Týden s naftou: Kdo vyrábí nejúspornější diesely?

7 fotografiíAudi A8

Volba toho správného dieselového vozu je vždy těžká. Pokud chcete tu nejnižší spotřebu, máme pro vás naše žhavé kandidáty.

Diskuze

35 komentářů

    _Teddy_

    Len par poznamok: Focus 1.6 TDCi/90k je naprosto zla volba. Tento motor je totiz bez DPF (filter pevnych castic), a dnes by som uz diesel bez toho nekupoval. Napriklad niektore mesta v Rakusku mozu v urcite dni (ked je vyssia hladina znecistenia vzduchu) vyhlasit zakaz vjazdu pre vsetky vozidla s naftovym motorom bez filtra. Ovela lepsou volbou je bud 1.6TDCi/74kW/100ps, alebo 1.6TDCi/80kW/109ps, ktore maju spotrebu len o 0.1 vyssiu (4.8L/100km), znatelne vyssi vykon, ale uz aj seriove montovany DPF. V tomto zmysle by som z hodnotenia vyradil vsetky dieselove motory bez filtra, a vsetky PD-veterany. Buducnost v dieselovych motoroch je jednoznacne common-rail + dpf…

    A len tak na okraj: fakt sa musim smiat, ked vidim, ako niektori novinari slepo akceptuju zelania vyrobcu, a podla toho radia auta do tried. Octavia je "stredni", a napriklad Focus, Golf (na tom istom podvozku!), Bravo, BMW 1x "nizsi stredni"??? LOL, nemam slov…

    JonnY

    ja by som zas auto s filtorm pevnych castic (pokial mozno) nechcel 🙁

    naozaj ze dalsia znacna restrikcia vo vyfuku pre turbomotor, to nieje nic moc.

    uplne rovnake (aj lepsie) vysledky sa daju dosiahnut aj bez filtra. len je to drazsie a komplikovanejsie

    nehovoriac, ze PDF diesle maju vyssiu spotrebu, a clovek MUSI jazdit aj dlhsie trasy, inak filter znici

    auta sa do "tried" rozdeluju do velkej miery podla vonkajsich rozmerov. takze podvozkova platforma nieje moc podstatna, ak je okavka o dostatocny kus vacisa nez golf, patri do vyssej triedy

    a k clanku

    "Land Rover Discovery 4,4 – 15 l/100 km"

    uh uh, nevedel som ze V8 4.4l jazdi aj na diesel :O

    a "Tihle taky nežerou" a "15 l/100 km" to mi nejak zaboha nechce ist dokopy…

    🙂

    _Teddy_

    Pozri, ci sa nam to paci, alebo nie, na oltar "ekologie" musia auta polozit mnohe obete. Filtre, skrtiace klapky, katalyzatory, to vsetko mierne zvysuje spotrebu. Lenze dnes je trend taky, ze nie spotreba, ale mnozstvo vypustanych skodlivin je rozhodujuce. Tak, ako auto s benzinovym motorom dnes prakticky bez katalyzatora nekupis, tak to bude casom aj s dieselovymi: povinne filter, a kto ho nebude mat, tak bud draho dovybavit, alebo daka perzekucia na dani a poistnom, pripadne zakaz viazdu do niektorych krajin…

    Ad delenie aut do tried: nevies nahodou, ake je kriterium pre zarazdenie do "vyssej strednej" triedy? Ja ze by som si namontoval daky vacsi naraznik, pripadne ak to nebude stacit, hodim si na gulu tazneho zariadenia nosic pre bicykle, a razom budem mat auto o triedu vyssie! 🙂

    Len pre porovnanie:

    octavia: 4572 x 1769 x 1462, razvor 2578, rozchod 1539/1528

    focus 4dv: 4581 x 1840 x 1501, razvor 2640, rozchod 1535/1531

    Snazim sa, ale v tych rozmeroch ani zaboha neviem najst dovod preco napr. Focus je "nizsia stredna" a Octavia "stredna". Mozem sa pripadne mrknut aj na ten golf…

    Kocmeister

    Zajímavý článek, ale mě by zajímalo i srovnání úspornosti benzínových motorů. Nejen srovnání nejslabších verzí v daných třídách, ale i třeba modely s nejnižší spotřebou mezi osmiválci atp. Jinak určiče by nebyl na škodu článek, kde byste srovnali od jakého ročního nájezdu se vůbec diesel vyplatí. Mám zkušenost, že spousta lidí si naftu pořídí aniž by nad tím přemýšlela.

    Ze3gg

    Porovnej rozmery s Renault Clio pripr s Renault Megane

    JirkaHK

    článek hrozný… a 1,5 dci jsou kde…???

    153624

    Moc to prožíváš,jestli si kupuješ auto podle toho,kde je někde v nějakém článečku zařazeno,pak dál pomlčím…..k tomu filtru pev.částic,jsou motory,které v poho i bez něj splní veškeré limity,dohledej,mne za to neplatí,seč bych mohl napsat,ale proč?

    hum

    s tou ekologiou suhlasim, ale podla mna v case ked to bude povinne uz bude kus ktory si kupis dneska davno zhrdzaveny na srotovisku. Vid 30 rocne skodovky s vybavou ako po prvej svetovej a nikdo sa nad tym nepozastavuje.

    Ohladom oktavky, je to taky hybrid. Podvozok z golfa ale nafuknute na strednu triedu (teda oktavka je proste vacsia ako focus) takze by som to proste neriesil a pokial to neoznacia za luxusnu triedu tak mi je louprd jedno ci je to stredna alebo nizsia stredna trieda. Zalezi ako sa autor clanku vyspi 🙂

    LEXUS RX400h

    Treba ja jezdim s RX400h a ted v lete jezdim za neuvetitelnych 7,6 litru na 100 a to nejsem zadna brzda……. je tu snad nejake jine SUV ktere ma 200KW, okolo 500Nm, zrychleni od 6,9 do 7,6, (oficialni jsou obe hodnoty, nevim proc) a spotrebu okolo 8,1 ??? je snad nejake takove, nejaky diesel??? A kdo rika ze je to nerealne, tak ja jsem dukazem ze ne. Jo a jentak mimochodem papa to NATURAL95, zadny diesel… a nez bude hybrid diesel to si jeste pockame….

    p

    Až na to, že RX je zkrátka malé auto, je sice hezké, že papá jen 7,6l, ale vevnitř je strašně malé (především pro cestující – o kufru nemluvě). Ovšem srovnej to s člověkem, který bude jezdit, 1/3 trasy po dálnici s tím samým autem a už budeš na úplně jiné hodnotě. A to zatím nikdo neví, co udělaj ty baterie za cca 5 let.

    Táta má XC90 D5 a jezdí s ní za 7,4 (ovšem nutno dodat, že nejezdí příliš rychle, ale není ani brzda).

    Spíše je to o tom si umět vybrat auto a motorizaci k tomu účelu, který přesně potřebuji.

    LEXUS RX400h

    Na te dalnici to neni tak hrozne, na ceskych dalnicic totiz obcas jezdi v rychlem pruhu i S120 takze si baterky nabijes a spotreba tam nad 9 litru nejde. Ano, za 7,4 se s tim urcite jet da, ale sprintovat s tim nemuzes….. jasne, nevime co se stane za 5 let, ale kdyby nebyly lide kteri se neboji novych technologii tak by jsme ted jeste bydleli v jeskynich…kdyby jsi mel z toho vaseho VOLVA vytahnout vykon jako z lexu tak by jsi jezdil minimal za 11 litru. S tim mistem mas pravdu ale nemuzes srovnavat autobus ( Q7 ve kterem stejne vidas maximalne 2 lidi) a RX ktery je precejen menci ale VOLVO a RX uz srovnavat muzes……

    p

    Upřímně z XC D5 ten výkon zkrátka nedostaneš ani kdybys chtěl. Když se tata rozhodoval co si vezme za SUV, tak bylo bráno v potaz i RX400h, ale bohužel motor, převodovka, pohon všech kol – není úlně všechno. Zkrátka jsem se pořádně nevlezl na místo řidiče ani spol., na zadních sed. jsem neměl vůbec šanci i když jsem je trochu sklopil. Volvo bylo zkrátka rozumný kompromis všech vlastností – nehledě na to, že vypadá líp – víc chlapsky.

    A ještě jedna věc mě trošku zarazila u RX a to pohon všech kol. Nevím na jakém principu přesně pracuje, ale to auto mělo nejhorší vlastnosti v terénu, ze všech (žadný těžký terén, pouze pár kopečku a podmáčený povrch). A taky přístup dealera nebyl zrovna optimální, možná to umocnilo celkově horší dojem z tohoto vozu.

    Na druhou stranu, motor, převodovka, komfort patřily k tomu nejlepšímu, s čím jsem měl možnost jezdit, a že těch SUV nebylo málo.

    Přeji ti hodně šťastných km i mimo zpevněný povrch 🙂

    plešatej kavan

    Mě by třeba zajímalo tady toto.

    LexusRx400h

    No nejsem takovy blazen abych s autem za 2 mega ktere je jen na cestu jel nekam do terenu, jediny teren na ktery je to delane je maximalne zasnezena cesta. Ano pokud jsi byl okukovat auto v Praze tak to se ti nedivim. Pokud mas 2,1m tak to se ti taky nedivim ze jses tam nevlezl ale pro lidi do 1,9m je to vpohode. To auto je delane na bezpecnost, takze jak zacnou prokluzovat vsechny kola zastavi se a nic s tim neudelas. Predni kola jsou benzin + elektromotor a uzaverky diferencialu simulujou brzdy, vzadu jen elektro a taky brzdy. Pokud ale potrebujes vysplhat na chatu nekde lesem kde jsou parezy, tak to bych radej nejel ani tim VOLVEM ale nejakym UAZem. Nicmene debatujeme tu nad spotrebou a to je jasny vitez…..

    LexusRx400h

    Joo a jen tak mimochodem, prevodovku v 400h asi tezko ocenis, kdyz to ma planetove soukoli, to jsi sedel asi v RX300,330,350

    p

    Pokud jsi dobre cetl, tak jsem psal o podmacenem terenu, konkretne louka. Volvo tam problem nemelo, RX ano. Myslim ze kazdemu je jsne k cemu je vetsina SUV urcena, pricemz primarne jsou urceny na silnici. A protoze tata je myslivec, tak tuto stranku aut bral v potaz.

    Co se tyce prevodovky, tak jsem kvitoval rychlost s jakou radi RX a samozrejme plynuly zatah.

    Na druhou stranu Lexus zatim nenabizi a asi ani nebude nabizet zadny diesel, pricez D5 u Volva neni taky zadny zazrak. Chce to zkratka min. 6-valec.

    A s tou bezpecnosti, myslim, ze to nebudu ani rozebirat – v teto cenove kategorii si nikdo nemuze dovolit udelat nekde slabinu natoz u Volva.

    Pokud bych hledal alternativu misto RX, tak by to byl jednoznacne MB ML 320 nebo 420 s hydropneumat. podvozkem. Je az neuveritelny kolik toho umi v terenu i na silnici, v teto kombinaci je jednoznacne nejlepsi. Pokud bych srovnaval pouze silnici, tak je na tom urcite lip bmw nebo porsche.

    Dalsi chyba Lexusu, je ta, ze servis am pouze Praha a Brno (stejny pripad jako Porsche), coz je treba pro nekoho kdo to ma k nejblizsimu servisu 100km, znacne nevyhodne.

    Mam na tebe jeste otazku, jaky ma RX400h servisni intervaly a na kolik tato navsteva servisu vyjde?

    LexusRx400h

    Ale nezminil jsi obrovskou vyhodu LEXUSUS, kazdy se za nim otoci, to auto se nekrade, je to jedno z nejhure ukaditelnych aut, protoze svuj vlastni dvojity system zamknuti, nseslysi motor. Hele jasne ty na nem vidis sve mouchy a ja zas na vasme, protoze jsme se proste rozhodli tak jsem se rozhodli a ja mam v garazi RX a ty XC.

    Servisni intervaly jsou po 15tis a je to jako kazde jine japonske auto, ale pokud s tim pojedes do Prahy tak zaplatis za servis jako u PORSCHE, pokud do BRNA tak spis jako kdyby to byla MAZDA, TOYOTA, a auta stredni tridy. Jsem z Ostravy a dojet do Brna myslim neni problem, navic kdyz ti nabidnou sluzbu ze si pro to auto prijedou, nechaj ti tu nahradni a zas ti ho dovezou…….. to myslim nema konkurenci, navic zadara, tam je to chovani skutecne na urovni ne jako v Praze

    Ano, diesel nejspis brzo nebude protoze Japonci vi, ze na emise jednoho dieslu muze jet 10 benzinu ( musis kouknout na vse co diesel vypousti)…….

    (taky jsem syn majitele) My ten lexus mame vic jak rok a pul, mimochodem prvni EVORPSKY model v CR a v te dobe nemel na silnici konkurenci, BMW bylo jak autobus a stare, Q7 nebylo ale taky autobus a XC90 byla stara. A kdyz se nechecs zaradit do fronty a chces mit auto necim vyjimecne tak za to necim zaplatis, jak ty rikasm mencim kufrem a pro tebe mozna i interierem.

    Jeste takovy maly detail, ktery jsem uz zminil, u 400h nepoznas jak radi, protoze to neradi(neradi to klasickym zpusobem)…. vysledny vykon je souctem vykonu elektro + benzin ktere jsou napevno spojene, neni tam zadna prevodovka, kdyby te jeste neco zajmalo napis mi na LexusRx400h@seznam.cz

    p

    Diky za odpoved. Je jasne, ze lidi si nekupuji Lexus jako masovku X5. Lexus je vyjimecne auto pro lidi, kteri se chteji odlisit, jak jsi napsal a je tobre, ze maji tu moznost prave diky Lexusu.

    Pokud nabizi takovou sluzbu na servis, tak je to naprosto perfektni.

    My jsme doposud nemeli s XC zadne problemy a pristup servisu je taky o necem jinem nez VW.

    Dnes zkratka lidi nezajima jen konecna sleva auta, ale i poskytnute sluzby (ktere v pripade napr.VW nejsou zrovna lidove).

    LexusRx400h

    No ono jde spis o to, kdo v tom servisu pracuje a pokud ma pod palcem prahu a cele cechy tak je mu jedno jestli tam prijede nejaky moravak nebo ne. Ale kdyz vemse ten LEXUS v Brne ( mimochodem tam se proda jen par lexusu za rok) tak tam je to skutecne o necim jinem.V Praze se to neda spocitat ani na jeden ruce za tyden….. a ted kdyz berou vozy z nemecka s 5 letou zarukou a nizsi cenou tak pujdou vsichni do prahy. Jasne, ja taky netvrdim ze XC je auto na nic, je proste pro toho, komu se libi….. my jsme sli do technologie ktera nema konkurenci ( silnicni technologie) a tvuj tata sel pro auto se kterym doveze do krmelce zradlo na zimu……..

    LexusRx400h

    Treba kdyz my jsme pred 2 lety projevili zajem o SUV od Lexusu tak v Brne nevedeli ze vubec nejaky hybrid bude a v praze ho uz meli jako predvadeci……..

    Oni ti technici a obchodnici v praze nemaji chovani, ten majitel ano, ale ti technici a prodavaci ne. Jsi tam zavolal ze neco potrebujes ze jsi zrovna v PRAZE a ten servisak: NEMAME CAS. PRIJETE NEKDY JINDY.

    Kdyz callnes majiteli tak ten mu to dal rozkazem a najedou cas byl…… ale ono to tak bude asi vsude, jen v te Praze nemaj lidsky pristup. Koupis si od nej auto za 2 mega. pokud je to zarucni oprava tak stejne dostanou prachy od LEXUS CZ a to je tak 1000/hod minimal a oni reknou NE….. poslat doprdele……

    MAR

    do skupiny stredni tridy pod titulek tyhle taky nezrou je zarazeno napr BMW 118d se spotrebou 5,6 l, potom nechapu proc tam neni taky Honda Civic ktera ma spotrebu 5,1 resp. 5,3 podle vybavy. Myslim ze na Civica se celkove v prehledech zapomina, ikdyz je to podle mne dobre auto.

    Polo

    BMW 118d – 5,6 l/100 km ???

    pokial viem, novy 105kw motor v bmw 118d ma kombinovanu spotrebu 4,7 l/100 km

    VilemFusek

    Někde jsem četl,že nejúspornější v nižší střední třídě je Renault Megan II s motorem 1,5 dCi (nějakých 4,6 l/100)….

    Pavel

    Souhlasím. Mám Megane II 1,5 dCi. Spotřebu mám průměrně kolem 4,2 litru.

    vilemFusek

    Taky si to myslím.Logicky by to tak mělo být,že čím menší motor tím menší spotřeba.Teda bych ctěl vidět 105 kW motor při spotřebě 4,7l/100. To mi už zavání sci-fi a nebo se někdo snaží vyrobit perpetum mobile.

    Jo Pavle chtěl jsem se zeptat jak ti ukazuje palubní počítač celkovou spotřebu v litrech a jestli to sedí s natankovaným množstvím u pumpy.

    Já zjistil největší rozdíl při tankováni u shelky.

    Polo

    cece tak sa zobud!!

    bmw 118d – 105kw ma kombi spotrebu 4.7l/100km

    bmw 120d – 130kw ma kombi spotrebu 4.9l/100km

    http://www.bmw.sk/sk/sk/newvehicles/1series/3door/2007/allfacts/catalogue/_shared/pdf/1series_3door_5door_datasheet.pdf

    VilemFusek

    Když vezmeš cenu bmw a provozní náklady tak jsem se už probudil….

    Petr M

    Sice mám staršího Renaulta Megane I 1.9dTi, ale jezdím za 5l/100 😀 … minimálně o 1.5dCi motorech se tu mohli zmínit 🙂

    1neroamd

    V motorsporte nema nafta co hladat! Jedini dovod preco ma audi a aj peugeot naftove motory je len marketingovy tah. Pozrite nase diezle vytazia-> kupte si dizla. Presne tak isto ako to urobila Mazda s modelom 787B s wankelovim motorom. Je to len o prestíží. A mimochodom ta Mazda nebola najvyykonejsia ani nemalana najvacsi krutiaci monenta wankel zere omnoho viac benzinu ako piestovy motor ale mala najmensiu spotrebu Benzinu. Takze nejaki sportovy dizelje hlupost s akimikolvek parametrami.

    stefan

    ford focus je naozaj pekne auticko ale po skusenostiach s na totalku pokazenym motorom 1,8 TDCi si uz nikdy v zivote nekupim ford…

    merak

    Nejuspornejsi auto je kdyz je nepojizdne ….nebo taky kdyz je ma honzik 6 let naskladane v policce jako anglicaky … ale urciteby stala za uvahu octavie 1.6td s 7 stupnovym automatem dsg porizovaci cena kolem 400t vas urcite nadchne spotrebou bohuzel bych si toto auto nikdy nekoupil z duvodu obav z odcizeni..

    ST

    Dovolím si reagovat na dvě věci z vašeho komentáře.
    1) Filtr pevných částic je zlo, které spousta uživatelů dává pryč z auta. Takže to, že ten motor nemá filtr bych viděl jako výhodu
    2) souhlasím s s vámi, že Škoda Octavia není automobil střední třídy jako např. VW Passat

    Audi

    A4 1.9 TDI 1997 81kw verze jezdím za 3 litry bezproblémů, stačilo jen čipnout jednotku správným software a úpravou převodovky 😉 cena auta 40 000 + 10 000 náklady na úpravy 😉

    Roman

    Kontrola i dotankováním nádrže „po hrdlo…“

    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008397994832

    VilémFusek

    Souhlas, mám MEGANE 2008, sám jsem si ho zajel, používám diesel aditiv zimní i letní a spotřeba 4,1-4,2 l/100km. Akorát nevím kam to auto zařadit – nižší střední třída?
    Někdo se RENAULTUM záměrně vyhýbá a přitom bych řekl, že to je skoro „národní auto“.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist