Známý lyžař nechal pořádně upravit svůj bestiální Mercedes G 500 4×4²

Říká vám něco jméno Jon Olsson? Pokud jste fanoušky zimních psortů, asi víte, že jde o velmi úspěšného lyžaře. Pokud jste ale fanoušky aut, hodně zajímavých aut, pak víte, že je to majitel těch nejzběsilejších úprav super aut, jaké jsme asi kdy viděli.
jon-olsson-g-class-1100x618.jpg Zdroj: Jon Olsson/YouTube

Jon sice ještě stále lyžuje, ale hlavní příjem má z různých obchodů. Jeden z nich je jeho vlastní oděvní značka, kvůli které jeho Géčko muselo i k lakýrníkovi. Ale vezmeme to postupně. Jon Olsson si už před nějakou dobou pořídil černý Mercedes-Benz G500 4×4².

A protože jemu ani opravu extrémní auta, což tohle Géčko rozhodně je, nevydrží sériová, rychle ho odvezl do tuningové dílny. A tam je nenapadlo nic lepšího, než tomu monstru na super zvýšeném podvozku uříznout střechu. Důvody to mělo hned dva. Jedním byla změna stylu a druhým fakt, že se tak vysokým autem nevejde do nízkých podzemních garáží v Monaku, kde bydlí.

Mercedes-Benz třídy G s uřezanou střechou je ten nejvíc cool kabriolet do terénu

Díky tomu vzniklo asi nejstylovější Géčko, jaké jsme kdy viděli, ale před pár dny prošlo další změnou. Kabriolet je sice fajn, ale i v Monaku bývá počasí lehce proměnlivé a proto se Jon rozhodl, že to prostě chce střechu. Jen v tom novém provedené super nízkou a plátěnou.

I proto výslednému projektu začal přezdívat G500 4×4² Safari. Krom toho ale, jak už jsme naznačili výše, poslal auto k lakýrníkovi, aby jej přelakoval na zářivě bílou barvu. A důvod? Protože bílá je poznávacím znamením jeho kolekce sportovního oblečení…

A aby ta úprava byla úplná, rozhodl se nechat radikálně zvýšit výkon. Pod kapotou sice nechal V8 pracující se dvěma turbodmychadly, jejíž objem je 4 litry, ale její sériový výkon 422 koní a točivý moment 610 Nm, mu bylo málo.

Po sérii úprav, která zahrnovala změnu map řídící jednotky, montáž několika nových komponentů motoru a také montáž nového, fantasticky znějícího výfukové potrubí, je výsledný výkon osmiválce 850 koní. A to už je opravdu hodně i na takové monstrum, jakým je přizvednuté Géčko s plátěnou střechou.

13.5.2019 8:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Jon Olsson

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist