Řidičům dodávek bude nově pomáhat s doručováním balíků hlasový asistent

Hlasově ovládaná aplikace start-upu Neohelden podporuje doručování balíků zákazníkům.
neohelden_01-1100x618.jpg Zdroj: Volkswagen

Volkswagen Užitkové vozy usiluje společně s logistickou společností Hermes o optimalizaci doručování balíků. Obě společnosti za tím účelem spolupracují s vývojovými specialisty, například ze start-upu Neohelden z německého Karlsruhe.

Po rekordním roce pro kurýrní, expresní a balíkové služby, které loni jen v Německu doručily podle odhadů více než čtyři miliardy balíků*, upírá toto odvětví svou pozornost na inovace, jakou je aplikace „Neo“. Tento asistent může být ovládán hlasovými povely nebo na dotykovém displeji a doručovateli hlasově i vizuálně sděluje důležité informace o následujícím doručovaném balíku.

Start-up Neohelden z Karlsruhe přizpůsobil v rámci projektu se značkou Volkswagen Užitkové vozy a společností Hermes svého hlasového asistenta „Neo“ tak, aby usnadňoval doručování balíků. „Dialogové rozhraní“ pomáhá při nakládání balíků i prvních jízdách, ale také poskytuje přehled o doručovaných balících.

„Dialogové rozhraní“ bude později „hovořit“ desítkami jazyků. Řešení společnosti Neohelden má tu výhodu, že umožňuje jednoduchým způsobem vzájemně propojovat současné systémy IT, například databáze, systémy CRM nebo displeje informačních a zábavních systémů.

Výhodou pro řidiče je dokonalý přehled. V průběhu jízdy je mu sdělováno a ukazováno, jaké další kroky jej čekají. Veškeré zásilky vidí v přehledném seznamu a další doručovaný balík si může vybrat hlasovým povelem nebo dotykem.

Na přání jsou mu „do ucha“ sdělovány nejdůležitější informace pro doručení dalšího balíku, například jméno příjemce, adresa, způsob doručení, dostupnost parkovacího místa nebo případný požadavek na předání zásilky uvedenému sousedovi.

Doručovatel si navíc může hlasovou komunikací zjistit další podrobné informace důležité pro doručení příslušné zásilky. Pro doručovatele to znamená časovou úsporu i usnadnění práce, která může být velmi namáhavá především při velkých počtech balíků, intenzivní dopravě nebo dodávkách v neznámých oblastech.

Digitální podpora by mohla být pro doručovací služby klíčem k úspěšnému zvládnutí období rychlého růstu, které má podle studie Parcel Shipping Index 2021 pokračovat. Prognózy očekávají do roku 2026 tempo růstu minimálně šest procent ročně.

Jen v předvánočním obchodním období (od října do prosince) 2020 doručila společnost Hermes v Německu rekordních 126 milionů zásilek – to představuje nárůst o cca 25 procent oproti stejnému období v předchozím roce.

18.3.2021 8:52| autor: Tomáš Malík | zdroj: Volkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist