Porsche Macan: vrcholné Turbo má 400 koní, jisté jsou i čtyřválce

Chystaný kompaktní crossover od Porsche bude tak trochu koncernový guláš. Stojí na základech Q5, s Ingolstadtem sdílí motory V6 a šestiválce dodá VW.

Ač se tradicionalistům z řad loajální klientely Porsche diskuse na téma SUV příliš nezamlouvá, ve skutečnosti můžou automobilce za Cayenne pouze poděkovat. Nejde ani tak o to, že dokázali inženýři vnutit i vysokému a více než dvoutunovému vozu zajímavé jízdní vlastnosti, ale pozoruhodná je spíše skutečnost, jak se díky tomuto kontroverznímu stroji podařilo firmu finančně ozdravit. Jinak řečeno, dnešní devětsetjedenáctky , Caymany či Boxstery dost možná existují hlavně díky tomu, že se Porsche v roce 2002 rozhodlo ustoupit od svých zásad.

Kritika Zuffenhausenu za jeho krok směrem k mainstreamu sice neutichla dodnes, rozhodně však ztratila na intenzitě. Takže když automobilka loni v únoru oznámila rozšíření svého portfolio také o menší crossover Macan, další pobouření se už zkrátka nekonalo. Detaily k novému vozu drží Porsche pod pokličkou a zamýšlí je zveřejnit až příští měsíc na autosalonu v Los Angeles, kde bude mít auto světovou premiéru, spoustu technických dat vám však můžeme prozradit už nyní díky přítomnosti několika novinářů při finálních testech vývojových prototypů.

Odtud kromě jiného víme, že je Porsche Macan postaveno na základech Audi Q5 a tudíž využívá platformu MLB (Modularer Längsbaukasten) společnou s dalšími ingolstadtskými modely A4/A5, A6 či A7. S crossoverem Q5 navíc sdílí též rozvor o délce 2807 mm, celkové rozměry však identické nejsou. Porsche do délky o 70 mm, je širší o 44 mm a naopak nižší o 29 mm. Vpředu i vzadu pracuje víceprvkové zavěšení doplněné o vinuté pružiny, adaptivní tlumiče a zkrutné stabilizátory, pochopitelně vše ve specifickém naladění od Porsche. Kola budou mít průměr od sedmnácti do jedenadvaceti palců.

Špičková verze Macan Turbo bude mít pod přední kapotou 3,6litrový vidlicový šestiválec s přímým vstřikováním, dvojicí turbodmychadel a známe také jeho základní parametry. Řidiči nabídne rovných 400 koní srovnatelných se starší atmosférickým osmiválcem 4,8 l a maximální točivý moment 550 newtonmetrů. Ve spojení s (údajně příplatkovou) sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou má být nejsilnější Macan o hmotnosti „pod 1700 kg“ schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund a dosáhnout kolem 260 km/h, aby po všech stránkách pokořil Audi SQ5.

Pří vstupu na trh bude nový crossover v prodeji s nejméně dvěma přeplňovanými motory od Audi. Nad přední nápravou se uhnízdí zážehový třílitr s 340 koňmi a 460 Nm, vznětové pohonné jednotky pak bude zastupovat 3.0 TDI s výkonem 258 koní a 580 newtonmetry v provedení Macan Diesel S. Novinka Porsche se o něco později postará kromě jiného také o návrat čtyřválcových agregátů, tentokrát z produkce VW. Počítejte s benzínovou EA888 (2.0 TFSI) s nejméně 225 koňmi a 350 Nm a pravděpodobným kandidátem je též EA288 (2.0 TDI) s minimálně 177 koňmi a 380 Nm.

Jestli je tímto výčet pohonných jednotek kompletní, vám zaručit nemůžeme, dost možná jich bude ještě více, každopádně mezinárodní premiére je za dveřmi a posléze se s vámi o další podrobnosti podělíme.

zdroj: Autocar, další foto maskovaných prototypů najdete v galerii

10.10.2013 11:02| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist