Škoda odhaluje první detaily o elektrickém crossoveru Enyaq iV

Elektrický crossover Škoda Enyaq iV si zákazníci budou moci pořídit v řadě verzí, mezi kterými nebude chybět sportovní verze RS.
skoda-enyaq-covered-drive-6-1-1920x1280-1100x618.jpg Zdroj: Škoda Auto

Škoda Auto odhaluje první detaily o elektrickém modelu Škoda Enyaq iV, který bude k dispozici v široké nabídce verzí. Zároveň si můžete prohlédnout fotografie z testování, při němž byl vůz maskovaný kamufláží.

S délkou 4 648 a šířkou 1 877 milimetrů bude sériové elektrické SUV Enyaq iV jen o málo menší než klasicky koncipovaný model Škoda Kodiaq. Výška 1 618 mm ovšem jasně naznačuje, že Enyaq iV bude dynamičtěji založený.

Přesto se mohou zájemci i první elektrické SUV značky Škoda těšit na velkorysý vnitřní prostor, který vytváří dojem obývacího pokoje. Podtrhuje ho nový koncept interiéru, který si zákazníci mohou vybrat v několika úpravách a kde Škoda Auto poprvé v sériovém voze používá udržitelné materiály, například kůži činěnou extraktem z oliv.

Škoda Enyaq iV za velkorysý vnitřní prostor vděčí i platformě MEB, která ukládá trakční baterie do podlahy vozu a posádce ponechává maximální prostor. Důkazem prostornosti je objem zavazadlového prostoru 585 litrů. Model Škoda Enyaq iV tak bude dynamický, ale zároveň praktický elektromobil.

Čtěte také: Škoda Octavia RS iV se oficiálně představuje. Plug-in hybridní pohon dosahuje 245 koní

Zákazníci si budou moci model Škoda Enyaq iV pořídit v několika provedeních s pohonem zadních, nebo všech kol, třemi různými kapacitami baterie a v pěti verzích celkového výkonu.

Základním stupněm bude Škoda Enyaq iV 50 s baterií o kapacitě 55 kWh, který bude mít na zadní nápravě elektromotor o výkonu 109 kW a slibuje dojezd až 340 kilometrů na jedno nabití. Druhou možností bude Škoda Enyaq iV 60 s elektromotorem o výkonu 132 kW a baterií s kapacitou 62 kWh. Tato varianta nabídne dojezd až 390 kilometrů.

Nejdelší dojezd, až 500 kilometrů, umožní verze Škoda Enyaq iV 80 s baterií o kapacitě 82 kWh a elektromotorem s výkonem 150 kW. Baterii o nejvyšší kapacitě využijí i dvě verze s pohonem všech kol, které budou mít kromě elektromotoru na zadní nápravě i druhý elektromotor vpředu.

Verze Škoda Enyaq iV 80X bude mít výkon 195 kW, sportovně založené provedení vRS pak nabídne 225 kW. Nejdynamičtější varianta umožní zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a maximální rychlost 180 km/h.

Obě varianty s pohonem všech kol nabídnou dojezd až 460 kilometrů. Nabíjení bude možné až výkonem 125 kW, což přinese možnost dobít baterii z deseti na 80 % za čtyřicet minut.

11.5.2020 12:05| autor: Tomáš Malík | zdroj: Škoda Auto

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist