Nejlevnější auta na trhu budou mít ještě levnější provoz

Po ukončení výroby na konci roku 2018 se nyní verze s pohonem na LPG znovu vrací do nabídky značky Dacia. Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Logan, Logan MCV a Sandero. Dostupný bude výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe a nabídne dojezd až 1000 km a až o 12% nižší emise oxidu uhličitého.
dacia-logan_mcv_stepway-2018-1280-17-1100x618.jpg Zdroj: Dacia

Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV. Zároveň je u těchto modelů dostupný v širokém spektru výbavových stupňů. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige a to u variant s pohonem 4×2.

Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma varianty s výbavou Stepway, najdeme i u modelu Logan, pohon na LPG je zde dostupný s výbavami Open a Arctica.

Pohon na LPG je dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe. Tento motor byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG. Dosavadní výhody LPG zůstávají zachovány. Vozidlo s pohonem na LPG dosahuje nižších provozních nákladů, vykazuje ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponuje dvěma nádržemi na palivo, má i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi.

Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové a disponuje 2 specifickými systémy vstřikování paliva, stejně jako 2 nádržemi – 1 na benzín a 1 na LPG. Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 km. Může být provozováno buď na benzín nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzínový pohon.

Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzínu na pohon LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce. Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo, ve voze je sada lepení. Používáním LPG dochází v porovnání s benzínem k redukci přibližně 12 % emisí CO2, jednoho z plynů zodpovědného za skleníkový efekt.

Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné tovární záruky na 3 roky nebo 100 000 km, dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standartního programu údržby a navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota – nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.

Postupně se daří odstraňovat i další překážky v užívání vozidel s pohonem na LPG – vjezd do podzemních garáží je pro vozidla s pohonem LPG povolen za předpokladu, že má garáž příslušné vybavení (odvětrávání, indikátor úniku plynu).

Rozšíření vozidel s pohonem na LPG už je dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají tyto vozidla 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 tisíc jich je jen v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 tisíc plnících stanic, z toho v ČR 936.

20.11.2019 12:13| autor: Tomáš Malík | zdroj: Dacia

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist