autoweb.cz > Mazda > Mazda MX-5 > Nová Mazda 6 na českém trhu
Nová Mazda 6 na českém trhu
Už je to nějaký ten pátek, co jsem se shodou šťastných okolností dostal jako jeden z prvních novinářů nejen u nás, ale na světě vůbec (samožerský režim aktivován!) za volant nové Mazdy 6 prakticky hned po představení na autosalonu v Paříži. Ostatně, o tom už jste si mohli přečíst v článku Exkluzivní test: nová Mazda 6.
Nyní se Mazda 6 zaříná prodávat na našem trhu. Tohle je velmi nadějný produkt, který by i mezi celkem obyčejná auta mohl vrátit přirozené nadšení do řízení, probudit v řidiči touhu jít se jen tak projet. To je věc, která se z moderních aut pomalu vytrácí a zůstává vyhrazena jen exkluzivním (a také velmi drahým) autům.
Mazda 6 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nová Mazda 6 se řídí skutečně příjemně, na čemž má velký podíl především snižování hmotnosti. Auto je sice větší než minulá generace, kterou jsme nedávno vrátili z našeho dlouhodobého testu, ale působí lehčím a obratnějším dojmem. Je celkem jedno, jestli jedete s benzínovým motorem nebo výtečným kultivovaným dieselem. I když je v řízení cítit trocha „umělosti“, pořád je skvěle vyvážené a příjemně pohotové.Motory jsou velmi kultivované a zejména diesel 2,2 litru je vynikající jednotka. Má nízký kompresní poměr, měkký a tichý chod a především minimální turboefekt. Dokonce si nechá líbit i otáčky a nechová se jako typické chrochtadlo. Je to velmi příjemný motor, až mám dojem, že bych mu snad dal i přednost před benzínovým agregátem.
Klikněte: Nová Mazda 6 – kompletní český ceník
Benzínový dvoulitr je sice také příjemný, ale dynamicky trochu zaostává. Řešením by mohl být větší motor 2,5 l, jenže ten je k dispozici zase jen s automatem (i když dobrým), ale právě díky přirozenosti a lehkosti celého auta bych i k tomuto motoru rád viděl manuál. Na definitivní verdikt si počkejme, až auto dostaneme na redakční test, ale už teď můžeme říct, že se nám Mazda 6 líbí. Naznačuje totiž, že ani obyčejná auta nemusí být jen nudná a konzumní.