Land Rover Discovery páté generace naživo v Česku: Opičí se po Škodě Kodiaq!

Vyrazili jsme do Jízdárny Pražského hradu na statickou prezentaci páté generace Land Roveru Discovery. Jak na nás auto zapůsobilo a v čem kopíruje Škodu Kodiaq?

Land Rover Discovery se může pyšnit bohatou historií. Za 25 let vznikly čtyři generace úspěšného off-roadu, který se časem proměnil víc v SUV, stále si však zachovával nepřemožitelné terénní vlastnosti a velkou míru praktičnosti. Pátá generace je zase o mnoho módnější, zároveň však nezapomíná na své off-roadové kořeny. Brodivost až 900 mm, redukční převodovka, velké nájezdové úhly… Tohle auto se v nehostinných podmínkách rozhodně neztratí.

Design exteriéru se přiblížil více rodině Range Roverů a nové Discovery tak vypadá o mnoho honosněji než kdy dřív, stále však auto poznáte podle charakteristických prvků – hrb na střeše je menší, ale stále má v sobě střešní ono pro třetí řadu sedadel, pryč je také zalomená linka zadního okna s integrovaným stěračem, která se přestěhovala do samotných pátých dveří.

  • Land Rover Discovery nabízí mimo jiné asistenci pro couvání s přívěsem

Uvnitř se cestující dočkají většího komfortu – interiér působí mnohem luxusněji, nabízí však spoustu praktických prvků a odkládacích prostor. Ve středovém tunelu jsou dvě velké přihrádky, jedna se dokonce nachází za výklopným panelem klimatizace a lavičku v kufru už netvoří spodní díl pátých dveří, ale samostatná deska. Elektricky sklopná sedadla potom můžete ovládat třeba i z mobilního telefonu.

Technologických vychytávek naleznete na palubě víc, mimo jiné třeba asistent pro couvání s přívěsem. Podobným systémem se chlubí třeba Škoda Kodiaq, která systém převzala z Volkswagenu Passat, tady se však trasa, kterou má auto couvat, nevolí ovladačem elektrických zrcátek, ale kolečkem terénních režimů.

  • Úložný prostor naleznete třeba i za výklopným panelem klimatizace

Pod kapotou se objevují motory známé z ostatních modelů JLR – čtyřválcový turbodiesel 2.0 Ingenium o výkonech 180 a 240 koní, šestiválec 3.0 TDV6 o výkonu 258 koní spalující naftu a kompresorem přeplňovaný 3.0 Si V6 o výkonu 340 koní spalující benzín.

Nový Land Rover Discovery je až o 480 kg lehčí díky hliníkové konstrukci, na silnici by pak měl velmi slušně jezdit díky dvojitým lichoběžníkům vpředu a víceprvkové nápravě Integral Link vzadu. Detailněji si o novinkách můžete přečíst v přiložené tiskové zprávě.

27.1.2017 11:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist