Nová Honda Civic (2016) oficiálně venku, je větší, lehčí a má i 1.5 turbo se 182 koňmi

Japonská automobilka Honda odhalila desátou generaci svého nejdůležitějšího evropského modelu, nový Civic dostal prozatím jen benzínové motory včetně tříválce.

Letošní březnový ženevský koncept předznamenávající novou generaci Hondy Civic i dříve představená americká verze nám docela přesně naznačily, co můžeme od „evropské desítky“ očekávat, takže pokud jste posledních pár měsíců nestrávili v kómatu, automobil na úvodní fotce i na spoustě dalších záběrů v galerii vás už nemůže překvapit.

To samé můžeme říci i o technice pod kapotou. Japonci už dříve avizovali, že se mezi přední kola dostane litrový tříválec a čtyřválcová patnáctistovka, což se přesně i stalo. Obě jednotky mají turbodmychadlo, v základu se kombinují se šestistupňovým manuálem a na přání vám jej automobilka vymění za převodovku s plynulou změnou stupňů CVT.

Menší agregát produkuje 129 koní a maximální točivý moment 200 newtonmetrů, zatímco větší pohonná jednotka může nabídnout 182 koňských sil a nejvyšší krouťák 240 Nm. Zmiňované točivé momenty však dostanete pouze v kombinaci s manuálem, automat spolkne 20 Nm, takže bez nutnosti řadit budete mít 180 a 220 newtonmetrů.

Svými proporcemi se nová Honda od svých „ufoidních“ předchůdců poněkud odklonila a to jak venku, tak i uvnitř, přitom vypadá snad ještě agresivněji než kdy dříve. A je také větší než devátá generace. Auto má na délku 4497 mm, šířku 1800 mm, akorát je poněkud nižší a měří 1421 mm. Tudíž je 127 mm delší, 30 mm širší o 49 mm nižší a rozvor náprav byl prodloužen z 2595 na rovných 2700 mm.

Honda navíc hlásí vynikající vylepšení torzní tuhosti až o dvaapadesát procent, přitom hmotnost se mezigeneračně podařilo snížit o 16 kg, ačkoli právě tohle můžeme směle přičíst spíše menším a lehčím pohonným jednotkám než skutečnému odlehčení karoserie.

Pokud vás zajímají diesely, můžeme rovnou říci, že na ně zapomínat nemusíte. Civic dostane známou šestnáctistovku i-DTEC, akorát by měla mít poněkud více koní než současných 120. Na další technické detaily si budeme muset ještě chvilku počkat, už teď ale víme, že auto bude dostupné od počátku příštího roku.

16.9.2016 10:30| autor: Miro Mihálik
Více o tématu: dieselHondaHonda Civic

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist