Nový Mercedes-Benz třídy E kupé kombinuje eleganci, komfort a luxus s nejmodernější technikou

Elegantní křivky, sofistikovaná technologie, špičkové pohonné jednotky, smysl pro detail... Jiné kupé, které by překonalo novou třídu E najdeme zřejmě jen u stejné značky, o úroveň výš.

U předchozí generace si vzpomínáme opravdu jen na drobnosti, které kazily jinak téměř dokonalý dojem, třeba příliš horlivou stabilizaci, které v ostrých zatáčkách při velmi dynamických průjezdech „brnkala“ v prostisměru proti pohybu volantu. Uivdíme, jak na tom bude v tomto ohledu nová generace, nicméně podle toho, co zatím víme, se nový Mercedes třídy E kupé posune na vrchol kategorie.

Tak tedy, vzniklo tak kupé s výraznými proporcemi, čistým a smyslným designem a mimořádným komfortem pro čtyři osoby při cestování na dlouhé vzdálenosti. Zároveň nabízí inteligenci ostatních členů modelové řady třídy E, jež zahrnuje systém pro rozsáhlou integraci chytrého telefonu, přístrojovou desku se širokoúhlými displeji a nejnovější asistenční systémy, které na přání umožňují mimo jiné částečně automatizovanou jízdu.

Výkonné motory s nízkými hodnotami emisí a komfortní podvozky se systémem selektivního tlumení zaručují zážitky ze sportovní a dynamické jízdy. Po nejinteligentnějším manažerském sedanu na světě, kombi a verzi All-Terrain rozšiřuje nyní úspěšnou modelovou řadu třídy E karosářská varianta kupé.

„Naše nová třída E kupé oslovuje svými čistými a estetickými tvary ve stejné míře rozum i srdce. Tento model snoubí ve své automobilové osobnosti moderní luxus, agilní sportovní charakter a techniku na vysoké úrovni s espritem, který nabízí potěšení z exkluzivní, kultivované jízdy,“ říká Prof. Dr. Thomas Weber, člen představenstva společnosti Daimler AG, zodpovědný za koncernový výzkum a vývoj divize Mercedes-Benz Cars.

Exkluzivní sportovní kupé vychází po technické stránce ze sedanu a přináší další evoluční stupeň designérského stylu značky Mercedes-Benz. Nové kupé s dokonalými proporcemi se vyznačuje puristickým designem, v němž hrají hlavní roli plochy vymezené minimalistickými liniemi a obdařené smyslnými tvary. Minimalistický styl je zároveň „hot i cool“, ztělesňuje krásu i eleganci a umocňuje sportovně luxusní osobnost kupé.

Výrazná příď s nízko umístěnou sportovní maskou chladiče a centrální hvězdou, dlouhá kapota motoru s výraznými vybouleními, dozadu posunutý nízký pás bočních oken a svalnatá záď vytvářejí typické proporce kupé značky Mercedes-Benz.

Těmito čistými tvary vyzařuje design kupé zároveň luxus i styl. Světová premiéra: funkce přivítání zadními svítilnami Pro kupé Mercedes jsou typické rovněž dvoudílné, velmi nízké zadní svítilny LED, v nichž slaví světovou premiéru funkce přivítání, dodávaná ve spojení se světlomety LED MULTIBEAM. Při otevření vozidla se postupně rozsvěcují diody LED koncových světel od středu vozidla k jeho okrajům. Při zamykání vozidla probíhá světelná sekvence opačným směrem.

Obojí je navíc kombinováno s funkcí postupného rozsvěcování a zhasínání osvětlení interiéru. Tato inscenace koncových světel vítá uživatele vozidla a loučí se s ním podobně jako známá uvítací funkce modrými světlovody ve světlometech vpředu. Zadní svítilny mají navíc brilantní vzhled díky inovativní krystalické optice a v rozsvíceném stavu připomínají žhnutí proudového motoru. Sportovně luxusní interiér s rafinovaně zpracovanými detaily Interiér nové třídy E kupé ztělesňuje syntézu sportovních emocí a luxusní inteligence.

Dva na přání dodávané 12,3“ displeje s vysokým rozlišením a brilantním zobrazením – v tomto segmentu výjimečný prvek výbavy – splývají pod společným krycím sklem v širokoúhlý panel přístrojů, který vyvolává dojem, že se vznáší volně v prostoru. Jako centrální stylistický prvek umocňuje šířku společně s ozdobným obložením, které obepíná celou přední část interiéru a zasahuje v dynamickém oblouku až do výplní dveří. Sdružené přístroje v přímém zorném poli řidiče jsou virtuální a řidič si může sám nastavit pro něj důležité informace včetně tří různých stylů jejich zobrazování: „Classic“, „Sport“ a „Progressive“.)

Základní verze kombinuje dva kruhové přístroje a sdružený barevný displej o úhlopříčce 17,8 centimetru (rozlišení 1000 x 600 pixelů) s centrálním displejem o úhlopříčce 21,3 centimetru (rozlišení 960 x 540 pixelů). Kruhové přístroje, panel sdružených přístrojů a centrální displej jsou uloženy v jednom společném rámu, opatřeném lesklým klavírním lakem. Výrazným sportovním doplňkem jsou výdechy ventilační soustavy, jejichž design je značně ovlivněn turbínovými motory. Výdechy jsou dokonale zpracovány až do nejmenších detailů a kompletně lakovány v odstínu stříbrná Shadow.

Panel sdružených přístrojů a multimediální systém lze ovládat stíracími pohyby prstem po ploše dotykových tlačítek na volantu. Řidič tak nemusí pouštět volant z rukou. Další možnosti ovládání nabízí touchpad s ovládacím prvkem na středové konzole, který rozpoznává rovněž ručně psané znaky, plus hlasové ovládání LINGUATRONIC. Kromě toho jsou k dispozici tlačítka pro přímý přístup, například pro ovládání klimatizace a komfortní vypínání, resp. zapínání některých asistenčních systémů. Avantgardní a zároveň vrcholně luxusní sedadla sedanu posloužila svými tvary za vzor sedadlům pro kupé. Na všech čtyřech místech byl však významně vyzdvižen sportovní charakter samostatných sedadel. I zde jsou nejvyšší ambice sportovního luxusního kupé dokumentovány mnoha mimořádně kvalitními řešeními.

Velmi kvalitní materiály a moderní barevné kombinace vytvářejí atmosféru sportovního, moderního luxusu. Atraktivní výbava v odstínu modrá Yachting v kombinaci s béžovou Macchiato propůjčuje vozidlu příjemný, exkluzivní vzhled ve stylu jachty. Speciálně pro třídu E kupé budou nabízena dvě nová, inovativní ozdobná obložení ze světlého dřeva s otevřenými póry a lesklou povrchovou úpravou. Precizní prošívání umocňuje tvary sedadel příslušné výbavové linie. Důsledně přizpůsoben byl také design sedadel a nabídka barev u výbavy AMG Line. Sportovní charakter je zvýrazněn nápadnými barevnými kontrasty čalounění kůží v odstínech černá-červená Classic a černá-bílá. Pozoruhodná nabídka laků karoserie je harmonicky přizpůsobena moderním barvám v interiéru.

U vnitřního osvětlení nalézá uplatnění výhradně technika LED s dlouhou životností a nízkou spotřebou energie. To platí i pro rozšířené dekorační osvětlení s 64 barvami, které se dodává na přání. Rozmanitost pro každý vkus Již standardní verze AVANTGARDE má rozsáhlou výbavu. Alternativně je na výběr také varianta AMG Line, která se odlišuje od linie AVANTGARDE mimo jiné nárazníky vpředu a vzadu, bočními prahy a většími koly v designu AMG. Bodové prvky v masce chladiče v „diamantovém“ designu jsou chromované a brzdové kotouče na přední nápravě odvrtávané. Interiér zahrnuje mimo jiné sedadla s velmi kvalitním černým čalouněním ARTICO/DINAMICA s šedým kontrastním ozdobným prošíváním, komfortní paket pro sedadla a sportovní volant AMG obšitý kůží. Další možnosti pro individualizaci obou variant výbavy nabízí paket Night s mnoha leskle černými stylistickými detaily a tmavě tónovanými bočními okny.

Nová třída E kupé s vnější délkou 4826 mm, šířkou 1860 mm a výškou 1430 mm výrazně překonává svého předchůdce ve všech směrech. Větší hodnoty rozchodu kol vpředu 1605 mm (+ 67 mm) a vzadu 1609 mm (+68 mm) vylepšují především jízdní dynamiku.

Zárukou temperamentních jízdních výkonů a maximálního potěšení z jízdy jsou výkonné a hospodárné zážehové i vznětové motory, mezi nimiž je i nově vyvinutý vznětový čtyřválec. Všechny verze jsou vybaveny funkcí ECO Start-Stop a samozřejmě splňují požadavky emisní normy Euro 6. V době uvedení na trh budou nejprve na výběr jeden vznětový a tři zážehové motory s rozsahem výkonu od 135 kW (184 k) do 245 kW (333 k). Další varianty motorů a verze 4MATIC budou následovat.

Vznětový čtyřválec z nové řady motorů Mercedes-Benz je připraven na plnění budoucích limitů podle normy RDE a zároveň zpřístupňuje nové dimenze hospodárnosti. Nový turbodiesel poskytuje ze zdvihového objemu dva litry nejvyšší výkon 143 kW/194 k a ve verzi E 220 d se v kombinovaném cyklu EU spokojí s průměrnou spotřebou 4,0 litru na 100 kilometrů. To odpovídá emisím CO2 106 gramů na kilometr. Čtyřválec s jednostupňovým přeplňováním a variabilní geometrií rozváděcích lopatek se navíc vyznačuje vysokou kultivovaností běhu. Hlava i blok válců jsou vyrobeny z hliníkové slitiny. Značkou Mercedes-Benz vyvinutá povrchová úprava pracovních ploch válců NANOSLIDE® efektivně snižuje tření mezi stěnami válců a originálními ocelovými písty.

Všechny verze, nabízené v době uvedení na trh, jsou standardně vybaveny devítistupňovou samočinnou převodovkou 9G-TRONIC, která umožňuje rychlé řazení a provoz v nízkých otáčkách. To má pozitivní vliv především na hospodárnost a akustický komfort. Podvozek – sportovní komfort Podvozek nové třídy E kupé poskytuje potěšení z dynamické jízdy na silnici plné zatáček a zároveň nabízí výjimečný jízdní komfort. Kupé je standardně nabízeno s podvozkem DIRECT CONTROL. Sportovnější vzhled mu dodává v porovnání se sedanem o 15 milimetrů nižší světlá výška. Systém tlumičů s proměnlivou charakteristikou v závislosti na míře stlačení se přitom vyznačuje komfortním nastavením. Na přání je k dispozici podvozek DYNAMIC BODY CONTROL s variabilními tlumiči, který má rovněž nižší světlou výšku. Řidič může u tohoto podvozku měnit vlastnosti tlumičů prostřednictvím ovládacího prvku standardního systému DYNAMIC SELECT na středové konzole.

Široké možnosti nastavení zahrnují tři režimy „Comfort“, „Sport“ a „Sport+“. Vícekomorové vzduchové odpružení AIR BODY CONTROL Alternativně může být nová třída E kupé vybavena také vícekomorovým vzduchovým odpružením, včetně stabilizace pohybů karoserie při dynamických změnách na všech kolech. Tento systém využívá tři různě velké komory v pružinových vzpěrách na zadní nápravě a dvě v pružinových vzpěrách na přední nápravě, které umožňují měnit tuhost pružin ve třech stupních. Cestující si tak mohou užívat měkké základní odpružení, ale s rostoucí rychlostí jim sportovnější režim dodává bezpečný pocit vysoké úrovně jízdní stability.

Vícekomorové vzduchové odpružení je doplněno elektronicky řízenými, plynule variabilními tlumiči. Tuhost tlumení na každém jednotlivém kole je zcela automaticky přizpůsobována aktuální jízdní situaci a stavu vozovky – například při vyhýbacím manévru nebo při jízdě po silnici se špatným povrchem. Systém tak umožňuje vysokou úroveň jízdního komfortu a zároveň i jízdní dynamiky. Prostřednictvím ovládacího prvku systému DYNAMIC SELECT může řidič navíc ve spojení se systémem AIR BODY CONTROL zvolit různé jízdní režimy: „Comfort“, „ECO“, „Sport“, „Sport +“ a „Individual“.

Systém DYNAMIC SELECT nabízí ve spojení se systémy DYNAMIC BODY CONTROL a AIR BODY CONTROL navíc nejen možnost měnit charakteristiku podvozku, ale současně umožňuje ovlivňovat také další nastavení vozidla – například charakteristiku pedálu plynu, funkce Eco Start-Stop, řazení samočinné převodovky atd. V závislosti na výbavě dává DYNAMIC SELECT na výběr jízdní režimy Comfort, ECO, Sport, Sport + a Individual. S nastavením „Individual“ si může řidič sám nakonfigurovat svůj preferovaný jízdní režim. Kompletní integrace chytrého telefonu Třída E kupé, vybavená informačním a zábavním systémem COMAND Online, vstupuje do nové éry síťového propojení a digitalizace. Ta je založena na dokonalé integraci chytrého telefonu do informačního a zábavního systému vozidla, včetně kapacitního připojení k anténě vozidla a bezdrátového nabíjení. To znamená, že lze kompatibilní mobilní telefony nabíjet bez kabelu a zároveň přijímat signál prostřednictvím vnější antény vozidla. Díky tomu odpadá nepříjemné hledání zásuvky a připojování kabelů.

Další výhodou je možnost bezdrátové rádiové komunikace NFC (Near Field Communication), jejímž prostřednictvím se chytrý telefon promění v digitální klíček od vozidla pro zamknutí i odemknutí vozu a spuštění motoru. Apple CarPlay® a Android Auto™ Je-li vozidlo vybaveno systémem COMAND Online, lze v rámci informačního a zábavního systému využívat pro příslušné chytré telefony také funkce Apple CarPlay® a Android Auto™. Po připojení chytrého telefonu prostřednictvím USB jej může zákazník na přání přepnout na plochu Apple CarPlay® nebo Android Auto™.

Internet a rozmanité datové zdroje již od základní verze Kromě systému COMAND Online jsou k dispozici informační a zábavní systémy Audio 20 USB/GPS. Stejně jako COMAND Online jsou vybaveny systémem handsfree Bluetooth® a navíc umožňují připojení k internetu prostřednictvím mobilního telefonu kompatibilního s Bluetooth®, s kartou SIM a datovým tarifem. COMAND Online nabízí navíc integrovanou funkci hotspotu.

Zatímco známá služba dopravního zpravodajství v reálném čase Live Traffic Information byla dosud vyhrazena systému COMAND Online, nabízí nová třída E kupé tuto funkci, ve spojení s asistenčním programem Mercedes me connect, také v kombinaci s informačním a zábavním systémem Audio 20 GPS s navigační funkcí GARMIN® MAP PILOT SYSTEM. Live Traffic Information umožňuje příjem aktuálních a precizních informací o dopravě v reálném čase. Novinkou je také zobrazování Free Flow – zelené linie ukazují řidiči vizuálně velmi zřetelně místa s plynulou dopravou – jakož i zobrazování a zohledňování dopravních hlášení mimo hlavní tahy.

Mercedes me connect Concierge Service: individuální péče Dalším výjimečným příspěvkem ke komfortu je nová služba Concierge Service, která je exkluzivně nabízena ve všech verzích třídy E ve spojení s asistenčním programem Mercedes me connect. Spektrum servisních služeb zahrnuje pro zákazníky, zapojené do tohoto programu, velký počet možností individuální podpory, ať se jedná o rezervaci místa v restauraci, turistické tipy na projížděné trase, upozornění na kulturní a sportovní akce včetně rezervace vstupenek nebo zasílání navigačních cílů přímo do vozidla. Přístup je snadný: Přihlášení uživatelé asistenčního programu Mercedes me connect mohou službu Concierge Service využívat v 19 evropských zemích buď prostřednictvím tlačítka iCall ve vozidle, nebo prostřednictvím aplikace Mercedes me App. Osobní asistent se postará o všechno ostatní. Inovace třídy E ve výbavě Nové kupé nabízí jako člen aktuální generace třídy E výrazně více inteligence než předchůdce.

Kupé je vybaveno všemi prvky třídy E, nejinteligentnějšího manažerského sedanu současnosti. Součástí standardní výbavy je aktivní brzdový asistent, který může řidiče upozornit na hrozící kolizi, optimálně jej podpořit při nouzovém brzdění a v případě nouze také autonomně brzdit. Kromě pomaleji jedoucích, zastavujících nebo stojících vozidel dokáže rozpoznat například i přecházející chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné blízkosti před vozidlem. Mezi další výjimečné prvky patří například DRIVE PILOT. Mercedes-Benz činí s tímto systémem další krok na cestě k autonomní jízdě. Ve funkci adaptivního tempomatu DISTRONIC dokáže na všech druzích silnic nejen udržovat bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel, ale poprvé je také automaticky následovat při jízdě rychlostí až 210 km/h.

Rovněž nový je systém Remote Park-Pilot, který poprvé umožňuje řídit vozidlo zvenku prostřednictvím aplikace pro chytrý telefon při zajíždění do garáže nebo na parkovací místo, resp. při vyjíždění z garáže či z parkovacího místa. Díky tomu mohou cestující komfortně nastoupit nebo vystoupit dokonce i v případě velmi těsného prostoru pro zaparkování. Pro třídu E kupé jsou kromě toho navíc k dispozici další inteligentní technické systémy, jako například: Světlomety MULTIBEAM LED s vysokým rozlišením. Každý světlomet je osazen 84 vysokovýkonnými diodami LED s individuálním ovládáním, které osvětlují vozovku automaticky, s dosud nedosažitelně přesným řízením rozložení světla a mimořádným jasem, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. MAGIC VISION CONTROL – inteligentní a velmi efektivní systém stírání a ostřikování čelního okna.

Přívod čisticí kapaliny, integrovaný do stírací lišty, ji rozstřikuje vždy přímo před stírací lištu – a to v obou směrech stírání. Řidič díky tomu nezažije při ostřikování žádný příval vody, který by ho omezoval ve výhledu z vozu, a zároveň je zaručen optimální čisticí efekt. Kompletní systém MAGIC VISION CONTROL včetně stíracích lišt je za nízkých teplot vyhříván, aby se zabránilo ulpívání sněhu nebo ledu během jízdy v zimních podmínkách. Třída E kupé s tradicí Nejmladší člen rodiny třídy E se jako exkluzivně sportovní kupé opírá o téměř padesátiletou historii. Mercedes-Benz představil jeho prvního předchůdce v roce 1968 (tehdy to bylo ještě kupé „/8“). Další modelové řady následovaly – po nějakou dobu také pod označením CLK. Každá generace kombinovala ušlechtilý design s dynamickým sportovním charakterem a moderním luxusem na vysoké úrovni.

zdroj: Mercedes-Benz ČR

23.12.2016 7:44

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist