autoweb.cz > Mercedes-Benz > Plánujete koupi plug-in hybridu? Mercedes-Benz vám dá vybrat mezi benzinovým, naftovým a vodíkovým
Plánujete koupi plug-in hybridu? Mercedes-Benz vám dá vybrat mezi benzinovým, naftovým a vodíkovým
Německá automobilka má velmi rozmanitou a obsáhlou modelovou řadu, kde si vybere prakticky každý. Od malých hatchbacků, přes sedany všech velikostí, až po obří SUVéčka a téměř ke každému modelu nabízí nejen verze se spalovacími motory, ale i jako plug-in hybridy, které označuje jako EQ Power.
Malé s benzinem, u větších je na výběr
I u nejmenší třídy A si můžete zvolit plug-in hybridní verzi, která se pojí s benzinovým motorem. Stejné pohonné ústrojí nabízí i pro třídu A Sedan nebo pro třídu B, sedan CLA či CLA Shooting Brake.
U větších modelů, které mají primárně poháněnou zadní nápravu nebo všechna čtyři kola, si ale můžete vybrat, zda chcete plug-in hybridy kombinované s benzinovým (250 e či 300 e) anebo s naftovým (300 de) motorem. Platí to pro novou generaci třídy C, modely třídy E (300 e a 300 de navíc je možné je pořídit i s pohonem všech kol), ale také pro SUV GLC (300 e a 300 de) a GLE (350 e a 350 de) s pohonem všech čtyř kol 4Matic.
Jediným modelem, kde plug-in hybrid k dispozici není, je největší SUV GLS. Zatím také není v nabídce plug-in hybridní třída S, ale ta přijde již brzy.
Většinu plug-in hybridů z nabídky představil Mercedes-Benz v loňském roce, přičemž jde již o třetí generaci hybridních pohonů, které využívají poznatky z výzkumu, jenž automobilka postavila na datech získaných z aplikace EQ Ready. Jejich analýza ukázala, že čistě elektrický 50km dojezd je dostačuje pro přibližně 90 % všech cest. Delší cesty znamenaly jen malý podíl a i tak jich více než 90 % měřilo méně než 100 kilometrů.
Velkou výhodou u plug-in hybridních modelů, označených jako Mercedes-EQ, je to, že umějí funkci rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Pokud totiž použijete dobíjení střídavým proudem z wallboxu o výkonu 7.4 kWh, bude dobíjení z 0 na 100 % trvat přibližně hodinu a tři čtvrtě, ale pokud využijete rychlodobíjení se stejnosměrným proudem, baterie by se měla ze stejné kapacity dobít přibližně za půl hodiny.
Vodíkový plug-in hybrid
Poměrně netradiční je i plug-in hybridní Mercedes-Benz GLC F-Cell, který k pohonu využívá vodíkové palivové články. Německá automobilka ho sice v České republice neprodává, ale nabízí u něj možnost nejen čerpání vodíku, ale i externího dobíjení. Jde o řešení, které nemá žádné jiné vodíkem poháněné auto na světě.
Vodíkové automobily využívají vodík k tomu, aby ho pomocí chemické reakce přeměnily na elektřinu, takže jsou to vlastně elektromobily. Odpadem z jejich jízdy je pouze čistá voda, navíc díky své funkčnosti dokáží přes sání i čistit vzduch.
Rozšiřuje se i nabídka elektromobilů
Mercedes-Benz navíc rozšiřuje i čistě elektrické modely. Jako první přišlo SUV s označením EQC, vycházející z modelu GLC, následované crossoverem EQA, vycházejícím z GLA a EQS, coby vlajkovou lodí. V nabídce nechybí ani elektromobil EQV, jenž je elektrickým derivátem dodávky třídy V. Již brzy budou následovat další elektromobily.