V Mostě hřměly supersporty

Majitelé sportovních, supersportovních i polozávodních aut si dali sraz na mosteckém okruhu. Bylo na co koukat!

Pořadatelé měli důvod k obavám: nejen, že to byl první sraz, který otevřeli nejen pro majitele plechových skvostů, ale i pro veřejnost, navíc zrovna nepřálo počasí. Mokrá trať a výkon stovek koní na zadních kolech, to se prostě nemá příliš rádo.

Lze jen spekulovat, zda to bylo právě počasí, které odradilo některé z očekávaných skvostů. Nedorazilo Enzo a nepřijelo ani nejsilnější Lamborghini Murcielago LP640, ale návštěvníci nemuseli být zklamaní. Pořád se ještě bylo na co dívat.

Místo Enza se ukázal snad ještě větší skvost: jeho polozávodní sourozenec Maserati MC12. Ten má z Enza motor i podvozek, ale je ještě o kousíček exkluzivnější. Každopádně patří k těm úplně nejdražím autům na českých značkách.

K vidění byly také dva Fordy GT, které patří bezesporu k těm „nejžravějším“ autům, ale mají také naprosto úchvatný zvuk. A když už jsme u toho zvuku, u nás to většinou vyhrává žlutá Zonda S se sportovním výfukem. Škoda, že jí majitel trochu víc nešlapal na krk.

Ono se ale není co divit. Přestože v Mostě pršelo výrazně méně, než třeba v Praze, trať zjevně neměla ideální adhezi. Přesvědčil se o tom nejeden pilot – jedna z mnoha devětsetjedenáctek dostala hodiny, jiná dobrzdila ve štěrku až těsně u svodidel. Problémy měl i přemotorovaný Dodge Viper a rozhodně nebyl jediný. O nejsmutnější část odpoledne se postaral nadšenec, který si na okruh přišel zajezdit s monopostem Formule ADAC BMW. Zřejmě se nechal vyhecovat, mírně přecenil své schopnosti a jednu zatáčku příliš „utáhl“. Vnitřní obrubník byl ale na geometrii jeho podvozku příliš vysoký, závodní vůz se roztočil, vrazil do svodidel a začal hořet. Pořadatelé ale zareagovali ukázkově, zastavili jízdy, uhasili rozbité auto a rychle uklidili trať. Řidiči se nic nestalo, škoda jen rozštípaného auta.

Kromě takovýchto speciálů se toho na trati proháněla spousta. Od poměrně běžných Nissanů 350Z, přes skvělé čtyřkolky Subaru Impreza a Mitsubishi Evo, ostré hatchbacky, jak třeba Renault Mégane Sport, emkové bavoráky a nechyběly ani historické skvosty kalibru BMW 635 CSi, nebo Opelu GT. Mezi skutečnými unikáty nechyběly kit-cary Ultima GTR, Caterham, ani slovenský Attack K-1. Snažilo se i několik majitelů nového Fordu Mustang, jeden z nich se dostal zhruba do poloviny měřeného pole, což je třeba ocenit, protože Mustang opravdu není okruhové nářadí – zejména ve srovnání s konkurencí, která se v Mostě sešla. Mezi už zmíněnými Porsche 911 se skvěl zejména bíločervený kousek GT3 hlavního pořadatele akce.

A na závěr ještě něco: kromě supersportovního Porsche Carrera GT, jehož výroba byla nedávno ukončena, měli diváci možnost obdivovat i poslední skvost z italského Maranella: krásné a ušlechtilé Ferrari 599 GTB Fiorano.

Důležitá zpráva je, že tahle akce určitě nebyla poslední. O dalších se samozřejmě dozvíte na našich stránkách a jestli se hodně nemýlíme, tohle může být začátek opravdu vydařené tradice.

Autoweb.cz

4.10.2006 11:39

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist