Mercedes-Benz E 350 d Kombi: Závislost na éčku

První jízda | vydáno 15. 3. 2017

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

Velký kombík s trojcípou hvězdou ve znaku, velkým naftovým šestiválcem pod kapotou a nekonečně rozměrným kufrem má svoje nezaměnitelné kouzlo. Zkrátka archetyp luxusního rodinného auta.

Radosti

  • Důstojný motor s výbornou spotřebou
  • Honosný pocit z kabiny ve stylu S-Klasse
  • Nenápadnost a praktičnost velkého kombíku
  • Schopnosti v zatáčkách ve sportovním režimu

Starosti

  • Komfort odpružení je plavný, avšak ne vždy dokonalý
  • Automatická převodovka není nejrychlejší
  • Dotykové ovládání volantu a infotainmentu je chaotické
  • Chybí ještě silnější turbodiesel

Vždycky jsem byl závislý na éčku. Abych nebyl špatně pochopen - nemyslím povzbuzující látku, díky níž bych protančil celou noc, ale naopak spíš něco uklidňujícího. Velký Mercedes v praktické karoserii s naftovým šestiválcem totiž vždycky měl zvláštně uklidňující účinky. Čas se najednou zastavil, nikam jste nespěchali a jenom si užívali velejemného motoru, krásného prostředí a dokonalé nenápadnosti, díky níž o vás nikdo nevěděl. Zkrátka archetyp luxusního rodinného auta, které dokonale vyhoví jakýmkoliv životním potřebám a dělá přesně to, co má.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Přiznávám, když jsem poprvé řídil nový Mercedes třídy E, nedokázal jsem se ubránit mírnému zklamání. Zkrátka mě nedokázal dostatečně přesvědčit. Čekal jsem noblesu větší S-Klasse, auto však na mě působilo spíš jako takové větší Céčko. Moderní technologie jako dálkově ovládané parkování nebo dvojice "televizí" berou dech, jenže když není naděleno pod kapotou... Čtyřválcový turbodiesel zkrátka postrádal důstojnost, kterou si tohle auto zaslouží. Jenže nyní tu máme něco jiného - Mercedes-Benz E 350 d Kombi, který se, naštěstí, vrací do starých kolejí.

Interiér

Design interiéru se nese v duchu vlajkové lodi. Palubní desce dominují dvě velkoplošné obrazovky, na kterých by se mohlo vysílat finále hokejového mistrovství světa na Staroměstském náměstí a typické pro větší S-Klasse jsou i čtyři výdechy ventilace. Bez pravítka vlastně nemáte šanci poznat, ve kterém autě sedíte. Nejen díky designu, ale i výběru materiálů, které jsou špičkové. Ovšem kvalita zpracování místy pokulhává, především na drobných detailech - třeba dvířka odkládací přihrádky se viklají a panel nad ambientním osvětlením někde dokonce odchlípnete. Do krve vám jen stěží bude přecházet i ovládání multimediálního systému, které je navíc možné ovládat dotykovou plochou na volantu - tedy už třetím způsobem! Často však palcem neuděláte pohyb, který od vás systém očekává, a skočíte do jiné nabídky, než chcete. Nakonec tedy stejně sáhnete po kolečku na středovém tunelu, jenže se občas "ukliknete" dlaní na dotykové ploše nad ním. Je to překombinované a zcela zbytečné, jediné kolečko s dotykovou plochou a logickou nabídkou (ehm... i... ehm... Drive... ehm...) je zkrátka nepřekonatelné.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Velmi pěkná je možnost měnit motivy budíků - na výběr je klasický analogový, sportovní se žlutým pozadím a moderní digitální. Pokaždé navíc ještě můžete část displeje vyměnit za doplňkové jízdní informace, malý náhled navigace či klasický otáčkoměr, kromě efektu to však nemá žádný praktický přínos jako třeba v Audi. Což bych právě od dotykové plošky na volantu očekával. Tím ale kritika v zásadě končí. Jinak Mercedes třídy E dostává svému jménu. Uvnitř je krásný, útulný a voňavý. Zkrátka nebude se vám chtít ven ani po tisícikilometrové štrece. Vepředu se sedí perfektně a křesla jako z obýváku nastavíte v mnoha ohledech, vzadu se uvelebí i dlouháni a do obrovského kufru naložíte celý svůj majetek. Chybět samozřejmě nemůže kamerový systém jako z pultu centrální ochrany, elektrické víko kufru, elektricky výklopné tažné zařízení nebo elektrické pojistky sklápění sedadel. Zkrátka komfort především. S tím souvisí i patřičné odhlučnění kabiny jak od větru, tak pneumatik či motoru.

Pohon a spotřeba

Ostatně třílitrový vidlicový šestiválec si jen tak potichu mumlá po vousem. To je hlavní kouzlo této motorizace a pádný argument, proč nevolit naftový čtyřválec. Druhotným důvodem je dynamika zachovávající důstojnost auta. Výkon 258 koní možná není proti konkurenci nic světoborného, vždyť ostatní nabídnou ještě silnější motor o třídu níže, ale vlastně víc ani často nepotřebujete. Éčko při každém zrychlení mocně pozvedne svou příď k nebesům a vyrazí za doprovodu slušného zatlačení tělesné schránky vstříc heboučkému čalounění kožených sedaček.

"Třílitrový vidlicový
šestiválec si jen tak potichu
mumlá pod vousem."

A v neposlední řadě je výtečná i spotřeba paliva. Papírové hodnoty jako obvykle pocházejí z říše snů, ale žádná noční můra bruselského byrokrata se nekoná. Naopak, byl jsem velmi příjemně překvapený, jak málo motor spotřeboval. Přece jenom bych od 1,9 tuny těžkého auta s třílitrovým šestiválcem čekal horší hodnoty než 8,3 litru při dálničních 160 km/h, městské poskakování do osmi a půl až devíti litrů a okreskovou stovkou na tempomat za 6,5 l/100 km. A ulhaným palubním počítačem to nebude, na nádrž jsem totiž skutečně urazil téměř 600 kilometrů, což do puntíku odpovídá týdenní spotřebě.

Ovladatelnost

V zatáčkách se vyšší hmotnost a plavnější podvozek v komfortním režimu projeví citelnými náklony a přirozeným sklonem k nedotáčivosti. To vás včas upozorní, že máte zvolnit tempo. Stačí ale jen přepnout do jízdního režimu Sport+ a podvozek úplně změní charakter. Odpružení přituhne, stejně tak posilovač řízení, a auto začne poslušněji poslouchat povely volantem. Pořád se vyplatí mírná obezřetnost, přece jenom fyzikální zákony neoblafnete, ale Éčko najednou působí sebejistě. Nějak velká zábava to není, k tomu musíte hledat jinde, ale celkově se auto řídí pěkně.

Pohodlíchtiví řidiči si budou muset zvyknout na dvojí projev podvozku i z čistě komfortní stránky. Vzduchový podvozek totiž má svoje rezervy a nedokáže pokaždé dokonale odfiltrovat byť i jen drobné příčné nerovnosti. Přitom za běžných okolností se pohupuje velmi plavně nikoli nepodobně plachetnici unášené mořskými vlnami, jenže i malý výmol či kanalizační poklop mají na auto stejný efekt jako skála ukrytá v příboji - následuje ostrá rána do karoserie a přinejmenším rozhození pohody na palubě.

Verdikt

Pokud byste někdy hledali v naučném slovníku pojem "dokonalé rodinné auto", pravděpodobně by u něj byla fotka tohoto vozu. Zvenku působí noblesně, naftový šestiválec je důstojný a zároveň úsporný, kabina překrásná, moderní, luxusní, především však nepřekonatelně praktická a podvozek s přimhouřením oka komfortní. Mercedes-Benz E 350 d Kombi pro mne vždy představoval vrchol všeho, co v životě můžete potřebovat, a přestože jsem o něm na chvíli zapochyboval, tenhle konkrétní kousek je tím, který si umím v životě představit coby dokonalý rodinný kočár. A jediné, co na tom může něco změnit, je nové BMW 5 Touring, které jsem zatím ještě neřídil. Do té doby si tohle auto jednoznačně obhájilo svoje místo na tomto světě.

Měření a technické údaje

MotorMercedes-Benz E 350 d Kombi
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
RozvodDOHC
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2987
Kompresní poměr15,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkadevítistupňová automatická
Poháněná kolazadní
Podvozek
Pneumatiky vpředu245/45 R18 GoodYear UltraGrip 8
Pneumatiky vzadu245/45 R18 GoodYear UltraGrip 8
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)190 / 258 v 3400
Točivý moment (Nm)620 v 1600 - 2400
Výkon/hmotnost (k/t)137
0-100 km/h (s)6,0
Nejvyšší rychlost (km/h)250
Spotřeba paliva (l/100 km)6,5 / 4,8 / 5,4
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4933
Šířka (mm)1852
Výška (mm)1475
Rozvor náprav (mm)2939
Provozní hmotnost (kg)1890
Celková hmotnost (kg)2560
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2100
Zavazadlový prostor (l)640 / 1820
Ceny
Základní cena modelu1 254 770,- (E 200 184 k)
Základní cena test. verze1 571 790,- (E 350 d 258 k)

Komentáře ke článku

  • Nádrž Zobrazit
    15. 3. 2017, Alex
    • Re: Nádrž Zobrazit
      15. 3. 2017, Pavel F.
  • Názor k autorovi článku Zobrazit
    15. 3. 2017, Petr
    • Re: Názor k autorovi článku Zobrazit
      16. 3. 2017, fero
  • Re: Re: Nádrž Zobrazit
    22. 3. 2017, Pepe
  • Re: Nádrž Zobrazit
    22. 3. 2017, Nornik
  • Cialis Und Co Erfahrungen Zobrazit
    28. 3. 2017, CesDIT

Mitsubishi Evolution se vrací. Ostrou čtyřkolku ani hatchback ale nečekejte...

Pamětníci ostrých čtyřkolek s rodokmenem v rallye musejí zamáčknout slzu. Nový koncept Mitsubishi Evolution totiž ztělesňuje všechno, co fanoušci nenávidějí.

Mitsubishi Evolution se vrací. Ostrou čtyřkolku ani hatchback ale nečekejte...
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Pane doktore, opakovaně, naposledy 5. 9. 2017, jste zde v odpovědi uvedl, že pokud... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist