Land Rover Discovery páté generace naživo v Česku: Opičí se po Škodě Kodiaq!

Vyrazili jsme do Jízdárny Pražského hradu na statickou prezentaci páté generace Land Roveru Discovery. Jak na nás auto zapůsobilo a v čem kopíruje Škodu Kodiaq?

Land Rover Discovery se může pyšnit bohatou historií. Za 25 let vznikly čtyři generace úspěšného off-roadu, který se časem proměnil víc v SUV, stále si však zachovával nepřemožitelné terénní vlastnosti a velkou míru praktičnosti. Pátá generace je zase o mnoho módnější, zároveň však nezapomíná na své off-roadové kořeny. Brodivost až 900 mm, redukční převodovka, velké nájezdové úhly… Tohle auto se v nehostinných podmínkách rozhodně neztratí.

Design exteriéru se přiblížil více rodině Range Roverů a nové Discovery tak vypadá o mnoho honosněji než kdy dřív, stále však auto poznáte podle charakteristických prvků – hrb na střeše je menší, ale stále má v sobě střešní ono pro třetí řadu sedadel, pryč je také zalomená linka zadního okna s integrovaným stěračem, která se přestěhovala do samotných pátých dveří.

  • Land Rover Discovery nabízí mimo jiné asistenci pro couvání s přívěsem

Uvnitř se cestující dočkají většího komfortu – interiér působí mnohem luxusněji, nabízí však spoustu praktických prvků a odkládacích prostor. Ve středovém tunelu jsou dvě velké přihrádky, jedna se dokonce nachází za výklopným panelem klimatizace a lavičku v kufru už netvoří spodní díl pátých dveří, ale samostatná deska. Elektricky sklopná sedadla potom můžete ovládat třeba i z mobilního telefonu.

Technologických vychytávek naleznete na palubě víc, mimo jiné třeba asistent pro couvání s přívěsem. Podobným systémem se chlubí třeba Škoda Kodiaq, která systém převzala z Volkswagenu Passat, tady se však trasa, kterou má auto couvat, nevolí ovladačem elektrických zrcátek, ale kolečkem terénních režimů.

  • Úložný prostor naleznete třeba i za výklopným panelem klimatizace

Pod kapotou se objevují motory známé z ostatních modelů JLR – čtyřválcový turbodiesel 2.0 Ingenium o výkonech 180 a 240 koní, šestiválec 3.0 TDV6 o výkonu 258 koní spalující naftu a kompresorem přeplňovaný 3.0 Si V6 o výkonu 340 koní spalující benzín.

Nový Land Rover Discovery je až o 480 kg lehčí díky hliníkové konstrukci, na silnici by pak měl velmi slušně jezdit díky dvojitým lichoběžníkům vpředu a víceprvkové nápravě Integral Link vzadu. Detailněji si o novinkách můžete přečíst v přiložené tiskové zprávě.

27.1.2017 11:54

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist