autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 207 > Pařížské dojmy: Peugeot 207 Spider
Pařížské dojmy: Peugeot 207 Spider
Spider 207, je přímým pokračováním bláznivého tříkolového konceptu 20Cup. Tentokrát má ale čtyři kola a motor uložený napříč před zadní nápravou.
Peugeot plánuje rozjet s těmito auty pohárovou sérii, která by se jezdila před každým z pěti závodů série LeMans (LMS). Navíc je plánováno několik samostatných závodů.
Trubková kostra se skládá ze tří hlavních částí (aby se po bouračce nemusela měnit celá) a odpovídá bezpečnostním požadavkům pro třídy sportovních vozů LMP1 a LMP2. V podvozkových skupinách najdete spoustu součástek ze sériových peugeotů, třeba brzdy a řízení z modelu 407 a sloupek řízení dokonce ještě ze staré 206, ale všechno je smontováno podle přísných „závodních“ kritérií.
Uprostřed vzadu uložený motor je naprosto identický s pohonnou jednotkou připravované 207RC. Je to šestnáctiventilová šestnáctistovka s turbodmychadlem, variabilním časováním ventilů a přímým vstřikem paliva, která vznikla ve spolupráci s BMW Group. Jedinými nesériovými díly jsou sací a výfukové systémy, vyvinuté zvlášť pro 207 Spider. Motor dosahuje v 5800 otáčkách výkonu 175 koní a 240 Nm je k dispozici už v 1600 otáčkách. V pouhých 720 kg těžkém autě je to zaručený recept na okruhovou zábavu.Řazení zajišťuje šestistupňová sekvenční převodovka Sadev s řazením pádly na volantu. Chladič a mezichladič jsou převzaty z Peugeotu 207.
Na speciálu nenajdete žádné obří spoilery, záď ale připomíná závodní prototypy ze sedmdesátých let. 207 Spider má dva difuzory – jeden pod přední kapotou, před předními koly, druhý úplně vzadu. Mezi nimi je zcela plochá podlaha a celý systém tak pomáhá omezit vztlak. Impozantní tvar zádi vytváří dostatečný přítlak a umožňuje obejít se bez zadního křídla, které se snadno poškodí i při drobnějších kolizích. O ťukance není v pohárových závodech nikdy nouze a počítalo se s tím i při vývoji karoserie. Proto se skládá z devíti samostatně vyměnitelných dílů.
Honza Koubek