5 největších mistrů Nordschleife

Jezdců, kteří výrazně se zapsali do historii proslulého „starého“ Ringu není mnoho. Tohle je hrstka opravdu nejlepších.

Severní okruh německého Nürburgringu netřeba představovat, jde o proslulý kus silnice. Ano, jistě, proto po něm také může za pár eur jezdit kdokoli si zamane, navzdory četným nehodám, i když to veřejnými jízdami začíná vypadat dost zle.

Říká se, že závodní okruh, který vznikl počátkem dvacátého stolení u města Adenau, patří mezi místa, která by měl každý automobilový fanoušek navštívit. Že je potřeba odjet sto kol, abyste si okruh zapamatovali. A že kdo dá první jízdu pod deset minut, je celkem slušný řidič.

Stefan Bellof
Oficiálně nejrychlejší člověk na Nordschleife. Oficiálně… Je tady totiž ještě někdo, kdo se dokázal prohnat po Nordschleife ve svižnějším tempu, ale jízdě schází status oficiálního rekordu.


Stefan Bellof se narodil v roce 1957 a měl předpoklady k tomu stát se mistrem volantu. Začátek závodnické kariéry proběhl klasicky na motokárách, pak se mladý a nadějný jezdec plynule přesunul do kokpitu juniorské formule (startoval s Formulí Ford 1600), v ní několikrát získal mistrovský titul.

Nevedl si zle ani v Formuli 2, ovšem po přestupu do F1 se mu nedařilo. Nejprve byl v roce 1984 diskvalifikován a pak, hlavně díky špatnému autu, nedokázal jezdit s uspokojivými výsledky. O to víc ho zřejmě lákal svět vytrvalostních závodů. Právě díky nim dokázal pokořit legendární závodní okruh a zapsat se navždy do síně slávy motorsportu.

V roce 1983 se Bellof zapsal do vytrvalostního podniku 1000km Nurburgringu s Porsche 956. A 28. května 1983 v kvalifikaci zdolal okruh za 6 minut a 11,13 sekundy.

To znamená, že jel po dráze průměrnou rychlostí 202,073 km/h a ustanovil tak zatím nepřekonaný rekord tratě. Oficiální záznam ze závodu druhého dne je pak 6 minut 25,91 sekundy. Stefan Bellof zahynul v sedmadvaceti letech o dva roky později na vytrvalostním závodě v belgickém Spa.Sabine Schmitz
Německá závodnice bydlí doslova na doslech Ringu a kola, která něm odjela, se dají počítat na desetitisíce. Drží nějaké rekordy, třeba s naftovým Jaguarem nebo Fordem Transit (při natáčení britského TopGearu), nás zajímá její „taxikaření.“


Ehm, asi víte o čem že řeč, Sabine ještě donedávna provozovala s BMW M5 Taxi jízdy na Nordschleife a za pár eur s ní tak mohl na sedadle spolujezdce okusit Zelené peklo kdokoli. Koneckonců se podívejte na její video.
VIDEO: Po stopách Sabine Schmitz

Mark Basseng
Nikdy nezažil mediální slávu velkých hvězd Formule 1, do tabulek rekordních časů na Nordschleife se ale zapsal hned několikrát. V roce 2007 při testech zajel s Pagani Zonda F Clubsport čas 7:27,82.


O rok později se vrátil a při jízdách pro časopis Evo předvedl parádní hattrick. Rozehřál se s Ferrari Enzo (7:25,7), vylepšil svůj čas s Pagani (7:24,44) a vše korunoval jízdou s Maserati MC12 (7:24,3).

Walter Röhrl
Věděli jste, že měl být původně Röhrl farář? Ještě že to s tou jeho církevní kariérou nedopadlo. Dnes sice Walter klame svým tělem, zevnějšek šlachovitého staříka nenaznačuje nic z jeho řidičského umění, ale kdo ho zažil na vlastní oči, ví, že jakmile usedne za volant, stává se z něj precizní a neomylný řidičský stroj.


Ring zná jako své boty, učí na něm dokonce řídit nadšence a milovníky sportovní jízdy a na kontě má několik rekordů. Jeho „osobák“ 7:28,00 je z roku 2004 v Porsche Carrera GT.

Nick Heidfeld
Je jediný člověk na světě, který překonal na Nordschleife čas Stefana Bellofa, kupodivu opět Němec. Věc se má tak, že v roce 2007 přivezlo BMW na Ring monopost F1 a s ním dorazil i Nick. Formule nebyla ovšem na závodních gumách, převodovka byla nastavena na maximální rychlost 275 km/h a oproti závodnímu nastavení byla zvýšena světlá výška.

Oficiální údaje mluví o čase na kolo 8:34,00, Heidfeld totiž v rámci jízdy zpomaloval na filmování a celá akce tak vyzněla spíše komicky než profesionálně. Průměrná rychlost Nicka Heidfelda byla o okolo 200 km/h a výsledný čas by zřejmě vycházel na nějakých 5:57 či 5:58. Čímž by se Heidfeld dostal pod zatím nepokořenou hranici šesti minut.



Fanoušci v úctě k Bellofovi přiřkli Heidfeldovi čas 6:12 a sám pilot se nechal slyšet, že se na Nordschleife vrátí. S monopostem BMW to určitě nebude. Stefan Bellof zatím na svého pokořitele čeká…

Filip Rakovan

17.2.2012 7:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist