Peugeot 207 (2006 – 2013): Tři karosářské verze a příznivé ceny

Nástupce populární „dvěstěšestky“ si hledá nového majitele snadno. Důvodem je jak líbivý design, tak cenová dostupnost.
p207sw_per.jpg Zdroj: MilanJ

    Radosti

  • Líbivé nadčasové tvary karoserie
  • Tři karosářské verze
  • Kvalitní materiály v interiéru
  • Příjemně naladěné odpružení

    Starosti

  • Nepřesné řazení
  • Malý prostor na zadních sedadlech verze 207CC
  • V hatchbacku omezený prostor pro hlavy cestujících vzadu
  • Vyšší hmotnost vozu
  • Kratší životnost originálních brzdových třecích segmentů

Na pořízení „dvěstěsedmičky“ dnes stačí několik desítek tisíc. To samozřejmě hraje prodejům líbivého peugeotu do karet. Nástupce modelu 206 je větší, prostornější a především potěší znatelně lepším podvozkem. Na druhou stranu určitý handicap představuje vyšší hmotnost vozu, kterou poznáte především u slabších motorizací.

Peugeot 207 vyjel v provedení tří a pětidveřový hatchback, kombi pod označením SW a také ve verzi kupé-kabriolet pod označením CC. Všechny tři karosářské varianty spojuje elegantní design karoserie, použití kvalitních plastů v interiéru a podvozek zajišťující dobrý cestovní komfort i na horších silnicích.

Motoristé nejčastěji vyhledávají Peugeot 207 v provedení pětidveřový hatchback, ale ani kombi 207 SW nečeká na nového majitele dlouho. Zejména ženám se pak líbí kupé-kabriolet 207 CC. Ten má však z hlediska prodejů velkého konkurenta v předchůdci, levnějším Peugeotu 206 CC.

Interiér „dvěstěsedmičky“ nabídne pohlednou palubní desku, prostou složitých křivek a tvarů. Díky tomu vyniká přehledností. V prostrou pro posádku najdeme kvalitní plasty, i pohodlná sedadla. Zatímco vpředu je místa dostatek, na zadních sedadlech hatchbacku můžete pociťovat omezený prostor v oblasti hlavy. V případě kupé-kabrioletu 207 CC jsou pak zadní sedačky vyloženě nouzové, protože je zde opravdu málo místa pro nohy.

Zavazadelník hatchbacku nabízí objem 267 litrů, což není ve třídě malých vozů nijak výrazná hodnota, ale ani propadák. Kombi 207 SW disponuje nákladovým prostorem o objemu 335 litrů, čímž také zrovna neohromí. Zcela samostatnou kapitolu pak představuje kupé-kabriolet 207 CC, jehož zavazadelník má objem 370 litrů, avšak jen pokud nesundáte střechu. Ta se totiž ukládá do zavazadlového prostoru, čím dojde k jeho zmenšení na 187 litrů.

Základní pohonnou jednotku představuje osmiventilový benzinový čtyřválec 1.4i pracující s výkonem 53 kW, což není pro „dvěstěsedmičku“ zrovna dostačující. Proto je rozhodně lepší zvolit šestnáctiventilovou čtrnáctistovku, která se montovala o výkonech 65, 70 a 80 kW. Zejména nejsilnější verze se tak zdá být vhodnou volbou. Čtrnáctistovky jsou navíc celkem spolehlivé, zatímco šestnáctistovky vykazují vyšší počet poruch.

Nejslabší z nich je 1.6 VTi s výkonem 88 kW, sil na rozdávání mají ale hlavně přeplňované motory 1.6 THP o výkonech 110 a 115 kW. Jenže ty také trápí největší počet problémů. Situace je podobná jako u turbodieselů, kde jsou šestnáctistovky taktéž problematické pohonné jednotky, zatímco základní 1,4 HDi vykazuje solidní spolehlivost a velice nízkou spotřebu. Výkonem 50 kW ale může vyhovovat jen skutečně klidným řidičům.

Turbodiesel 1.6 HDI se pod kapotu Peugeotu 207 montoval o výkonech 66, 68, 80 a 82 kW. Kromě nízké spotřeby jsou tyto turbodiesely známé také častým výskytem nákladných poruch. „Potíže bývají s turbem nebo EGR ventilem, známé jsou úniky oleje či problémy se vstřikovači,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. „Proto při výběru vozu dbejte na pravidelný běh motoru. Pozornost věnujte i kouřivosti,“ nabádá zástupce AAA AUTO.

Motory 1.6 HDi mívají potíže s podtlakovým okruhem, který ovládá práci ERG ventilu, škrticí klapky a turba. Známé je také prodírání hadic od turba, což vede k poklesu výkonu. Pokud turbodmychadlo odejde, pouhá výměna či repase nestačí. Je bezpodmínečně nutné také rozebrat přívod oleje k turbu a vyčistit ucpané sítko, jinak turbo velice brzo zase odejde. U silnějšího provedení 1.6 HDi pozor i na stav dvouhmotového setrvačníku.

Benzinové motory 1.6 THP se občas trápí obtížné starty. Vinu nese vadné teplotní čidlo. Jednotky THP navíc někdy zastaví ulité svíčky či dokonce problémy s přeskakujícím rozvodovým řetězem. Pohonná jednotka se naštěstí nepotká, ale kouří, netáhne a nedrží otáčky na volnoběh. Benzinové čtrnáctistovky sem tam potrápí cívka, naftové čtrnáctistovky s vysokým nájezdem vstřikovače nebo únik oleje.

„Známé jsou vůle na přední nápravě nebo koroze výfuku. Karoserie má však antikorozní ochranu na vysoké úrovni,“ pokračuje Jindřich Topol z AAA AUTO. Pozor na poruchy koncových světel – zcela „mrtvé“ lampy na sebe nijak neupozorní a vozidlo nebude v noci zezadu vidět. Velká výtka míří k brzdovým třecím segmentům, které do prvovýroby dodává Bosch. Výměna brzdových destiček i kotoučů je potřebná často už po 40 000 ujetých kilometrech! Výměnu za třecí segmenty jiné značky tak lze jen doporučit.

Ve zpětném zrcátku

2006 – uvedení Peugeotu 207 v provedení hatchback se zážehovými motory 1.4i/53 kW, 1.4 16V/65 a 80 kW, 1.6 THP/110 kW a turbodiesely 1.4 HDi/50 kW, 1.6 HDi/66 a 80 kW.
2007 – uvedeno kombi pod označením 207 SW a kupé-kabrioletu 207 CC se skládací střechou z pevných dílců, nové zážehové pohonné jednotky 1.4 16V/70 kW, 1.6 VTi/88 kW.
2008 – novinkou je kombi SW Outdoor se vzhledem allroad.
2009 – 1.6 THP nově o výkonu 115 kW, nejslabší 1.6 HDi nově dosahuje výkonu 68 kW, silnější 1.6 HDi má nyní výkon 82 kW.
2012 – uveden nástupce Peugeot 208, model 207 zůstává ve výrobě již jen ve verzi kombi SW a kupé-kabrio CC.
2013 – očekávané definitivní ukončení výroby modelu 207.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošel hatchback Peugeot 207 v roce 2006. Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných a za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných. Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 3 hvězdy ze 4 možných.

Kupé-Kabriolet Peugeot 207 CC absolvoval zkoušku Euro NCAP samostatně v roce 2007. Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných a za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 0 hvězd z 5 možných – podle vyjádření Euro NCAP je důvodem skutečnost, že při nastavení předních sedadel dle předpisu Euro NCAP se dětská sedačka na zadní sedadla nevešla. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si automobil odvezl 2 hvězdy ze 4 možných.

25.5.2018 9:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist