Plánujete koupi plug-in hybridu? Mercedes-Benz vám dá vybrat mezi benzinovým, naftovým a vodíkovým

Elektrifikace je v Evropě na čím dál větším vzestupu, mohou za to hlavně přísné emisní limity stanovené Evropskou unií. Bez větší či menší elektrifikace se už dnes automobilky neobejdou. Oblíbené jsou tak hlavně plug-in hybridní modely, které se zpravidla kombinují s benzinovými motory, ale Mercedes-Benz je umí kombinovat s benzinovými či naftovými motory a dokonce i s vodíkovými palivovými články.
titulka-1-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Mercedes-Benz

Německá automobilka má velmi rozmanitou a obsáhlou modelovou řadu, kde si vybere prakticky každý. Od malých hatchbacků, přes sedany všech velikostí, až po obří SUVéčka a téměř ke každému modelu nabízí nejen verze se spalovacími motory, ale i jako plug-in hybridy, které označuje jako EQ Power.

Malé s benzinem, u větších je na výběr

I u nejmenší třídy A si můžete zvolit plug-in hybridní verzi, která se pojí s benzinovým motorem. Stejné pohonné ústrojí nabízí i pro třídu A Sedan nebo pro třídu B, sedan CLA či CLA Shooting Brake.

U větších modelů, které mají primárně poháněnou zadní nápravu nebo všechna čtyři kola, si ale můžete vybrat, zda chcete plug-in hybridy kombinované s benzinovým (250 e či 300 e) anebo s naftovým (300 de) motorem. Platí to pro novou generaci třídy C, modely třídy E (300 e a 300 de navíc je možné je pořídit i s pohonem všech kol), ale také pro SUV GLC (300 e a 300 de) a GLE (350 e a 350 de) s pohonem všech čtyř kol 4Matic.

Jediným modelem, kde plug-in hybrid k dispozici není, je největší SUV GLS. Zatím také není v nabídce plug-in hybridní třída S, ale ta přijde již brzy.

Většinu plug-in hybridů z nabídky představil Mercedes-Benz v loňském roce, přičemž jde již o třetí generaci hybridních pohonů, které využívají poznatky z výzkumu, jenž automobilka postavila na datech získaných z aplikace EQ Ready. Jejich analýza ukázala, že čistě elektrický 50km dojezd je dostačuje pro přibližně 90 % všech cest. Delší cesty znamenaly jen malý podíl a i tak jich více než 90 % měřilo méně než 100 kilometrů.

Velkou výhodou u plug-in hybridních modelů, označených jako Mercedes-EQ, je to, že umějí funkci rychlodobíjení stejnosměrným proudem. Pokud totiž použijete dobíjení střídavým proudem z wallboxu o výkonu 7.4 kWh, bude dobíjení z 0 na 100 % trvat přibližně hodinu a tři čtvrtě, ale pokud využijete rychlodobíjení se stejnosměrným proudem, baterie by se měla ze stejné kapacity dobít přibližně za půl hodiny.

Vodíkový plug-in hybrid

Poměrně netradiční je i plug-in hybridní Mercedes-Benz GLC F-Cell, který k pohonu využívá vodíkové palivové články. Německá automobilka ho sice v České republice neprodává, ale nabízí u něj možnost nejen čerpání vodíku, ale i externího dobíjení. Jde o řešení, které nemá žádné jiné vodíkem poháněné auto na světě.

Vodíkové automobily využívají vodík k tomu, aby ho pomocí chemické reakce přeměnily na elektřinu, takže jsou to vlastně elektromobily. Odpadem z jejich jízdy je pouze čistá voda, navíc díky své funkčnosti dokáží přes sání i čistit vzduch.

Rozšiřuje se i nabídka elektromobilů

Mercedes-Benz navíc rozšiřuje i čistě elektrické modely. Jako první přišlo SUV s označením EQC, vycházející z modelu GLC, následované crossoverem EQA, vycházejícím z GLA a EQS, coby vlajkovou lodí. V nabídce nechybí ani elektromobil EQV, jenž je elektrickým derivátem dodávky třídy V. Již brzy budou následovat další elektromobily.

19.4.2021 9:19| autor: Pavel Srp

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist