Test Škody Enyaq Coupé RS iV: Provětrali jsme nejvýkonnější Škodovku současnosti

Vyzkoušeli jsme nejsilnější sériovou Škodovku současnosti, která ovšem nespaluje benzin, ale srší elektřinou.
skoda-enyaq_coupe_rs_iv-2022-1600-0e-1100x618.jpgCelá galerie 91 Zdroj: Škoda

Zní to jak tajný sen všech fanoušků Škodovky: 299 koní, 460 Nm, pohon všech kol a to všechno zabalené do jedovatě zelené karoserie kupé. Jenže z tohohle vlhkého snu přichází probuzení s mírnou kocovinou.

Škodovka pochopitelně nepředstavuje žádný placatý sporťák, ale elektrické SUV se splývavou zádí, další karosářskou variantu modelu Enyaq. Auto je to však nejen kvůli výše řečeným technickým údajům pozoruhodné, on je to hlavně velmi povedený elektromobil. Slyšte dále.

Shreku, nejez ty baterky!

Enyaq Coupé iV vychází z tradičního Enyaqu, který známe doposud. Odpředu až po přední dveře je vše stejné, největší změna přichází až v zadních partiích. A musím říct, že splývavá střecha Enyaqu vážně sluší, což se o mnohých SUV s podobnou koncepcí říct nedá. Pomáhá tomu také impozantní prosklená střecha přes celou délku vozu.

Skvěle vypadá hlavně sportovní verze RS. V základu má svíticí masku Crystal Face, LED Matrix světlomety a velká 20″ či 21″ kola. V zadním nárazníku zase najdeme typický červený reflexní proužek modelů RS, znáčků RS je tu ale poskrovnu, pouze na boční liště u zrcátek. Naopak výrazným poznávacím znamením je nová jedovatá zelená barva. Enyaq Coupé RS iV je v ní nepřehlédnutelný a vypadá trochu jako rozhněvaný zlobr.

Čtěte také:

Uvnitř vypadá Coupé v zásadě také stejně jako běžný Enyaq. Interiér se nese v čistém a svěžím minimalistickém duchu, tak, jak by to u elektromobilu mělo být. Malý digitální displej s budíky za volantem doplňuje velký displej infotainmentu a výběr pěkných materiálů. RS je navíc vyvedeno ve specifických barvách. Je to vážně moc pěkné prostředí a rádi tu strávíte stovky kilometrů.

Novinkou pro Enyaq Coupé je vylepšený software ME3, který zkracuje dobu nabíjení, optimalizuje provoz a zvyšuje celkový komfort používání vozu. Enyaq s tradiční karoserií dostane update postupně v rámci návštěv v autorizovaných servisech.

Stěžovat si nebudou ani dlouháni na zadních sedadlech, navzdory svažující se střeše budou mít dost místa na hlavu i vyšší cestující. Do zavazadlového prostoru zase naložíte slušnou porci zavazadel. Pochopitelně méně, než do běžného Enyaqu, ale 570 litrů je stále dost na to, aby vám prostor nechyběl. Samozřejmostí je spousta Simply Clever doplňků, které zpříjemňují používání vozu.

Svižné, nikoliv sportovní

Technika pod povrchem je zajímavá. RS iV pohání dvojice elektromotorů, má tedy pohon všech kol. Celkový výkon činí 299 koní a točivý moment 460 Nm, což jsou parametry, za které se nemusí stydět kdejaká ostrá čtyřkolka.

Hmotnost dvě a čtvrt tuny však výslednou dynamiku trochu brzdí, nicméně zrychlení z nuly na stovku za 6,5 sekundy je stále pěkný výsledek. Nejsilnější ereso historie je paradoxně také nejpomalejší, maximální rychlost je totiž elektronicky omezena kvůli spotřebě energie na 180 km/h.

Na silnici ovšem Enyaq Coupé RS iV překvapí velkou náruživostí zrychlovat. Jak z místa, tak pružně umí vystřelit velmi svižně. Brutálních parametrů Tesly nedosahuje, ale pro běžný život je tohle auto rychlé akorát. Předjíždění je s ním prostě hračka.

Stejně tak v běžném životě oceníte velmi komfortně naladěný podvozek, který je i s 21″ koly působivě pohodlný. Na druhou stranu co do sportovnosti lehce klopýtá. Když na něj zatlačíte, spořádaně zaprotestuje a přejde do mírné nedotáčivosti, abyste si uvědomili, že je tohle pořád přes dvě tuny vážící SUV, od kterého obratnost hot-hatche prostě čekat nemůžete.

Na výjezdu z vracáků také nečekejte bůhvíjak divoké pohození zadkem. Ačkoliv by na to točivý moment byl, stabilizace vás klepne přes prsty. Škoda Enyaq Coupé RS iV opravdu není sportovní auto. Zato je to hodně svižné a především komfortní SUV, které bude nejlépe fungovat na dálnicích. I proto se možná tak okatě nechlubí tolika znáčky RS. Je to ale špatně? Vůbec ne.

Kromě toho, že je Enyaq Coupé RS iV nejsilnější škodovkou, je také s předstihem nejdražší. Základní cena Enyaqu Coupé RS iV startuje na 1 559 900 Kč s DPH a s příplatky se nebezpečně přiblíží dvěma milionům. Ale už jen pro tu zelenou to za to stojí.

30.3.2022 11:51| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist