Na slovíčko s Pavlem Valouškem

Rozhovor s českým jezdcem po Švédské rely.

Přinášíme Vám rozhovor s Pavlem Valouškem, který pro naše čtenáře připravil Jakub Pešek. Nejdříve bych Ti chtěl pogratulovat k dobrému výsledku ve Švédsku. Jak jsi se svým výsledkem spokojen? Moc děkuji za gratulaci ke švédské rely. Jsem spokojen s tím, že jsme mohli celou dobu jet takové tempo, abychom nemuseli dělat chyby. Udělali jsme dvě malinkaté chybky se ztrátou do pár vteřin, ale to je asi na takovéto soutěži normální. Jsem také rád za nové zkušenosti a vím, že pokud bychom startovali i příští rok, tak pojedeme rychleji. I s naším umístěním jsme moc spokojen.  Jak fungovala během rely spolupráce s novým týmem? Spolupráce s novým teamem byla opravdu super. Všichni lidé táhli za jeden provaz a moc se mi snažili pomoci. Celý team byl perfektní. Chtěl bych moc poděkovat našemu teamu za super přípravu a spolupráci. Velmi jsme si hned porozuměli s mým šéf mechanikem, který je perfektní i jako člověk. Měli jste během rely nějaké technické problémy nebo nějakou krizovou situaci během jízdy? Během rely jsme neměli vůbec žádné problémy. Jinak nějaké menší problémy plynoucí z neznalosti tratě samozřejmě byly, ale nim moc zase až tak kritického. Jak jsi byl spokojen s chováním vozu na sněhu, byl odlišný od chování Ignise, se kterým jsi jel Jänner rely? Toto se mi velmi těžko porovnává, protože na Jänneru jsme závodili na krátkých hrotech, kdežto ve Švédsku jsme jeli na dvojnásobně delších. Takže ta guma funguje naprosto jinak a proto nemohu auta stoprocentně porovnat. Jinak je Swift o hodně klidnější a to díky nezávisle odpružené zadní nápravě. Jaká byla jezdecká škola bývalé severské soutěžácké legendy Anderse Kullänga? Pan Kullang je perfektní člověk. On jen zajišťoval místo pro testování na jeho pozemcích na jezeře a také na RZ v lese. Dal mi i nějaké rady, které se mi v rely určitě moc hodily.  Vídal jsi podél trati RZ dost českých vlajek, co fanoušci? Vytvářeli dobrou atmosféru? Českých vlajek jsem viděl podél trati opravdu hodně. Velmi obdivuji české diváky, že se vydali takovou dálku, navíc do takové zimy, aby nás podpořili. Je to opravdu neskutečné a naši diváci vytvořili perfektní kulisu. Opravdu si toho velmi vážím a moc všem děkuji za fantastickou podporu na trati Švédské rely. Tvrdí se, že švédské tratě jsou poměrně rychlé, víš jakých maximálních rychlostí jste dosahovali? Je pravda, že Švédská rely je svým charakterem velmi rychlá a v maximálkách se jelo opravdu častokrát. Myslel jsem si, že Švédsko bude tak zhruba stejně rychlé jako rely ve Finsku, ale Švédská rely je daleko rychlejší. Maximálně jsme jeli asi 175 km/h. Jaké jsou faktory pro výběr gum na švédskou rely, co jsi jezdil třeba Ty? Je také dost variant jako na asfalt a šotolinu? Ve Švédsku jsme neměli možnost vybírat druhy pneumatik. My jsme zaštítěni junorským cupem a ve Švédsku jsme měli určen jen jeden druh pneumatiky.  Jak jsi se připravoval na rely? Je pro Tebe takovýto víkend fyzicky náročný? Trávíš pro lepší kondici i nějakou dobu v posilovně? Hodně jsem na tuto rely trénoval fyzicky. Také jsem se připravoval i po praktické stránce se svojí Fabií RS, na kterou jsem obul pneumatiky s hroty. Myslím si, že jsem byl dobře připravený, protože i nejdelší 40 km dlouhá RZ mě moc neunavila. Do posilovny začnu chodit až teď, protože jsem na ni neměl plán. Ale provozuji hodně spinning, plavání, kondiční svičení a tak.  Jenom pro zajímavost jaká je tvoje tepová frekvence během RZ. Je o hodně vyšší než v klidu nebo je to ovlivněno převážně tempem a momentální situací? To nemohu potvrdit, ale sám si myslím, že není o moc vyšší než při normálu. Ale také záleží na různých situacích. I toto si chci na nějakých závodech změřit a podle toho připravit svůj trénink.   Jinak zdravím všechny čtenáře. Valda 

Zdenda Balcar

12.2.2006 1:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist