Land Rover Discovery Sport (2015): nástupce modelu Freelander oficiálně představen

(+ video) Model Freelander mění jméno, využívá platformu Range Roveru Evoque, jeho základy však vylepšuje hliníkovými panely a navíc nabídne až sedmisedadlový interiér.

Ještě jednou pro jistotu připomínáme, že se nejedná o omyl – zbrusu nový Land Rover Discovery Sport je skutečně nástupcem výběhového modelu Freelander a novinka se v rámci přepracované produktové strategie automobilového uskupení JLR zařadí pod chystanou rodinu vozů se společným označením Discovery.

Pokud nás sledujete pravidelně, Disco Sport pro vás jistě nebude zase tak velkou neznámou. Britové se snažili postupným uvolňováním obrazových upoutávek a videosnímků udržovat naši pozornost ve střehu a připomínat nám, že se připravuje něco nového, tentokrát však o návnadu již nejde, vůz je oficiálně venku i se všemi technickými detaily a pořádnou sadou fotek, kterou najdete v galerii.

Do prodeje se nový crossover dostane podle dostupných informací již 22. ledna, což znamená, že se v showroomech s největší pravděpodobností objeví vedle svého předchůdce, každopádně produkce Freelanderu je u konce a tento stav bude trvat pouze do vyprodání skladových zásob.

Stejně jako Range Rover Evoque, také Discovery Sport využívá na rozdíl od větších modelů ocelovou samonosnou karoserie, inženýři ji však významným způsobem vylepšili a odlehčili. Při stavbě využili větší podíl vysoko pevnostní oceli a duchu aktuálního trendu JLR nahradili u některých panelů klasické plechy hliníkem. Pokud vás to zajímá, týká se to střechy, předních blatníků, kapoty motorového prostoru i víka zavazadelníku. Co tato hybridní konstrukce udělala s hmotností, víme pouze částečně, Land Rover se těmito čísly zrovna nepochlubil a neoficiálně známe pouze jednu hodnotu – 1817 kg. Třeba rozměry ale známe poměrně přesně.

Discovery Sport je dlouhé 4590 milimetru a to znamená, že Freelander přerostlo o 91 mm, zatímco rozvor byl prodloužen o 80 mm na celkových 2741 milimetrů. Tento nárůst umožnil tvůrcům implantovat do zvětšené kabiny tři řady sedadel v uspořádání 2+3+2, přičemž pasažéři ve druhé řadě budou sedět o 50 mm výš než ti vpředu. Interiér pochopitelně nabídne možnost sklápění sedadel a v případě, že nebude vůz plně obsazen, bude možné druhou řadu posouvat v rozsahu až 160 mm a tímto grifem vytvořit pro trojici cestujících prostor pro kolena v podélném směru až 1011 mm.

Popisem exteriérového a interiérového designu vás trápit nebudeme, názor na transformaci tvarů konceptu Land Rover Discovery Vision do sériové podoby si jistě uděláte názor sami, takže pojďme se rovnou podívat na techniku. Kompaktní Disco bude poháněné dvoulitrovým benzínovým turbomotorem Si4 o výkonu 240 koní a točivém momentu 340 newtonmetrů, zatímco diesel o objemu 2,2 litru nabídne 190 koní a později dorazí jeho slabší a úspornější varianta ED4.

K dispozici budou dva typy převodovek. Majitelé si budou moci vybrat šestistupňový manuál, alternativně pak devítistupňový automat a obě skříně bude možné kombinovat s pohonem předních i všech čtyř kol. Pokud jde o podvozek, Land Rover při jeho návrhu v zásadě žádné větší kompromisy z pohledu jízdy v terénu nedělal. Na palubě je opět systém Terrain Response, zadní nápravu tvoří víceprvkové zavěšení, nájezdový úhel činí 25 stupňů, přechodový 31 stupňů a zadní nájezd má 21 stupňů. Aby toho nebylo málo, Discovery Sport zvládne brodění ve vodě o hloubce 600 mm.

Ani bezpečnostní výbava nebyla podle očekávání zanedbána. Auto nabídne kromě standardních sestavy airbagů v kabině také jeden na kapotě pro případ srážky s chodcem podobně, jako tomu je u některých modelů značky Volvo.

3.9.2014 10:24| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist