za 4,6s

Pátý model v řadě chce přitáhnout hlavně zcela nové spektrum zákazníků.

Tak jsme se konečně dočkali. Německá automobilka s humbukem sobě vlastním představila zbrusu nový model Porsche Macan. Přestože nejde o nějakou okruhovou placku, která by lépe naplňovala filozofii značky, dokázal na sebe Macan strhnout až nebývalou pozornost.

A náležitý zájem automobilka očekává i od zákazníků, ročně plánuje továrna v Lipsku vyrobit až 50 000 modelů. Přitom baby-SUV stojí na shodné podvozkové platformě s Audi Q5, na druhou stranu dostane jiné pohonné jednotky, odlišný podvozek  a elektronické komponenty. Úplně totožné tedy nejsou, a to ani rozměrově, Macan měří na délku 4699 mm, široký je 1923 mm a výška činí 1624 mm. Oproti koncernovému sourozenci je tedy delší, širší a nižší. Sportovnější?

To se teprve uvidí, základem je však model Macan S osazený zážehovým šestiválcem o objemu tří litru s dvojicí turbodmychadel a výkonem 340 koní. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK, díky které je Macan S schopný pokořit stokilometrovou rychlost už za 5,4 sekundy, v případě paketu Sport Chrono je to o další dvě desetiny méně, maximální rychlost činí v obou případech 254 km/h.

Potěšeni budou i vyznavači vznětových motorů, Macan S Diesel disponuje přeplňovaným šestiválcem 3,0 l a celkovým výkonem 258 koní. Sprint na 100 km/h proběhne za 6,3 sekundy (6,1 s paketem Sport Chrono) a maximální rychlost leží na hranici 230 km/h. Jde tedy o nejpomalejší pohonnou jednotku v nabídce, ale také nejúspornější – v kombinovaném režimu slibuje spotřebu 6,1 – 6,3 l/100 km.

Třetím motorem je vrcholná specifikace Macan Turbo s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,6 litru s výkonem 400 koní. Takový výkon stačí k pokoření stovky za 4,8 sekundy (4,6 sekundy s paketem Sport Chrono) a rychlosti až 266 km/h.

Bez ohledu na motorizaci disponuje Macan pohonem všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou, za příplatek může být vybavený i vzduchovým podvozkem. Jedním dechem je třeba dodat, že v příplatkové výbavě nechybí ani systém Porsche Torque Vectoring Plus, který mění distribuci točivého momentu mezi zadními koly.

Naopak standardně dostanou všichni zákazníci převodovku PDK, multifunkční volant s řadicími páčkami, výkonný audiosystém nebo elektricky ovládané víko kufru. Kola jsou pro slabší dvě motorizace osmnáctipalcová o rozměru 235/60 R18 vpředu a 255/55 R18 vzadu, silnější Turbo roztáčí devatenáctipalcové disky obuté do pneumatik 235/55 R19 a 255/50 R19 vzadu. Za příplatek je možné dostat až jedenadvacetipalcové disky.

Závěrem ještě krátce k cenám, které už byly pro německý trh oznámeny. Do nabídky se Porsche Macan dostane v dubnu příštího roku s cenou 57 930 Eur, tedy 1,58 milionu korun za Macan S respektive Macan S Diesel, vrcholné Turbo přijde na 79 826 Eur, což je přibližně 2,18 milionu korun.

20.11.2013 10:21| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist