V Mostě hřměly supersporty

Majitelé sportovních, supersportovních i polozávodních aut si dali sraz na mosteckém okruhu. Bylo na co koukat!

Pořadatelé měli důvod k obavám: nejen, že to byl první sraz, který otevřeli nejen pro majitele plechových skvostů, ale i pro veřejnost, navíc zrovna nepřálo počasí. Mokrá trať a výkon stovek koní na zadních kolech, to se prostě nemá příliš rádo.

Lze jen spekulovat, zda to bylo právě počasí, které odradilo některé z očekávaných skvostů. Nedorazilo Enzo a nepřijelo ani nejsilnější Lamborghini Murcielago LP640, ale návštěvníci nemuseli být zklamaní. Pořád se ještě bylo na co dívat.

Místo Enza se ukázal snad ještě větší skvost: jeho polozávodní sourozenec Maserati MC12. Ten má z Enza motor i podvozek, ale je ještě o kousíček exkluzivnější. Každopádně patří k těm úplně nejdražím autům na českých značkách.

K vidění byly také dva Fordy GT, které patří bezesporu k těm „nejžravějším“ autům, ale mají také naprosto úchvatný zvuk. A když už jsme u toho zvuku, u nás to většinou vyhrává žlutá Zonda S se sportovním výfukem. Škoda, že jí majitel trochu víc nešlapal na krk.

Ono se ale není co divit. Přestože v Mostě pršelo výrazně méně, než třeba v Praze, trať zjevně neměla ideální adhezi. Přesvědčil se o tom nejeden pilot – jedna z mnoha devětsetjedenáctek dostala hodiny, jiná dobrzdila ve štěrku až těsně u svodidel. Problémy měl i přemotorovaný Dodge Viper a rozhodně nebyl jediný. O nejsmutnější část odpoledne se postaral nadšenec, který si na okruh přišel zajezdit s monopostem Formule ADAC BMW. Zřejmě se nechal vyhecovat, mírně přecenil své schopnosti a jednu zatáčku příliš „utáhl“. Vnitřní obrubník byl ale na geometrii jeho podvozku příliš vysoký, závodní vůz se roztočil, vrazil do svodidel a začal hořet. Pořadatelé ale zareagovali ukázkově, zastavili jízdy, uhasili rozbité auto a rychle uklidili trať. Řidiči se nic nestalo, škoda jen rozštípaného auta.

Kromě takovýchto speciálů se toho na trati proháněla spousta. Od poměrně běžných Nissanů 350Z, přes skvělé čtyřkolky Subaru Impreza a Mitsubishi Evo, ostré hatchbacky, jak třeba Renault Mégane Sport, emkové bavoráky a nechyběly ani historické skvosty kalibru BMW 635 CSi, nebo Opelu GT. Mezi skutečnými unikáty nechyběly kit-cary Ultima GTR, Caterham, ani slovenský Attack K-1. Snažilo se i několik majitelů nového Fordu Mustang, jeden z nich se dostal zhruba do poloviny měřeného pole, což je třeba ocenit, protože Mustang opravdu není okruhové nářadí – zejména ve srovnání s konkurencí, která se v Mostě sešla. Mezi už zmíněnými Porsche 911 se skvěl zejména bíločervený kousek GT3 hlavního pořadatele akce.

A na závěr ještě něco: kromě supersportovního Porsche Carrera GT, jehož výroba byla nedávno ukončena, měli diváci možnost obdivovat i poslední skvost z italského Maranella: krásné a ušlechtilé Ferrari 599 GTB Fiorano.

Důležitá zpráva je, že tahle akce určitě nebyla poslední. O dalších se samozřejmě dozvíte na našich stránkách a jestli se hodně nemýlíme, tohle může být začátek opravdu vydařené tradice.

Autoweb.cz

4.10.2006 11:39

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist