Mercedes stále věří konceptu elegantních čtyřdveřových kupé, představuje novou generaci CLS

Zlí jazykové tvrdili, že budoucnost třídy CLS bude stejná, jako třídy R. Opak je ale pravou, máme zde další generaci modelu, který ve své době způsobil malou revoluci a odstartoval zájem o méně praktické, o to více elegantní a atraktivní sedany s lehce paradoxním označením čtyřdveřové kupé. Co říká na adresu nejnovější verze modelu CLS oficiální materiály značky?

Nejnovější verze modelu CLS je průkopníkem nového designérského stylu značky Mercedes-Benz, který se vyznačuje čistými tvary s minimalizovanými liniemi. Její charakter je určen konturou masky chladiče, která se směrem dolů rozšiřuje, a dopředu skloněnou přídí. Dalšími znaky jsou široké, nízké světlomety a dvoudílné zadní svítilny. Design nové generace zároveň přebírá nadčasový šarm první generace modelu CLS, která založila nový segment a rychle se stala designérskou ikonou. CLS obdržel kompletně novou paletu motorů, jež zahrnuje řadové šestiválce i řadové čtyřválce, vždy ve vznětové i zážehové verzi. Stejně jako u předchůdců je i charakter třetí generace modelové řady CLS příkladem suverénní sportovnosti. CLS je mimořádně emocionálním vozidlem, které poskytuje přesvědčivý komfort při cestování na dlouhé vzdálenosti s velmi účinným odhlučněním interiéru a nadchne také jedinečnou technikou. Čtyřdveřové kupé přijde na trh v březnu 2018.

Mercedes-Benz vytvořil v roce 2003 s modelem CLS, který poprvé kombinoval eleganci a dynamiku kupé s komfortem a funkčností sedanu, nový automobilový segment. Mercedes-Benz nyní navazuje s třetí generací modelu CLS ještě silněji na šarm a jedinečný charakter tohoto průkopníka. Novinka s neobvykle zakřivenou spodní linií a nízkou plochou bočních oken a s přikrčenou kabinou disponuje ryzími geny modelu CLS. Zároveň je dalším příkladem důsledného vývoje designérského stylu smyslné čistoty s výrazně minimalizovanými prolisy a liniemi. Četnými stylistickými detaily se navíc řadí do aktuální rodiny kupé značky Mercedes-Benz. Vynikající aerodynamiku dokládá hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26.

Zcela nová je paleta motorů, nabízených pro model CLS. V době uvedení na trh budou k dispozici tři šestiválcové verze:
 CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 k, 600 N.m; kombinovaná spotřeba paliva 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 148 g/km)
 CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 k, 700 N.m; kombinovaná spotřeba paliva 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 148 g/km)
 CLS 450 4MATIC (270 kW + 16 kW/367 k + 22 k; kombinovaná spotřeba paliva 7,5 l/100 km, kombinované emise CO2 178 g/km)

Sportovní CLS nabízí také výjimečné komfortní vlastnosti. Tuto skutečnost potvrzuje podvozek AIR BODY CONTROL, systém řízení komfortu ENERGIZING, nejnovější generace informačního a zábavního systému, připojení chytrého telefonu prostřednictvím systému Mercedes-Benz Link a funkce bezkabelového nabíjení chytrého telefonu. Dotyková plocha na středové konzole poskytuje haptickou a akustickou zpětnou vazbu při ovládání mnoha komfortních funkcí a možností nastavení.

Standardní výbava modelu CLS je jako obvykle rozsáhlá. Mezi nejvýznamnější prvky výbavy patří vysokovýkonné světlomety LED High Performance, 18“ kola z lehké slitiny s pneumatikami odlišných rozměrů vpředu a vzadu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, asistent pro dodržování omezení rychlosti jízdy, 12,3“ multimediální displej, dekorační osvětlení včetně osvětlených výdechů ventilační soustavy, služby Mercedes me connect a komunikační modul s LTE.

Exteriér: suverénní sportovnost ve stylu kupé značky Mercedes-Benz
„Nový model CLS je jako archetyp čtyřdveřového kupé designérskou ikonou. V souladu s naší designérskou filozofií smyslné čistoty jsme jeho DNA extrémně puristickým způsobem minimalizovali a zároveň jí dodali emocionální náboj elegantní krásou,“ říká Gorden Wagener, šéfdesignér společnosti Daimler AG.

Mezi markantní detaily na přídi patří pro kupé značky Mercedes-Benz typická diamantová maska chladiče s jednou lamelou. Silueta masky chladiče se směrem dolů rozevírá, a přebírá tak kontury masky chladiče modelu Mercedes-AMG GT. Kapota motoru plynule navazuje na okolní plochy karoserie. Velmi nízké a široké světlomety se svými dovnitř skloněnými bočními stěnami dynamicky přizpůsobují konturám masky chladiče.
Design profilu je charakterizován prohnutou vysokou spodní linií bočních oken a sportovně přikrčenou kabinou s bezrámovými bočními okny. Dopředu nakloněná příď napodobuje profil žraloka (žraločí nos) a působí vizuálně delším dojmem díky kapotě motoru, která na všech stranách plynule navazuje na okolní plochy karoserie. Tvarové řešení odpovídá designérskému stylu smyslné čistoty. Linie a hrany jsou výrazně minimalizovány, plochy mají velkorysé klenutí.

Pro CLS je kromě toho typická svalnatá zadní ramenní linie s plynulým přechodem do ploché zádě. Mezi znaky kupé patří mimo jiné dvoudílné zadní svítilny, odrazová skla uložená v nárazníku, kde je umístěna rovněž registrační značka, a centrálně situovaná hvězda na zadním víku. V ní je u příslušně vybavených vozů uložena výsuvná kamera.
Zadní svítilny LED s podsvícením okrajů sází svou krystalickou optikou, připomínající přední světlomety, na trojrozměrný vzhled. Jejich nízká výška umocňuje šířku vozidla.

Luxusní interiér kupé CLS zanechává silný dojem svými čistými základními tvary, které se vyznačují, stejně jako exteriér, smyslnou ladností. Celek završují velmi kvalitní materiály a jejich vynikající zpracování. Díky sportovní přístrojové desce se zvýrazněnou šířkou a barevným kombinacím vzniká pocit mimořádně velkorysého prostoru. K vzletnému celkovému dojmu přispívá vlnitý průběh linií od předních až k zadním dveřím, které se v úrovni střešního sloupku B zužují. Novými výjimečnými prvky dekoračního osvětlení jsou osvětlené výdechy ventilační soustavy, připomínající turbíny letadlových motorů. Sportovní dojem zvýrazňuje také manufakturní charakter sedadel. Na přání se dodává panel přístrojů s širokoúhlým displejem o vysokém rozlišení. Dva 12,3“ displeje jsou přitom umístěny pod společným, souvislým krycím sklem. Středová konzola s ozdobným obložením ze dřeva s otevřenými póry nebo lesklou povrchovou úpravou vyvolává dojem, že se vznáší v prostoru.

Na zcela digitálním panelu přístrojů si může řidič libovolně nakonfigurovat zobrazované informace podle potřeby a jízdní situace. V závislosti na vkusu, náladě nebo v souladu s vnitřní výbavou lze aktivovat tři různé styly. Klassik a Sport mají základní strukturu se dvěma tubusy, zatímco styl Progressiv překvapí a polarizuje strukturou s jedním centrálním přístrojem ve tvaru tubusu.
Dekorační osvětlení lze individuálně nastavit v 64 barvách a zahrnuje také kontury výdechů ventilační soustavy. Při změně nastavení teploty klimatizace se u ní krátce změní barva světla, která potvrdí, že byla teplota zvýšena (červená) nebo snížena (modrá).
Sedadla byla zkonstruována exkluzivně pro tuto modelovou řadu. V závislosti na výbavě mají sofistikované podélné nebo příčné prošívání. Krajní sedadla vzadu vypadají stejně jako sedadla vpředu, čímž vzniká sportovní atmosféra interiéru se samostatnými zadními sedadly. CLS kupé je přitom poprvé pětimístným automobilem. Opěradla lze na přání sklopit v poměru 40:20:40, a tím podle potřeby rozšířit zavazadlový prostor, který má v základním uspořádání objem 520 litrů.

Udržování dobré kondice při dlouhém cestování: systém řízení komfortu ENERGIZING, systém řízení komfortu ENERGIZING (výbava na přání) síťově propojuje různé komfortní systémy vozidla. Cíleně používá funkce klimatizace (včetně parfémování) a sedadel (vyhřívání, odvětrávání, masáž), povrchové vytápění, vyhřívání volantu, jakož i hudební a světelnou kulisu, což v závislosti na náladě nebo potřebě uživatele umožňuje zvolit speciální nastavení pro udržování dobré kondice. Řidič se díky tomu cítí lépe a roste jeho výkonnost.

Na výběr je šest následujících programů:
 Svěžest
 Teplo
 Vitalita
 Radost
 Pohoda
 Trénink (tři tréninky – uvolnění svalů, aktivace svalů a rovnováha – vždy s několika cvičeními).

Intelligent Drive aneb technika z třídy S. Nová generace CLS se v mnoha ohledech dostává na úroveň nové třídy S, vlajkové lodi celého automobilového průmyslu. CLS disponuje nejnovější generací asistenčních systémů, které v rámci paketu asistenčních systémů podporují řidiče v závislosti na projížděné trase.
Nabídka asistenčních a bezpečnostních systémů je modulární. Standardní výbava zahrnuje aktivního brzdového asistenta, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, asistenta pro sledování pozornosti řidiče ATTENTION ASSIST, asistenta pro dodržování omezení rychlosti jízdy a systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE®. Novinkou a rovněž součástí standardní výbavy je PRE-SAFE® Sound (při nebezpečí kolize připraví lidský sluch na očekávaný hluk nárazu).

Na přání dodávaný paket asistenčních systémů je tvořen aktivním adaptivním tempomatem DISTRONIC, aktivním asistentem řízení, aktivním asistentem pro dodržování omezení rychlosti jízdy, aktivním brzdovým asistentem s funkcí pro průjezd křižovatkou, asistentem řízení při vyhýbacím manévru, aktivním asistentem pro sledování slepého úhlu, aktivním asistentem pro jízdu v jízdním pruhu a systémem PRE-SAFE® PLUS. Aktivní adaptivní tempomat DISTRONIC a aktivní asistent řízení nyní ještě komfortněji podporují řidiče při udržování bezpečného odstupu a řízení. Rychlost jízdy je nyní automaticky přizpůsobována také v zatáčkách nebo před kruhovými objezdy a křižovatkami. Rovněž výrazně vylepšen byl aktivní asistent pro změnu jízdního pruhu (u jednotlivých funkcí jsou možné specifické odchylky v závislosti na zemi). Paket asistenčních systémů Plus navíc zahrnuje systém PRE-SAFE® Impuls Seite. Tento systém dokáže připravit cestující vpředu bočním impulzem na boční náraz, a snížit tak riziko poranění.
Nové CLS má díky vylepšeným kamerovým a radarovým systémům ještě lepší přehled o okolní dopravní situaci. Kromě toho využívá k výpočtu jízdního chování mapové podklady a navigační data.

Řidič v menu „Asistenční grafika“ na panelu sdružených přístrojů kdykoli vidí, jaké asistenční funkce si zvolil a na jaké situace systémy právě reagují. Jednoznačné ikonky jej informují jak na displeji, tak i na průhledovém displeji. Všechny funkce se nyní ovládají na volantu.
Při jízdě v dopravní koloně na dálnicích a dálnicím podobných silnicích je nyní možné zastavit na dobu až 30 sekund, během níž se CLS může automaticky opět rozjet a následovat vpředu jedoucí vozidlo (ve spojení s aktivním parkovacím asistentem).
Dálková světla ULTRA RANGE světlometů MULTIBEAM LED vytvářejí legislativou maximálně přípustnou intenzitu světla. Jas dálkových světel díky tomu klesá pod referenční hodnotu 1 lux až ve vzdálenosti více než 650 metrů. Dalším progresivním bezpečnostním prvkem je komunikace „Car-to-X“.

Podvozek? Na výběr jsou tři varianty. Nový CLS disponuje čtyřprvkovou přední nápravou a pětiprvkovou zadní nápravou. Standardně se dodává komfortní podvozek s ocelovými pružinami a dynamickým nastavením. Na přání nabízený podvozek DYNAMIC BODY CONTROL má sportovní základní nastavení a zahrnuje plynule variabilní tlumení na přední i zadní nápravě. Prostřednictvím jízdních režimů si může řidič vybrat nastavení Comfort, Sport a Sport+. Rovněž na přání je k dispozici podvozek AIR BODY CONTROL se vzduchovými pružinami a zdokonalenými nastavitelnými a adaptivními tlumiči. Řidič si může prostřednictvím voliče jízdních režimů zvolit charakteristiku vozidla od komfortní až po sportovní.

Paleta nových motorů: se systémem EQ Boost a 48V elektrickou sítí… Třetí generace modelu Mercedes-Benz CLS dostala kompletně nové motory, z nichž budou nejprve nabízeny řadové šestiválce v zážehových i vznětových verzích. Pro čtyřdveřové kupé je typická také široká nabídka verzí 4MATIC.
Rozsah výkonových parametrů vznětových motorů sahá od výkonu 210 kW/286 k a točivého momentu 600 N.m v modelu CLS 350 d 4MATIC až do 250 kW/340 k a 700 N.m v modelu CLS 400 d 4MATIC. Mezi charakteristické znaky vrcholné verze řady prémiových vznětových motorů patří písty se stupňovitým vybráním dna, díky němuž dochází k ještě efektivnějšímu procesu spalování, dvoustupňové přeplňování výfukovými turbodmychadly a první aplikace variabilního časování ventilů CAMTRONIC. Konstrukce se vyznačuje kombinací hliníkového bloku válců a ocelových pístů, jakož i zdokonalenou povrchovou úpravou NANOSLIDE® u pracovních ploch válců. Všechny komponenty, které se podílejí na snižování emisí, jsou přímou součástí motorů.

Nejvýkonnějším motorem je zážehový šestiválec. Nový, důsledně elektrifikovaný řadový šestiválec se systémem EQ Boost (integrovaný spouštěč-generátor) a 48V elektrickou sítí přichází na start v modelu CLS 450 4MATIC. Jeho výkonové parametry jsou: 270 kW/367 k a 500 N.m plus krátkodobě dalších 250 N.m točivého momentu a 16 kW/22 k výkonu prostřednictvím systému EQ Boost. Integrovaný elektromotor podporuje prostřednictvím systému EQ Boost spalovací motor například při zrychlení, umožňuje jízdu bez spalovacího motoru (setrvačná jízda) a nabíjí akumulátory velmi účinnou rekuperací. Tím je možné snížit spotřebu paliva v míře, která byla dosud vyhrazena pouze vysokonapěťové hybridní technice. Sečteno a podtrženo, nový řadový šestiválec nabízí jízdní výkony osmiválce při výrazně nižší spotřebě paliva. CLS 450 4MATIC má standardně filtr pevných částic.

Exkluzivitu modelu CLS lze ještě zvýšit speciální edicí Edition 1, která bude nabízena po dobu jednoho roku od uvedení na trh. Speciální verze má ve standardní výbavě četné luxusní prvky výbavy, které se dodávají pouze pro Edition 1. Mezi ně patří mimo jiné koncept interiéru COPPER ART se sedadly, čalouněnými perleťově černou kůží Nappa s prostředními plochami v designu s kosočtvercovým prošíváním a ozdobnými prvky v barvě mědi, kontrastním prošíváním v barvě mědi na středové konzole, sedadlech, loketních opěrkách, přístrojové desce a výplních dveří, jakož i jedinečná diamantová maska chladiče s matně chromovanými ozdobnými prvky s měděnými odlesky. Edition 1 lze objednávat se všemi variantami motorů.
Vybavení exteriéru vychází z paketu AMG Line. Mimořádnými znaky jsou standardní světlomety MULTIBEAM LED a černě lakovaná 20“ kola AMG z lehké slitiny v mnohapaprskovém designu s leštěnými okraji ráfku. Speciální verze je rozpoznatelná také podle nápisu „Edition 1“ na předních blatnících.

Mezi výjimečné prvky vnitřní výbavy, které vycházejí rovněž z paketu AMG Line, patří mimo jiné:
 přístrojová deska obšitá černou kůží Nappa
 ozdobné obložení z černého jasanu s otevřenými póry na středové konzole a přístrojové desce
 analogové hodiny v designu IWC s exkluzivním číselníkem
 leskle černý klíček od vozu s leskle chromovaným ozdobným rámečkem
 dekorační osvětlení s 64 barvami včetně osvětlených výdechů ventilační soustavy
 paket pro zrcátka
 paket s pamětí pro uložení nastavení polohy
 opěradla zadních sedadel sklopná v poměru 40:20:40
 podlahové rohože s plaketou „Edition 1“ a lemováním v barvě mědi
 chromovaný nápis „Edition 1“ na středové konzole a grafický motiv „Edition 1“ na uvítacím zobrazení na displeji.

zdroj: Mercedes-Benz ČR

1.12.2017 5:22| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist