Škoda Kodiaq (2016) ladí finální formu na Nürburgringu, světová premiéra je za dveřmi
autoweb.cz > Škoda > Škoda Kodiaq > Škoda Kodiaq: objednávky od října, ceny srovnatelné se Superbem a bude i SportLine
Škoda Kodiaq: objednávky od října, ceny srovnatelné se Superbem a bude i SportLine
Pokud nás sledujete pravidelně a speciálně 1. září jste si nenechali ujít naše souhrnné zpravodajství vrcholící podvečerní online světovou premiérou, patrně víte o nové Škodě Kodiaq vše důležité. Také proto vás nechceme dále zahrnovat v tuto chvíli již známými technickými detaily a popisováním dávno zveřejněných skutečností dělat z vašich hlav pátrací balóny, přesto bychom pro vás něco navíc v souvislosti s představeným mladoboleslavským crossoverem tady měli.
Předně bychom mohli říci, kdy bude Kodiaq k mání. Přímo od lidí ze škodovky víme, že novinku bude možné u prodejců objednat těsně po světové premiéře na pařížském autosalonu, nicméně na vůz budete muset fyzicky ještě chvíli čekat. V případě, že stihnete sepsat objednávku mezi prvními, mohli byste mít klíčky i s vozem počátkem příštího roku, nejdříve ale až někdy koncem února anebo počátkem března, kdy se naplno rozběhne prodej.
Samotná produkce modelu Kodiaq se rozjede v Kvasinách v říjnu, tím ale nejnovější česko-německý model nekončí. Pro Škodu je tento vůz natolik důležitý, že odstartuje ve druhém kvartálu 2017 jeho výrobu rovněž v Číně.
Co prozatím neznáme, jsou přesné ceny motorizací a výbav, protože ty Škoda nezveřejní dříve než v rámci podzimní pařížské premiéry. Částečnou odpověď vám ale dát můžeme díky neoficiálním zákulisním informacím. Přímo od zaměstnanců automobilky víme, že by Kodiaq měl stát se svými cenovkami někde na pomezí Superbu a Superbu Combi.
Jinak řečeno, Kodiaq s přeplňovaným čtyřválcem 1.4 TSI o výkonu 150 koní, který je základní motorizací Superbu na českém trhu, by měl stát přibližně 629 900 Kč. Nejnižší cenovka by pak teoreticky mohla být ještě příznivější, protože Kodiaq by měl být na rozdíl od Superbu v ČR k mání i se slabší čtrnáctistovkou s výkonem 125 koní, a pak už by mladoboleslavský crossover v nejlevnějším pětisedadlovém provedení teoreticky mohl atakovat hranici 600 tisíc korun.
Nejdražší provedení Laurin & Klement, se kterým můžete na sto procent počítat (dorazí ale později), vyjde přibližně na milion, možná i více a stejně tak by mohla stát i připravovaná nejostřejší verze. Pokud jsme poněkud diplomatický vysvětlení zástupců Škody pochopili správně, nečekejte něco jako Kodiaq RS. Místo něj bude v prodeji výbavový stupeň SportLine a bude možné jej kombinovat s dvoulitrem naladěným na minimálně 280 koní. Spíše máme z náznaků za to, že by výkon mohl stoupnout až na 300 koňských sil, a jak by takový Kodiaq mohl vypadat, naznačuje uvodní obrázel s ilustrací známého grafika Theophila China.
Kromě výkonného benzínového dvoulitru je více než pravděpodobné, že se v nabídce později objeví rovněž dvakrát přeplňovaný diesel 2.0 BiTDI s výkonem 240 koní, který bude jednou z nejdražších prodávaných verzí.
Co vám můžeme též potvrdit, je druhá karosářská verze Kodiaqu. Pokud čekáte kratší model odvozený od nového Volkswagenu Tiguan, čekáte marně. Škoda totiž vsadí na momentální trend mezi SUV, konkrétně na střechu se splývající zádí po vzoru BMW X4 a X6 či Mercedesu GLC Coupé a GLE Coupé. Auto má být primárně určeno pro čínské zákazníky, není ale vyloučeno, že zamíří i do Evropy a možná ještě dál.
Dalším perspektivním trhem jsou Spojené státy, které nás rovněž zajímaly, ptali jsme se na ně a nutno dodat, že tady odpověď jednoznačná není. Z informací tipujeme, Škoda do USA nakonec zamíří, zástupci mladoboleslavské automobilky si nicméně pořád nechávající zadní dvířka otevřené, pokud by to neklaplo a tvrdí, že má o tomto důležitém kroku již brzy rozhodnou samotné vedení koncernu. Takže pokud Škodě fandíte, držte palce…
ilustrace: Theophilus Chin