Citroën C4 Cactus (2014): premiéra produkčního kaktusu je za dveřmi

Autonovinky | vydáno 21. 1. 2014

Velikost textu: a a a

Do světové premiéry nového francouzského crossoveru Citroën C4 Cactus zůstávají dva týdny, kolik toho dnes o něm víme?

Za dva týdny, přesněji 5. února, představí francouzský koncern PSA nový crossover C4 Cactus, předznamenaný stejnojmenným konceptem z loňského frankfurtského autosalonu. Datum prezentace nebyl vybrán náhodně. V ten den si značka Citroën připomene 136. výročí narození svého zakladatele Andrého Citroëna.

Jak možná víte, tento „dárek“ nebude postaven na nejmodernější platformě EMP2 Citroënu C4 Picasso a Peugeotu 308 druhé generace, ale využije jednodušší základy Peugeotu 2008, který pro změnu stojí na starším známém šasi PF1 (DS3, 208, C3…) se vzpěrami MacPherson vpředu a prostou torzní příčkou vzadu.

Všechna tajemství Kaktusu, který se svou velikostí zařadí mezi C3 Picasso (4,1 m) a C4 (4,33 m), se nám dnes asi ještě rozlousknout nepodaří, přesto pár další neoficiálních detailů známe. Francouzští kolegové hlásí, že se od počátku objeví pod kapotou vozu pouze dvě pohonné jednotky. První z nich je benzínový atmosférický tříválec 1.2 e-VTi s výkonem 82 koní, druhý zase čtyřválcový diesel 1.6 e-HDi ve dvou variantách s 90 a 115 koňmi.

Tyto motorizace o něco později, možná ještě během letošního roku doplní stejný zážehový tříválec s turbodmychadlem, který ponese označení 1.2 e-THP a nabídne 110 koní a C4 Cactus by se měl stát zároveň prvním automobilem s technologií Hybrid Air. Ta sestává z malého tří nebo čtyřválcového agregátu, automatické planetové převodovky a hydromotoru využívajícího jako zásobník energie tlak vzduchu. Celé to v zásadě funguje jako klasický hybrid, akorát jsou zde místo elektromotoru a těžkých akumulátorů zmiňované komponenty.

Design auta se Citroënu prozatím daří udržet pod pokličkou, netají se však tím, že studie zase nebyla tolik vzdálená realitě. Do sériové výroby by se měly dostat rovněž takzvané Airbumps, tedy vzduchové polštářky z gumy chránící nárazníky i boky před drobnými poškozeními při parkování či kolizích v nízké rychlosti. Finální auto samozřejmě nakonec může vypadat trochu jinak, máme ale za to, že nebudou příliš vzdálené ilustracím od Didiera Rica.

To samé platí také pro interiér, který má být především velmi jednoduchý s minimálním počtem ovládacích prvků. Výbava bude omezena pouze na jeden jediný stupeň s možností dokupovat různé pakety obsahující klimatizaci, navigační systém a další luxusní či funkční komponenty. Základní cena Citroënu C4 Cactus se podle předběžných odhadů odpíchne od hodnoty 15 tisíc eur.

ilustrace: Didier Ric, zdroj: Largus.fr

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Související články

Porsche Panamera Shooting Brake je možný duchovní nástupce modelu 928

Svého času patřilo mezi technologicky nejvyspělejší auta vůbec, nyní by se mohlo změnit ve stylový lovecký kombík. Stačilo by jenom odebrat jeden pár dveří z Panamery Sport Turi...

Porsche Panamera Shooting Brake je možný duchovní nástupce modelu 928
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den můj dotaz na Vás zní zda může auto vlastnit nezletilé dítě a co vše musí... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist