autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Genesis > Hyundai Genesis na českém trhu, ovšem ne pro každého
Hyundai Genesis na českém trhu, ovšem ne pro každého
Hyundai Genesis je tedy „technicky vyspělý prémiový sedan, který jasně demonstruje know-how značky Hyundai v mnoha klíčových oblastech, včetně techniky, designu, komfortu a radosti z jízdy.“ S tím souvisí i to, co jsme naznačili v titulku, že v Evropě bude nový Genesis nabízený v omezené počtu a to pouze vybraným zákazníkům. Podle jakého klíče zatím nevíme, každopádně zákazníci budou mít jistotu, že jezdí největším, nejlépe vybaveným a technicky nejvyspělejším modelem Hyundai v Evropě.
S omezenou edicí souvisí i jedna jediná výbava, Genesis bude evropským zákazníkům k dispozici v jediné, bohatě vybavené variantě, která bude poháněna motorem V6 GDI 3,8 litru (316 koní při 6000 ot./min a točivý moment 397 Nm v 5000 ot./min), napojeným na osmistupňovou automatickou převodovku a nový systém pohonu všech kol HTRAC. Vnější design nechme na hodnocení každého jednoho čtenáře a pojďme do kabiny, kde najdeme široce nastavitelná sedadla.
Sedadla řidiče a spolujezdce vpředu optimalizují držení těla díky nastavitelnými bočním polštářům sedadla řidiče a nastavitelné délce sedáku, vylepšené hustotě pěny použité pro sedací plochy a dalším technologiím ve struktuře sedadel. Vpředu lze polohu sedadel seřizovat elektricky ve dvanácti směrech, včetně bederní opěrky nastavitelné elektricky ve čtyřech směrech.
Maximální komfort cestujících zajišťuje vyhřívání a odvětrávání sedadel vpředu a vzadu. Plus elektricky výškově i podélně nastavitelný volant. Mezi nové prvky komfortní výbavy zcela nového modelu Genesis patří manuálně ovládané sluneční clony pro okna zadních bočních dveří a panoramatické střešní okno. Kromě toho je zde třízónová regulace umožňuje nezávislé nastavení různých teplot pro řidiče, spolujezdce vpředu a cestující na zadních sedadlech. Dále je nový Genesis je vybaven systémem elektrického dovírání všech dveří.
Mluví-li Hyundai o vlajkové lodi, tak o skutečně není prázdné plácání do větru, ale přesný pospis skutečnosti. Dalším důkazem mohou být například funkce navigačního systému propojeného s displejem s úhlopříčkou 9,2“ a rozlišením HD (vertikální rozlišení 720 pixelů) či speciálně vyladěný prémiový audiosystém Lexicon Discrete Logic 7 Surround.
Bezpečnost? Toto je paleta prvků aktivní a pasivní bezpečnosti – senzor CO2 v interiéru na světě zabraňuje únavě řidiče na delších cestách, auto je je vybaveno technikou „aktivního“ snímání okolí vozidla, která řidiče upozorňuje na případné rizikové situace. Vyspělý asistent pro jízdu v jízdním pruhu zabraňuje potenciálně nebezpečným kolizím na dálnicích, automatické nouzové brzdění zvyšuje bezpečnost provozu ve městě a dokáže zabránit hrozící srážce s jinými vozidly či překážkami. Chytrý adaptivní tempomat nepřetržitě udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a aktivní kapota chrání chodce a cyklisty.
A je toho mnohem a mnohem víc, tak na závěr jen cena a to bude velice krátké čtení, ceník obsahuje jednu jedinou částku a to 1347099 Kč, protože vše, co může Hyundai aktuálně nabídnout najdeme v rámci standardní výbavy, bez příplatků.