Záhada luxusních limuzín severokorejského diktátora: Nikdo netuší, kde k nim i přes všechny zákazy přišel

Už řadu let platí ze strany OSN směrem ke komunistické Severní Koreji tvrdá obchodní opatření, která mají zaručit, že se ani obyvatelé, ale ani vysocí státní představitelé nedostanou k některému evropskému zboží. Realita ale ukazuje, že ta opatření fungují jen na obyčejné obyvatele. Politici, včetně vrcholných představitelů mají vše, co chtějí.
kim-cong-un-1100x618.jpg Zdroj: Jalopnik/AP Images

Důkazem budiž nedávné setkání Vladimira Putina a Kim Čong-una ve Vladivostoku, kde měli dohodnout jaderné odzbrojení komunistické země. Fakt, že k žádné dohodě nedošlo, ale světové média nezajímá tolik, jako to, kde vzal komunistický diktátor své luxusní pancéřované limuzíny. Již před 15 lety totiž OSN napříč celým světem přikázalo, že žádné země nesmí se Severní Korejí spolupracovat a obchodovat. Tento zákaz má Čong-una donutit k jadernému odzbrojení, ale zatím to moc nefunguje. On a další političtí představitelé země ty zákazy totiž umí hladce obejít.

Veškeré sankce tak dopadají jen na obyvatelstvo, které dře bídu s nouzí a to, co my považujeme za běžné a normální, ani neznají. Čong-un si ale všech luxusních vymožeností, od jídla, přes elektroniku či oblečení až právě pro auta, užívá plnými doušky. A nikdo neví, jak se to všechno k němu dostává. Největší pozornost ale přitáhla ta dvě luxusní auta, konkrétně S600 Pulmann Guard nebo Maybach 62. S prvním jmenovaným se diktátor ukázal na schůzce s americkým prezidentem Trumpem před pár měsíci a s druhým před pár dny na setkání s Putinem.

Obě auta jsou Daimlerem vyráběna více méně v kusovém provedení a koncern navíc tvrdí, že právě i kvůli těmto sankcím hlídá, komu auta prodává. A přesto se Koreje dostaly. Mluvčí Daimleru Silke Mockert už se k celé věci vyjádřil. Tvrdí, že jako společnost nemají žádné tušení, jak se k vůdci komunistické země auta dostala. Daimler prý nemá žádné obchodní styky se Severní Koreou a to ještě déle než 15 let. Automobilka prý velmi přísně dodržuje jak embarga OSN, tak také USA. Problém ale je případný prodej aut třetími stranami, nad kterými jako automobilka nemají žádné pravomoci ani dohled.

Velmi rychle se ale našli ti, kteří tvrdí, že Daimler lže. To ale vyvrací fakt, že obě auta, se kterými Kim jezdí, nejsou nová. Navíc jsou opatřena obrovskou spoustou pancéřování, což s největší pravděpodobností dělala nějaká další dodavatelská společnost. Především na sociálních sítích se ale objevily diskuze, které připomínají fakt, že Daimler před několika málo týdny otevřel továrnu v Rusku. A jak známo, Rusko a Severní Korea jsou ve velmi přátelském vztahu. Mohly tedy být součástí vyjednávání o továrně dodávky těch luxusních aut? To se asi nikdy nikdo nedozví a zatím jde jen o spekulace. Faktem ale je, že na Daimler tato kauza nevrhá moc dobré světlo.

2.5.2019 6:00| autor: Tomáš Malík

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist