Modernizované čtyřválce v BMW řady 5 mají vyšší výkon a nižší spotřebu

Pod kapotu pětkového BMW se dostává modernizovaný naftový čtyřválec, který přináší o trochu vyšší výkon a o něco nižší spotřebu.
modernizovane-ctyrvalce-v-bmw-rady-5-maji-vyssi-vykon-a-nizsi-spotrebu-1100x618.jpgCelá galerie 201 Zdroj: archiv redakce

Facelift už má mnichovská pětka několik měsíců za sebou, ale to neznamená, že se pod kapotu nemůžou dostat nové motorizace. Respektive přepracované, vznětový čtyřválec s kódovým označením B47 se poprvé ukázal ve faceliftované X3, a od léta bude pohánět také řadu 5.

Nová generace agregátu dostala nejnovější generaci vstřikování Common Rail se solenoidovými vstřikovači s tlakem navýšeným na 2000 barů, přepracována byla dále termodynamika motoru a systém Start Stop, který má reagovat rychleji než tomu bylo v minulosti.

Mimo to se výkon motoru zvedl o 7 koní, v případě základní motorizace 518d se tedy bavíme o výkonu 150 koní, se kterým zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 9,5 sekundy (kombi za 9,9s). Zároveň poklesla spotřeba na 4,3 – 4,7 l/100 km v případě sedanu, kombík si vezme 4,6 – 5 l/100 km.

Vyšší stupeň naladění skrytý pod označením 520d nově představuje výkon 190 koní400 Nm (+7 koní a 20 Nm), který sedan rozhýbe na stovku za 7,9 sekundy, Touring potřebuje tři desetiny navíc. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu se pohybuje v rozmezí 4,3 – 4,7 l/100 km, kombi si řekne o 4,6 – 5 l/100 km.

BMW 520d (F10)

První jízda | vydáno 26. 11. 2010

Navýšení výkonu se pochopitelně týká také verze s pohonem všech kol xDrive, se kterým zvládne sedan dosprintovat na stovku stejně rychle jako zadokolka, u verze Touring se vyšší hmotnost projevila o desetinu sekundy horším časem, stovku tedy zdolá za 8,2 sekundy od startu. Pokud jde o apetit sedanu s pohonem všech kol, pohybuje se v rozmezí od 5,1 do 5,4 l/100 km, kombi si řekne v průměru o 5,1 – 5,4 l nafty na sto ujetých kilometrů.

Produkce nového agregátu má začít v létě letošního roku, ceny se (alespoň nijak zásadně) měnit nebudou. Momentálně dáte za BMW 518d v karoserii sedan nejméně 1 047 800 Kč, 520d startuje na 1 115 400 Kč, za verzi 520d xDrive si potom u BMW řeknou 1 240 200 Kč. Verze s označením Touring je ve zmíněných motorizacích dražší o 67 600 Kč ve srovnání se sedanem.

16.5.2014 5:45| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist