Dlouhodobý test Mercedes-Benz C 220d Kombi 4MATIC (2017): Další pohled, na silnici

Dlouhodobý test | vydáno 10. 4. 2017

Velikost textu: a a a

Negativa? Vyniknou z důvodu, jak moc auto je dobré. Jde o ideální mix komfortu a zatažení do děje, téměř vše funguje dokonale, jízda s ním je téměř vždy bezchybná.

Pokud chcete auto, které dělá, co po něm chcete a pouze tehdy, kdy to po něm chcete, kupte si Mercedes. Jsem dost háklivý na všechny současné „moderní“ asistenty, většinou mě nějaký z nich vyděsí ve chvíli, kdy to vůbec nečekám. V Mercedesu jsou také, ale neotravují. Chcete auto, kde jste při telefonování přes hands-free opravdu slyšet? Auto, kde spínač stěračů reaguje tak, jak byste to udělali sami? Kde automatická dálková světla způsobí pro svou dokonalost návyk? Kupte si Mercedes. A pokud přežijete zdaleka ne tak dokonalý informační systém středového displeje, může to být i C-klasse.

Mercedes třídy C na mne vždy působil jako schválně hůř vypadající nejmenší ze tří sourozenců. A zatímco BMW modely více odlišoval, u Audi to udělali stejně, ale obráceně – A8 vypadá jako větší A4. Takže postup Mercedesu chápu a ani u současné, nyní konečně kompletní řady to není jinak. Céčko je takové trochu zakrnělé a platí to pro sedan i pro kombi. Což ale v žádném případě neznamená, že se za něj je potřeba stydět. Pořád je to Mercedes a je to prostě cítit. Je možná zbytečně úzké, o to víc pak překvapí délka zadních dveří, protože ji nečekáte Příjemné sedačky, většinou kvalitní materiály, pro neznalého řidiče zpočátku netradiční ovladače a hodně větracích výdechů. Dlouho jsem přemýšlel nad výplní, připomínající dřevo. Asi to je dřevo, ale tak nějak nepřesvědčivé, vše ostatní je naprosto v pořádku.

Ideální polohu za volantem jsem si našel snadno, k tomu pomohou i nastavitelné opěrky hlavy a výsuvná přední část sedáků. Jako ne úplně podařený hodnotím informační systém. Už samotný displej, který působí, jako kdyby do palubní desky spadl z letadla převážející čínské kopie tabletů. Pak je tu jeho pomalost – při hledání v uživatelském návodu až komická, vzpomněl jsem si na své první a poslední Windows Vista, a nakonec navigace, která nabíhá opravdu neúměrně dlouho a při vypnutí motoru a opuštění auta byť na dvě minuty se zresetuje a musíte vše zadávat znova. A to ještě kolečkem, displej není dotykový, a pěkně vše: město, ulice, číslo. A nakonec nenajde správně číslo v ulici v Praze Nuslích – kde by to člověk úplně nečekal.

Stejně tak mi jako výhoda nepřišlo zdvojení ovládání – buď zmíněným kolečkem/joystickem, nebo dotykovou destičkou nad ním. Nicméně menu jako takové jsem pochopil rychle a pohyb v něm nebyl složitý. A poslední výtka – s mým HTC se vždy spojilo HF, ale jen někdy přehrávání audio, občas jsem musel zrušit párování a začít znova. Pro prvomajitele Mercedesu bude zvláštní spojení stěračů a blinkrů do jedné páčky vlevo a voliče automatu vpravo. Pod displejem jsou pak dvě řady tlačítek, souvisejících s funkcemi topení a větrání v horní a základním menu infosystému ve spodní.

Pro mě nepochopitelné je umístění spínače výstražných (a děkujících) blinkrů vpravo právě v této spodní řadě. Některým kolegům interiér přijde příliž úzký, ale to je asi hodně věc rozměrů řidiče. Já se vešel krásně a cítil jsem se tak akorát obtečený Námi testovaný naftový 2,2l nabídne až 170 koní a 400 Nm a díky devíti stupním v převodovce i překvapivě přátelskou spotřebu – kolem 8l ve městě při středně svižné jízdě a do 7l při 150km/h na dálnici. Na naftový agregát se velice rychle zahřívá a bohužel není úplně prostý typických zvukových projevů.

Nicméně celkový výsledek je příznivý a je i dostatečně dynamický, aby uspokojil většinu řidičů. A to i přesto, že C-klasse neuvěřitelně maskuje rychlost a vždycky pojedete o dost rychleji, než byste čekali. A to po rovině i v zatáčce Zmíněná devítistupňová převodovka mě předem děsila, ale zbytečně. Automaty nemám rád a to všechny druhy pro různé neduhy. Nicméně 9G tronic funguje dobře a patří rozhodně k těm nejlepším. Jediná výtka je nemožnost při manuálním podřazování skočit najednou třeba o tři stupně. Mačkat tlačítko můžete, ale musíte vždy počkat na přeřazení o jeden stupeň níže a pak pokračovat.

Tady se dostávám k onomu překvapení z plusů v úvodu článku. Jízda v C-klasse je řidičsky téměř perfektní. Ne pro obklopení řidiče kvalitou, ale pro jízdní vlastnosti a projev auta. Reakce na svezení je vždy stejná: „ to bych od Mercedesu nikdy nečekal, mám tu značku zafixovanou jako nudnou pro starší klidné pány“. A téměř perfektní je kvůli dvěma nedostatkům – při rychlé jízdě působí řízení přeposilovaně, zde pomůže přepnutí z módu komfort na sport. Nebo si můžete tvrdší řízení nakonfigurovat do režimu individual. A dále je přece jen nastavení tlumičů víc směrem ke komfortu, takže na některých dírách a příčných nerovnostech zadní náprava bouchá a odskakuje. Hezky je to vidět u retardéru, kde do určité rychlosti přejezd téměř nezaznamenáte, ale při jejím překročení je doprovázen opravdu nepříjemnou ranou.

Nejvíc na mě ale působila schopnost klamat rychlostí, kterou jedete. A nezáleží na tom, kde jedete. Ve městě si při padesátce všimnete, že jedete sedmdesát, na okresce pak je to stejné a řítíte se 120.

Naštěstí je ovládání tak vyvážené, auto ochotně zatáčí a stabilizace zasahuje nenásilně, ale naprosto přesně, že hravě zvládnete i průjezd zatáčkou, kde nastupují fyzikální zákony. Mimochodem stabilizace – v menu palubního počítače se dá snadno vypnout protiprokluz, ale existuje způsob, jak auto přepnout do módu „test na válcích“, kdy vypne úplně vše.

Komentáře ke článku

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?

Říká se, že potřebujete alespoň 400 koní na to, abyste si pořádně užili Masarykův okruh v Brně, jinak je to utrpení. A co takhle mrzkých 60 koní litrového tříválce ve Škodě Citigo?

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, jaký je prosím správný výklad? Ve vyhrazené zóně pro rezidenty ( modrá ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist