A nejhodnotnější automobilovou značkou se stává…

Ne, tohle nebude velké překvapení, obzvláště pokud se ve hře o pomyslný titul už řadu let přetahují stále stejná jména.

Ano, jistě, je to Toyota. Tedy určitě podle výsledků studie společnosti Interbrand, v hodnocení „Best Global Brands 2013“ publikovaném právě Interbrandem vzrostla hodnota značky Toyota o 17 % a mezi automobilkami a tím by měla být japonská značka opět na prvním místě.

Jak je na tom Toyota v rámci všech značek? Současně se drží na celkově 10. místě a je nyní ohodnocena částkou 35,346 miliard dolarů. Podle Interbrandu lze růst hodnoty značky Toyota připisovat globálnímu prvenství na poli hybridních technologií a úsilí budovat lepší vazby se zákazníky. Navíc je patrné, že zákazníci dobře přijali snahu automobilky přicházet se stále vyspělejšími vozy, což se projevuje slibnými prodejními čísly modelů Toyota po celém světě.

Pro zajímavost, první místo absolutně drží Apple, druhý je Google a třetí Coca Cola, nicméně další automobilkou v řadě za toyotou je Mercedes-Benz na jedenácté pozici, a pak BMW na dvanáctém místě tabulky. Pak dlouho nic a na dvacáté pozici je Honda.

Metodika hodnocení globálních značek používaná společností Interbrand je certifikována podle ISO. Analyzuje nejrůznější způsoby, jakými je značka pro organizaci přínosem, od naplňování očekávání zákazníků až po nárůst ekonomické hodnoty.

3.10.2013 4:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist