Subaru Forester: Diesel versus benzín

39 fotografiíSrovnávací test

Dvě auta stejné značky, stejné modelové řady a ve stejné výbavě, ovšem s odlišnými motory. Na dálnici, okreskách a testovacím polygonu.

Diskuze

46 komentářů

    won

    Propagace benzínu za každou cenu. Příčí se to poslouchat a číst. V benzínu kupujete dražší energii na kiliogram paliva, díky vyšší spotřební dani než u nafty. Kupovat benzín na litry je sice pohodlné, ale pokud benzín není o pět až sedm korun levnější, nedává to ekonomický smysl.

    kimi

    A co takhle udělat porovnání servisních úkonů diesel x benzín u autorizovaného servisu? Benzín má sice větší spotřebu, ale je zase podstatně levnější na servis.

    Lukáš

    Táta má Forestra XT (benzín, 226 k) předchozí generace a nemůže si ho vynachválit. Člověk si s autem užije spoustu zábavy a má pocit, že řídí auto on, ne auto jeho.

    WinDiesel

    A na to jsi přišel kde, že podstatně levnější. Mluvíš jako autor článku, který chca nechca byl donucen konstatovat, že diesel je prakticky ve všem lepší, ale nakonec by si …………. ovšem asi ………… koupil benzín.
    A to jsou benzínové boxery po modernizaci, která diesely teprve čeká.
    Ale v jednom s Tebou souhlasím – porovnat servisní náklady by bylo zajímavé.

    Michal

    Přesně tak, jenže to si spousta lidí při koupi auta neuvědomuje. Jezdí s dieselem po městě a pak se diví, (taxi nepočítám). Co těch dieselových \“střepů\“ třeba i v Praze mezi běžnými auty je, to je až k neuvěření. Navíc, pokud se kolegovi nelíbí spíš benzinový nádech tohoto webu, nechápu proč sem chodí.

    Michal

    Nejsem si tak úplně jistý, že je diesel skoro ve všem lepší. Jde o prostředí, kde se auto užívá, na dálnici bude diesel přirozeně lepší, (na tu je taky svou povahou stavěný), ale na okreskách mu benzin stejného, nebo třeba i nižšího obsahu ujede, (teď nemluvím o Subaru jako takovém), ale spíš diesel vs. benzin. Navíc, kupovat si diesel do města je naprostý nesmysl, právě díky potenciálně vyšším servisním nákladům.

    peter

    Neviem ako benzín, ale diesel 2x menená spojka behom 72 t km! Síce v záruke ale vždy s tým že je to spôsobom jazdy. Asi Subaru vynašlo špeciálnu spojku vyžadujúcu špeciálne zaobchádzanie. Či…?

    WinDiesel

    A na to jsi přišel kde, že podstatně levnější. Mluvíš jako autor článku, který chca nechca byl donucen konstatovat, že diesel je prakticky ve všem lepší, ale nakonec by si …………. ovšem asi ………… koupil benzín.
    A to jsou benzínové boxery po modernizaci, která diesely teprve čeká.
    Ale v jednom s Tebou souhlasím – porovnat servisní náklady by bylo zajímavé.

    WinDiesel

    Kupovat do města ano nebo ne, toť otázka. Tvoje tvrzení, že na okreskách benzín dieselu ujede – je nesmysl – a přiznávají to i autoři článku. Na okruhu – benzín dieselu určitě neujel. Na okreskách, může být benzín v zatáčce rychlejší, ovšem po výjezdu ze zatáčky diesel zabere a jestli benzínu neujede, tak ho dohoní.
    Autoři článku museli konstatovat, že diesel je co se týče řízení a zábavy v pohodě, benzín je na okreskách o něco lepší.
    A ještě k tomu městu – oba dva Forestery s 4×4 jsou do města nesmysl, benzín taky.
    Mimochodem, mám SUV podobné velkosti, podstatně silnější, v dieselu – a jako nesmysl mi to tedy nepřipadá, dobře parkuje (není to velké SUV) a spotřeba na to, že je to 6válec, vůbec není tragická. Samozřejmě trávím hodně času i na dálnici ale jezdím do práce městem zhruba 10 km denně a není to žádný problém. Celkem najedu 45000 ročně a jsem velmi spokojen. I v městě.

    WinDiesel

    Kupovat do města ano nebo ne, toť otázka. Tvoje tvrzení, že na okreskách benzín dieselu ujede – je nesmysl – a přiznávají to i autoři článku. Na okruhu – benzín dieselu určitě neujel. Na okreskách, může být benzín v zatáčce rychlejší, ovšem po výjezdu ze zatáčky diesel zabere a jestli benzínu neujede, tak ho dohoní.
    Autoři článku museli konstatovat, že diesel je co se týče řízení a zábavy v pohodě, benzín je na okreskách o něco lepší.
    A ještě k tomu městu – oba dva Forestery s 4×4 jsou do města nesmysl, benzín taky.
    Mimochodem, mám SUV podobné velkosti, podstatně silnější, v dieselu – a jako nesmysl mi to tedy nepřipadá, dobře parkuje (není to velké SUV) a spotřeba na to, že je to 6válec, vůbec není tragická. Samozřejmě trávím hodně času i na dálnici ale jezdím do práce městem zhruba 10 km denně a není to žádný problém. Celkem najedu 45000 ročně a jsem velmi spokojen. I v městě.

    WinDiesel

    Trvalý pohon 4×4 je pro spojku u Subaru, specielně s dieselem, trochu problém. Vysoký krouťák a řidiči, kteří očekávají robustnost spojky jako je u landcruisera…….. nebo landrovera….

    WinDiesel

    Trvalý pohon 4×4 je pro spojku u Subaru, specielně s dieselem, trochu problém. Vysoký krouťák a řidiči, kteří očekávají robustnost spojky jako je u landcruisera…….. nebo landrovera….

    WinDiesel

    Michale, kolegy se nezastávám, ale neexistuje žádný web, kde by motorsitičtí novináři fandili dieselu, nebo byli alespoň objektivní a nepodléhali různým klišé….
    Taková je celá pravda. Kolega se s tím možná ještě nenaučil žít, já už ano.
    Koneckonců – psi štěkají ale karavana kráčí dál… V západní Evropě se prodává již 55% vozidel v dieselu, a počet se pořád ještě zvyšuje – tak asi přece jen něco na těch dieselech bude.

    cesnek

    prej nafta je lepsi. co to tady melete. srovnejte benzin a naftu oba s atmosferickym plnenim(nebo preplnovane) a pak rikejte ze je nafta lepsi.

    Minjin

    Poté co jsem u svého nejmenovaného dieselu absolvoval výměnu vstřikovačů a čerpadla ani ne po 140 tisíc km už naftu nikdy nechci. Všem řidičům doporučuji při koupi zjistit cenu těchto dílů – garantuji Vám, že nepřímý vstřik u benzínu bude zvolen jako rozumná volba. Jo a to sem měl diesel bez DPF…

    Mint

    Diesel je totiž uměle podporován nižší spotřební daní. To s tou karavanou jsem už někde slyšel a byl to taky dýzlofil, tak se příště neopakuj.

    WinDiesel

    A co bych neopakoval, není to vtip ale pravda. Takže nevidím problém.

    WinDiesel

    Za chvíli už žádné benzín atmosféry nebudou, takž argument vcelku na nic. A Haťapka, který tu zbyde, umírá do 100000 km…
    Co kdybys šáhnul do svědomí a přiznal jsi, že třeba auto nedostalo ten úplně správnej servis – originální filtry paliva a 15000 km, jen kvalitní naftu, žes tomu vůbec nešlapal na krk a podobné.
    Budeš se divit, alevstřikovače NIKDY neodejdou bez příčiny.

    WinDiesel

    Zapomněl jsem, TSI umírá do 50000 km, ještě lepší než Haťapka.

    beca

    Nevím jak vy ale já rači budu věřit staršímu atmosferickému benzinu(mimo HTP!), než těm rádoby ekonomickým turbomrchám.

    WinDiesel

    Vždyť já jim nevěřím také (turbobenzínům)… Věřím turbodieselům – dětské nemoci byly vychytány, u turbobenzínů to teprve začíná – nebudou to sice problémy s palivem, zato tam bude spousta dalších problémů, hlavně kolem přehřívání regulace turba a turba jako takového.

    Podle mě je to věc názoru. A pokud boxer od Subaru, tak preferuji benzín. Navíc když si to spočteš, tak ne všem se vyplatí připlatit těch 80 000kč za naftu…

    Podle mě je to věc názoru. A pokud boxer od Subaru, tak preferuji benzín. Navíc když si to spočteš, tak ne všem se vyplatí připlatit těch 80 000kč za naftu…

    Hlavně nezapoměnte na bohužel nutnou výměnu DPF, měl jsm tu čest a po 112 000 km se musel vyměnit ten slavnej filtr pevných částic za 86 000 kč a to pak s úsporou paliva pěkně zahýbá.
    Další věcí byla výměna turba v záruce, prý kostrukční chyba.
    No celkově začínám mít strach i kolik vydrží čerpadlo a vstřikovače a tak bych příště raději vsadil na bezproblémový benzín s vyšší spotřebou paliva.

    A to je právě to, co páni redaktoři a redaktorky žádného z motoristických médií neřeší. Dostanou zapůjčená fungl nová auta v záruce, tak proč taky, že. Ovšem nikdo z nich s nimi reálně nejezdí dlouhé roky jako FBU. Pro prvního majitele v záruce ještě možná, ale chudák ten, kdo takové auto pak koupí ojeté. Doba festovních předkomůrkových dieselů je v nenávratnu.

    Prave jsem presel z dieslu na benzin, mohu porovnat. Pred tim focus 1,8 tdci, ted mondeo 2,0i. Prvni ojdem byl, ze benzin vubec nejede. Plyn u benzinu sice zabira okamzite a bez prodlevy, ale nic moc se nedeje. Zvlast ve meste je to citi kdyz clovek potrebuje rychle reagovat. Spotreba je u benzinu taky nekde jinde, zhruba 2,5l ve prospech dieslu. Samozrejme co se tyce kultury chodu, popojizdeni v kolone a rannim nastoupeni do vymrzleho auta + startovani je benzin na mile vzdaleny (samozrejme v kladnem smeru). Jinak pokud jsme jeli za sebou po okresce mel diesel navrch, sice o fous ale mel. Je to 85KW d. vs 107KW benal v peti kvaltu oboje, rozdil vahy 1.360 kg vs 1.496 kg.

    Prave jsem presel z dieslu na benzin, mohu porovnat. Pred tim focus 1,8 tdci, ted mondeo 2,0i. Prvni ojdem byl, ze benzin vubec nejede. Plyn u benzinu sice zabira okamzite a bez prodlevy, ale nic moc se nedeje. Zvlast ve meste je to citi kdyz clovek potrebuje rychle reagovat. Spotreba je u benzinu taky nekde jinde, zhruba 2,5l ve prospech dieslu. Samozrejme co se tyce kultury chodu, popojizdeni v kolone a rannim nastoupeni do vymrzleho auta + startovani je benzin na mile vzdaleny (samozrejme v kladnem smeru). Jinak pokud jsme jeli za sebou po okresce mel diesel navrch, sice o fous ale mel. Je to 85KW d. vs 107KW benal v peti kvaltu oboje, rozdil vahy 1.360 kg vs 1.496 kg.

    Mato

    Mam pocit, ze vacsina prispievajucich nikdy nepochopi podstatu podobnych clankov na tomto webe a podobnych weboch a casakoch pre nadsencov, kde sa porovnava benzin a diesel. Jedna vec je porovnavat suche data premenene na financie – spotrebu, cenu auta, cenu dielov, casy na kolo a ine exaktne merantele data a ine zabavu za volantom. A zabava nutne neznamena rychlost na okruhu, lebo bezny zivot nie je o casoch dosahovanych na trase do prace ani o spotrebe o 2 l lepsej. Neda sa vyjadrit ani penaznou cenou. Bud sa riadenim bavite alebo nie a o tom to je. A plne verim chlapcom z autowebu.cz, ze konkretne pri Forestri by sli do benzinu. Je to pre nich lepsie auto tak ako pre niekoho ineho bude lepsie auto so spotrebou nizsou o 2 litre.

    ctenar

    Souhlasím s Vámi, nejsem extra řidič, nenajezdím extra velké porce km, ale každá jízda mým vozem mi vyloudí úsměv na tváři – což je hodnota neměřitelná a ryze subjektivní. Aneb platí pořekadlo: \“ Někdo rád holky jiný vdolky\“

    Bruce

    Hlavně pozor u dízlu na spojku, která je poddimenzovaná a obvykle do 30000 odejde, dle dovozce z důvodu špatného zacházení a tedy mimo záruku.

    st

    proč jste ten filtr prostě neodpojil. Nechápu jak někdo může takové peníze zaplatit za něco takového. Za odpojení + přečipování stojí okolo 10 000 Kč.

    Jacky

    Ježiš ty seš opravdu ubožák WineDiesele. Přímé vstřikovače že nikdy neodejdou bez příčiny? Co to kecáš. Laskavě si někde najdi jak složitý jsou a s jakou přesností se musí vyrábět. Prostředí ve kterém musí pracovat ti taky zřejmě uniká. Wine ty si asi strojařinu viděl jenom někde v dokumentu co? Jakápak další součástka automobilu NIKDY neodejde bez příčiny(chyby řidiče)? Jo a té kvalitní naftě – ty si děláš rozbory pokaždé když tankuješ? Neděláš, jen jako blbeček věříš nějaké značce a neuvědomuješ si, že kvalita nafty u jakékoliv stanice vždy kolísá.

    Koin

    Protože není prase.

    bull

    Svezl jsem se benzínovým Forestrem a je to lenochod srovnatelný s běžnou benzínovou 1.4, svezl jsem se naftovou Imprezou a zážitek to nebyl o moc lepší, a pak jsem se svezl s Imprezou WRX (benzín + turbo, 169 kW) a to je opravdu nádhera. Žádný závoďák, pouze dynamické auto na běžné ježdění s rezervou výkonu. To je moje představa, jak by mělo Subaru jezdit.

    tonda

    V testu vyslo, ze naftovy forester ma o cca 2 litry nizsi spotrebu. Cenovy rozdil mezi naftovym a benzinovym foresterem je cca 80 tisic.
    Pokud zanedbam vyssi havarijni pojisteni, lehce drazsi servisovani u naftoveho auta a naopak zohlednim to, ze benzin ted muze byt o cca 0.3kc drazsi, vychazi mi, ze naftovy forester se vyplati po najeti cca 105 000km.

    tonda

    V testu vyslo, ze naftovy forester ma o cca 2 litry nizsi spotrebu. Cenovy rozdil mezi naftovym a benzinovym foresterem je cca 80 tisic.

    Pokud zanedbam vyssi havarijni pojisteni, lehce drazsi servisovani u naftoveho auta a naopak zohlednim to, ze benzin ted muze byt o cca 0.3kc drazsi, vychazi mi, ze naftovy forester se vyplati po najeti cca 105 000km.

    František

    V únoru jsem kupoval v Brně zcela nového Forestera 2.0D za cenu benzínového modelu a s výbornou výbavou. Nebojte se udělat si \“výběrové řízení\“ u prodejců Subaru v ČR a chovat se trochu obchodně. Pokud si ještě můžete odečíst DPH, získáte výborné univerzální auto za cenu těsně nad půl milionu.

    František

    V únoru jsem kupoval v Brně zcela nového Forestera 2.0D za cenu benzínového modelu a s výbornou výbavou. Nebojte se udělat si \“výběrové řízení\“ u prodejců Subaru v ČR a chovat se trochu obchodně. Pokud si ještě můžete odečíst DPH, získáte výborné univerzální auto za cenu těsně nad půl milionu.

    http://www.facebook.com/AVION.ZA

    Predovsetkym je potrebne vyber motora prisposobit potrebam a vyuzitiu vozidla.

    Benzinova verzia je skvela na kratsie trasy a nizky nizsi nabeh km

    Naftova naopak na aktivne jazdenie, dlhe trasy, dialnicne rychlosti (6st prevodovka) a vyssi nabeh, kedy sa investicia do priplatku za naftovy motor a nasledne do udrzby vrati.

    Pri rocnom nabehu 15-20 tis. km, a trasach prevazne do 30 min jazdy, by bolo zvytocne ist do naftovej verzie, nielen vzhladom na financie, ale aj natechniku.
    Filter pevnych castic sa regeneruje po zohriati motora niekolko minut.
    Nehovoriac o vyuzivani turba na prevazne studenom motore
    Vsetky moderne naftove motory si potrpia taktiez na kvalitne palivo, ktore bohuzial nie je jednoduche zabezpecit. Nafta u nas ma problem s vysokym obsahom vody (vstrekovace) a siry (filter pevnych castic)

    http://www.facebook.com/AVION.ZA

    …pokud Vám dá někdo záruku 100.000km/3 roky na auto, ale na spojku je jen 20.000km/1rok tak je jasné že si výrobce či jeho zástupce ví o nějakém problému. Vzhledem k tomu že naprostá většina majitelů Foresterů s BoxerDieselem o tom vůbec neví (tedy nikdo jim to před koupí neřekl, nevaroval je) tak je na místě se zamyslet co to znamená? Že má Boxer diesel velký krouťák při nízkých otáčkách, tedy v pásmu kde se spojka nejvíce používá? ANO, přesně tak. Spojka je dimenzována na slabší motor. Ale následky nesou zákazníci. Mám těsně po záruce a odešla mi již druhá. A samozřejmě jsme si od Subaru vyslechl všechno možné – vždy je to ale o tom že chyba je na straně zákazníka… Další ikona je mrtvá, o spolehlivosti Subaru už uslyšíme jen báchorky.

    Kyle

    je to tak, Súbo něco poděla.. … v tomhle pčípadě implementací slaboučkých Valeo spojek do auta, kde vůbec nestíhají.

    JarF

    Jsem bývalý dýzlofil, tedy z doby legendárních 1.9TDI (66 a 81KW). Nyní po povinné aplikaci kurvítek jakými jsou CR a DPF v kombinaci u nás hyperkvalitní nafty je výsledkem – diesel nebrat.

    Současné auto co mám sice již z CR, ale na štěstí ještě bez DPF je můj poslední ropák a další bude benzín s LPG. Nikomu naftu neberu, ať si tím věčně studeným po městě smrdí ač mi to není taky příjemné.

    Realita je taková, že všichni naftu, naftu kvůli spotřebě, ale že to budou většinově používat jako přibližovadlo po městě či okresu a jednou či dvakrát do roka pojedou \“daleko\“ 100km+ je bohužel pravda. Kdo nevěří ať v zimě postojí ve městě u frekventované silnice, poslouchá zvuky a šlukuje smrady studených ropáků, kterých je vždy převaha.

    nira

    Po 45 tis, k odešla spojka, samozřejmě Subaru dává záruku jen na 20 tis km.Asi soudruzi z NDR někde udělali chybičku (víme kde-viz komentáře o kroutícím momentu)
    Po 60 tisících odešel filtr pevných částic auto je ještě v záruce ale na filtr se to samozřejmě nevztahuje, cena nového 86 tisíc Kč
    pak je varianta za mizerných 20 tis ho zdemontovat . No Nekup to

    roman

    no prave svedci to o tom ze svet a lidi su v radnych sra…..mam dojem ze lide uz byli na vrcholu inteligence ted uz to jde jenom s kopce jinak by svet nevypadal jak vypada popisovat co mam na mysli je asi zbytecne toz tak

    roman

    no prave svedci to o tom ze svet a lidi su v radnych sra…..mam dojem ze lide uz byli na vrcholu inteligence ted uz to jde jenom s kopce jinak by svet nevypadal jak vypada popisovat co mam na mysli je asi zbytecne toz tak

    tom

    nemam sice motor Subaru, ale letitou zkusenost s 1.6 HDI i s filtrem PC od Peugeota. Pri cteni vasich prispevku nevim jestli jsem mel takove stesti, nebo jsou motory od Subaru tak problemove, ale ja najel 180.000 km a motro jede jak vino, spotreba 5 l. Ve 140 jsem menil EGR ventil a tesneni u jedne z trysek, jinak vse OK. Po 15000 vymena oleje po 30000 i filtr a po 60000 palivovej filtr. Za studena nehonit, po svizne jizde nechat chvili „dobrblat“ …

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist