Opel Meriva (2014) po faceliftu: první dojmy

Malý velkoprostorový vůz od Opelu má vyžehlené vrásky na čele a pod kapotou zbrusu nový motor 1.6 CDTI.
opel-meriva-2014-po-faceliftu-prvni-dojmy.jpgCelá galerie 32 Zdroj: archiv redakce

Opel Meriva přijíždí na český trh s modernizovanou tváří, která se nese v duchu nedávno představené Insignie. Změnily se tradiční části, nová je tak chromovaná maska chladiče, přední a zadní smětlomety s LED a mlhovky. Pod boční linií oken přibyla chromovaná lišta, nové jsou také designy kol o velikosti až 18 palců a na paletě barev přibyly dva odstíny.

Co zůstalo, to je velká míra flexibility vnitřního prostoru. Posuvná zadní sedadla FlexSpace nabízejí více prostoru do šířky i na nohy a jsou dostupné už v základní výbavě. Jako první sériově vyráběný vůz dostala Meriva kompletní certifikát AGR, který pod heslem „Kampaň za zdravá záda“ myslí nejen na pohodlný a ergonomický posez. Systém bočních dveří FlexDoor s protisměrně otevíranými zadními dveřmi zůstal zachován, vyklopit je lze v extrémním úhlu až 84 stupňů.

Příplatková středová konzole FlexRail nabízí variabilní uspořádání odkládacích schránek a nechybí ani možnost přiobjednání si integrovaného nosiče jízdních kol FlexFix. Novinkou je také multimediální systém IntelliLink, který dokáže integrovat funkce chytrého telefonu přímo do auta, včetně čtení a odesílání SMS zpráv nebo audio streamingu přes Bluetooth.

Zobrazit všechny fotografie

Osvěžení designu Merivě podle ohlasů určitě prospělo.

Největší novinkou pod kapotou je turbodiesel 1.6 CDTI, ve výkonové verzi 136 koní a 320 Nm slibuje průměrnou spotřebu 4,4 l/100 km. Slabší verze se 110 koňmi a emisemi 99 g/km bude zavedena v průběhu roku. Všechny motory, včetně těch spalujících benzín a LPG, plní již dnes emisní limity Euro 6.

Novinkou je také nová šestistupňová automatická převodovka, nyní k dispozici pro oba zážehové motory 1.4 Turbo a turbodiesel 1.6 CDTI 110 koní. Přepracovány byly i pěti- a šestistupňové manuální převodovky, které nyní slibují lehčí a přesnější řazení.

V základu vyjde nový Opel Meriva ve výbavě Selection s motorem 1,4 litru o výkonu 100 koní na 340 900 korun, současně se slevou 81 000 korun vyjde na 259 900 Kč, a nabízí dvojici aribagů, elektricky ovládaná okna vpředu, vyhřívaná zpětná zrcátka, kliky v barvě karoserie, 15″ ocelová kola, elektronickou parkovací brzdu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvojitou podlahu v kufru, asistent rozjezdu do kopce a zadní sedadla FlexSpace.

Výbava Enjoy přidává navíc podlahovou konzoli FlexRail, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3, boční a hlavové airbagy, dvoupolohové aktivní opěrky hlavy vpředu a 16″ ocelové ráfky. Začíná na 385 900 Kč (312 900 korun v akci). Vyšší Active přidává zadní zatmavená okna, dojezdové rezervní kolo, tempomat, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhová světla, kožený volant, ovládání rádia na volantu, palubní počítač, alarm, elektrické ovládání zadních oken nebo 16″ kola z lehkých slitin. Nejlevněji tuto výbavu dostanete za 423 900 korun (340 900 Kč v akci). Nejvyšší výbava Cosmo nabízí za 405 900 korun (322 900 Kč v akci) navíc třeba koženou řadicí páku nebo čalounění sedadel v kombinaci kůže/látka a chromové dekory.

Zobrazit všechny fotografie

Interiér je poněkud strozší, hlavní slovo tu však má praktičnost.

Na krátkou testovací jízdu jsme si vybrali Merivu se silnějším turbodieselem 1.6 CDTI o výkonu 136 koní a manuálním šestikvaltem, jehož chod je citelně lepší, nicméně stále převládá trochu joystikový pocit s lehkým a méně přesným chodem. Na adresu pohonné jednotky však lze říct jen pozitivní slova, kromě mírných vibrací v nízkých otáčkách je tichý a kultivovaný. Měření spotřeba vzhledem k délce testovací jízdy neměla příliš vypovídající hodnotu.

Šikovná řešení Merivy jsou funkční také v praxi, posuvná zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru i v případě předního sedadla posunutého zcela dozadu. Poněkud méně příjemná však byla pozice za volantem kvůli jeho ploššímu uložení. Na podrobnější prozkoumání nového Opelu Meriva si však budme muset počkat až do regulérního testu.

11.4.2014 7:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist