koubek-m-performance-neni-prave-m.jpg

Koubek: M Performance není pravé M

BMW

BMW se mění. Jistě, je to přirozené a kdyby se neměnilo vůbec, logicky by skončilo odsunuto někde v propadlišti automobilových dějin.

Diskuze

31 komentářů

    Radekmx5

    Marketing-slyším toto slovo a staví se mi chlupy-bohužel v dnešní době to prý jinak nejde,ale mě připadá že dochází ke kulminaci jevu-být ještě víc metrosexuál,víc in,víc cool-ukázkově na tom u nás profitovalo Audi,které díky marketingu-bylo a je u takových jedinců modlou.Chytily se tohoto mustru i ostatní a výsledek vidíme nyní u BMW-souhlasím s Honzou,podobně se cítím někdy i já,když propaguju funkci ůprav,před vhzledem a okázalostí-výborný článek z duše:-)

    máte absolutní pravdu a na to vám můžu říct jen jediné, vyserte se na ty nová načachraná těžká super bezpečná auta a prošpikovaná ekologií. Ukamenujte mě, ale globální oteplování je hned po náboženství podle mě největší podvod v dějinách lidstva. Pokud chcete auto pro řidiče musíte prostě do minulosti a spokojit se s auty do roku 2000. Pak už totiž značka RS, neboli rally sport přestala něco znamenat a stalo se z toho jen označení pro vyšší výbavu turbodieselové fabie. Mkový bavoráci nám začali tloustnout a teď už i dostanou dieselové či oturbené motory. nový evolution dostane elektromotor a třeba v příštím roce uvidíme škodu citigo s přívlastkem GT ve vrcholové výbavě s načipovaným litrovým motorem a pořádným křídlem na 20 palcových kolech. Na běžné ježdění mám octavii první generace, asi to nejlepší na opravy a údržbu a pro zábavu? Starou imprezu STI RA předělanou na pravostarnné řízení. Co japonci a němci zvládali před 15 lety perfektně, dnes už neumí nikdo pořádně.

    pardon, předělanou z pravostranného řízení

    Mirek B.

    Automobilový průmysl jde celkově do řitě a může za to situace kolem ropy a požadavky na bezpečnost (těžší auto má obecně řečeno horší jízdní vlastnosti). Chci velkoobjemový motor (americký OHV nejlépe) na CNG bez přeplňování a přímého vstřikování, ale místo toho musím zvracet nad oturbenou 1,4 v passatu apod. S o něco horšími jízdními vlastnostmi jsem se smířil (bezpečnost, AKU nebo CNG bomby), ale s tím kurvením spalovacích motorů se nesmířím nikdy a pokud to tak půjde dál, tak se jen budu modlit za co nejrychlejší nástup elektromotorů. Tři turba a direct injection? Never.

    Mirek

    Jako důležitého viníka jsem zapomněl na šílenství kolem CO2. Jsem ekologicky uvědomělý (zelený:) a vzdělaný, ale řešit produkci CO2 u aut nemá žádný význam – leda že by každá rodina na světě vlastnila dva veyrony. Stačí si zjistit co na světě produkuje nejvíc CO2.

    spooon

    Však CO2 je jen hodně velký byznys, na který doplácí většina populace, aby se menšina mohla rochnit.

    Situace kolem BMW, ale i kolem mnoha jiných automobilek, je hodně bledá, ale bohužel metrosexuální, bledí týpci vládnou dnešním světem. Ale hlavní je, že zdravé jádro stále žije. A jednou povstane jako bájný Fénix z popela a všechny tyhle EKOelektrické šílenosti pošle tam, kam patří. Už teď se objevují náznaky správných aut, ať už Hyundai Genesis Coupe a nebo BRZ/FT86.

    Kuba

    Ten fenix me skoro fakt dojal.letos jsem vymenil dieseloveho golfa za benzinoveho a uz sem trochu pochopil,v com je problem s tou ekologi.dyt ten benzin zere o neskutecny dva litry vic!!! :)jeste,ze to vedi i v BMW…

    M!

    Nojo ale o tom to. Na běžné ježdění potřebujem auto které je bezpečné a pohodlně jede. Nesouhlasím se článkem, stran lkaní nad turby. Oturbené motory se mi líbí, jsou znatelně příjemější než atmosféra.. A je jedno jestli je to 1.8T benzín nebo 3l diesel s 1-3 turby. Kvalitativně ty motory jsou dle mého subjektivního názoru lepší než atmosférické. Zrovna tyto od BMW budou podle všecho opravdu špička.
    Možná na blbnutí na okruhu to bude jinak, nicméně pro běžnou jízdu to tak není. Kdo tvrdí opak, tak toho moc s turbo motory reálně v běžném provozu nenajezdil.

    add M Perfomace – naopak si myslím že posledními výtvory ukazují jací jsou dobří. Kdo jiný má takovéhle výkony u 3l diesel motorů? A co je na tom špatné je dávat do X5/6. Doba je jinde, trh si žádá jiná auta. I oni musí platit účty a vydělávat. Takový je vývoj a brečet nad tím je nesmysl. Kdo si dneska seřizujete na autě předstih apod? Nikdo, a za dob našich dědečků to bylo běžné.

    No flame pls, tolik jen můj subjektivní názor.

    Láda

    Nafta do dnešních moderních aut patří, ale u bmw by se neměla křížit s M. A nafta na okruhy? O to přece nejde, článek není o běžných autech s naftou ale o Bavorácích s M ve znaku.

    Drtikol

    toto není flame. S turby jsem toho najezdil opravdu hodně. V běžných autech, mimo okruh, mi ovšem daleko víc vyhovuje jednoduchý atmosférický benzínový dvoulitr. Nepotřebuju kopanec točivého momentu, chci lineární odezvu. Navíc jsem si teda moc nevšiml, že by se v článku lkalo nad turby, lká se tam nad kokůtky markeťáky. Ad otázka, kdo jiný má u třílitru takovéhle výkony – nikdo, protože na něj zatím nikdo nedal tři turbíny. Ano, trh si žádá jiná auta. Tak ať je vyrábějí, ale ať nechají v prodeji i ty pravověrné modely pro nadšence. Porsche taky dělá Cayenne Diesel, ale pořád má v nabídce atmosférickou 911.

    spooon

    s oturbenými motory toho opravdu moc nenajezdím ale když bych čerpal z dostupných informací tak bych to viděl jinak. Jen upřesním, že se bavíme o běžném ježdění, o kterém ale článek nebyl.

    Takže kde bych začal, proč nejsou oturbené motory to pravé. Třeba kvůli spotřebě, která je sice v laboratoři na stolici krásná, ale v reálném provozu je úplně někde jinde. Dále například spolehlivost – ano, určitě motory budou spolehlivé, ale když už se něco rozbije (a to se prosté stává, zvláště u tak vysokého litrového výkonu) tak to bude pekelně drahé. Ty tam jsou doby, kdy motory najezdili 500k s minimální údržbou.

    Ještě bych se Vás rád zeptal, proč konkrétně jsou turbo motory lepší než atmosferické. Určitě výkon při malém obsahu, ale mínusy (spolehlivost, rozežranost, nelineární průběh výkonu) IMHO převažují. Děkuji za odpověď.

    spooon

    s oturbenými motory toho opravdu moc nenajezdím ale když bych čerpal z dostupných informací tak bych to viděl jinak. Jen upřesním, že se bavíme o běžném ježdění, o kterém ale článek nebyl.

    Takže kde bych začal, proč nejsou oturbené motory to pravé. Třeba kvůli spotřebě, která je sice v laboratoři na stolici krásná, ale v reálném provozu je úplně někde jinde. Dále například spolehlivost – ano, určitě motory budou spolehlivé, ale když už se něco rozbije (a to se prosté stává, zvláště u tak vysokého litrového výkonu) tak to bude pekelně drahé. Ty tam jsou doby, kdy motory najezdili 500k s minimální údržbou.

    Ještě bych se Vás rád zeptal, proč konkrétně jsou turbo motory lepší než atmosferické. Určitě výkon při malém obsahu, ale mínusy (spolehlivost, rozežranost, nelineární průběh výkonu) IMHO převažují. Děkuji za odpověď.

    ..

    Možná to nakonec dopadne tak, že budou i běžné automobilky kromě normálních aut mít v nabídce i jeden nebo dva skutečně sportovní modely, naprosto odlišné od zbytku produkce. Ale doba aut, která byla dobrá v provozu a zároveň řidičsky přitažlivá, asi definitivně končí(spíše už skončila) a tím končí i BMW, protože právě tohle bývala jejich doména.

    Mike

    Je to pravda. Starosvětská atmosféra se nikdy neomrzí. Co je další nesmysl, jsou \“závody o stále vyšší výkon,\“ které se dějí z mně neznámého důvodu. Proto taky automobilky motory přeplňují, protože \“hustokrutí\“ metrosexuálové se chtějí nad svým presíčkem bavit o tom, že to nové M5 má víc koní než to staré a víc komfortní výbavy, a proto je to přece \“víc\“ BMW. To, že u BMW šlo vždycky hlavně o radost z řízení jim vůbec nejde. Oni chtějí jezdit za svých teoretických dieselových 6,3 l a užívat si turbo – kopance jak se \“přivalí\“ výkon.

    Svět se mění a BMW s ním, bohužel. Díky bohu, že mají v nabídce auta jako M3. M5 a 1M, auta co mají charakter.

    zdravim jsem majitelem BMW E 30 318is a nemužu si tento vůz vinachválit muj známí dělá v bmw sevisu a osobně řikal že tyhle starší motory jsou to nejlepší od bmw co kdy bylo a ty nový např. X5 X6 poháněny motory V8 jso hrozný věčně to maj na servis kvuly mechanické závadě. nebo BMW 1 první bmw s pohonem předních kol, najeto 2O OOO a zadřeli se vačky, a to jakým způsobem měli vyřešeno aby neodskakoval rozvodový řetěz. tak zato by vás i na učňáku vylili ze školy.

    vzteklej pes

    Vod kdy má BMW 1 pohon předních kol? Ty jsi taky převtělenej, viď? 😀

    vzteklej pes

    M už stejně dávno neznamená Motorsport, ale Marketing. Takže to berte jako BMW X6 Marketing, BMW Marketing 550d, BMW Marketing Paket.
    Jsou to kreténi a ať shoří v automobilovém pekle. A s nimi i zastoupení automobilky v Česku, což je taky banda kokotů.

    kip

    Tak jeď do Berlína s BMW 525D rok 2006 a Toyotou Celica 1996 v benzínu a schválně kdo dostane lepší ekologickou známku na sklo!! ekologu

    Akože nechápem čo Vám vadí.
    BMW stvorili novú divíziu, ktorá nie je určená ľudom ako Vy. Je presne určená pre týpky ako ste opísal, ale ved predsa divízia \“M\“ v zmysle ako čísté, športové vášnivé M,ostane zachovaná…
    Pokiaľ sa nájde dosť zákazníkov ktorí na tú maškarádu s \“M-performance\“ skočia, bolo by BMW hlúpe aby to tak nespravilo.

    George

    Na M-performance nevidím nic špatného. Jsem zvědavý na testy. Uvidíme jak to bude s tou \“sportovností\“. Já od toho očekávám něco jako komplexnější M-packet, takové sprotovnější auta na normální používání. To, jak to prezentujou, je jejich věc a pokud z toho chtějí vytřískat hromadu peněz, tak je to asi správná cesta. Pozérů, kteří si to koupí, bude asi dost. Mě ale zajímá výsledný produkt a ne marketing a doufám, že to budou dobré a zajímavé auta. Akorát je škoda, že to budou jen ropáky..

    Akože nechápem čo Vám vadí.
    BMW stvorili novú divíziu, ktorá nie je určená ľudom ako Vy. Je presne určená pre týpky ako ste opísal, ale ved predsa divízia \“M\“ v zmysle ako čísté, športové vášnivé M,ostane zachovaná…
    Pokiaľ sa nájde dosť zákazníkov ktorí na tú maškarádu s \“M-performance\“ skočia, bolo by BMW hlúpe aby to tak nespravilo.

    Madremio

    No tak si spletl pohon no. Jinak osobně to můžu potvrdit. Doba od kdy BMW přešlo na turba a přímé vstřikování, je hranicí mezi slušnou kvalitou a poruchovými šmejdy. Bohužel to je problém i dalších automobilek a další zřejmě budou přibývat. Turbo patří jen do některých sporťáků a přímý vstřik raději nikam. Sere se to všude, opravy jsou mnohonásobně dražší, ale hlavně že to auto občas žere o litr míň.

    Fipo

    Ahoj, jmenuji se Edward a mám problém.
    Otec mi dal peníze a já potřebuji hustopřísné cool auto na které všechny holky poletí! prodáte mi BMW?

    Muck

    Turbo motory samozřejmě spolehlivější než atmosféry být nemohou. Je to logické a kdo tvrdí opak tak vystudoval filozofickou fakultu a k jakékoliv technice by se neměl vyjadřovat. Turbo motor patří jen do STI a EVA. Prostě rally vozů, kam zas nepatří nějaká víceválcová atmosféra a velký objem.

    Akože nechápem čo Vám vadí.
    BMW stvorili novú divíziu, ktorá nie je určená ľudom ako Vy. Je presne určená pre týpky ako ste opísal, ale ved predsa divízia \“M\“ v zmysle ako čísté, športové vášnivé M,ostane zachovaná…
    Pokiaľ sa nájde dosť zákazníkov ktorí na tú maškarádu s \“M-performance\“ skočia, bolo by BMW hlúpe aby to tak nespravilo.

    Akože nechápem čo Vám vadí.
    BMW stvorili novú divíziu, ktorá nie je určená ľudom ako Vy. Je presne určená pre týpky ako ste opísal, ale ved predsa divízia \“M\“ v zmysle ako čísté, športové vášnivé M,ostane zachovaná…
    Pokiaľ sa nájde dosť zákazníkov ktorí na tú maškarádu s \“M-performance\“ skočia, bolo by BMW hlúpe aby to tak nespravilo.

    spooon

    Co do vypuštěných škodlivin (nemyslím jen CO2) bych na tom s benzínem byl pořád líp.

    Například emise NOx, u dieselu je povolena několikanásobně vyšší hodnota (např. EURO4 0,25 g/km, benzín – 0,08 g/km), a já se ptám, a proč?

    Emise PM (pevné částice, saze) – Dfens o tom tady sepsal pěkný článek, nebudu se rozepisovat.

    Takže ano, na sklo bych možná lepší ekologickou známku dostal v BMW, ale to vůbec neznamená, že je ekologičtější. Tady je krásně vidět, že všechno kolem \“ekologie\“ je jen byznys. kdyby jim šlo o životní prostředí a ne naplnění vlastních kapes, vypadá to jinak.

    Mato

    Trochu to odlahcim – M by mohlo znamenat aj Malcharek:

    Personální oddělení české státní firmy se rozhodlo udělat test na téma korupce…
    Jedna z otázek byla: \“Kolik času potřebuješ, aby sis z úplatků koupil BMW?\“
    Odpovědi byly následující:
    – firemní manager: 2-3 měsíce
    – firemní právník: asi tak 6 měsíců
    Zeptali sa i bývaleho ministra hospodárství Slovenské republiky Jirka
    Malchárka: 2-3 ROKY!!!
    U bývalého ministra se komise zarazila a zeptala se: \“Tak dlouho?\“
    Odpověď Malchárka byla: \“Hele, netlačte tak na pilu, BMW není zrovna malá firma.\“

    Marek

    Dakujem ze ste dinosaurus a ze nás je viac. Hoci BMW nemám viem sa vcitit do vasich pocitov. Spominaliste ze tasko hladat automobilku s podobnou klientelov \“kteří řídí rádi, berou to srdcem, jsou vyježdění a v mnohých případech se ve svém umění stále dál aktivně zdokonalují\“ mne hned napadlo SUBARU 🙂 pravda je subaru mainstrým stale nieje no chová sa uplne tak isto ako BMW ..najpr dokatovali Imprezu potom STI, potom prisla nafta(clovek si povie a preco nie )potom forester vktorom klasiký zakznik subaru púlil oci co sa dejej ked presiel zakrutov a auto ho rpesadilo na sedadlo spolujazdca potom prevodvka CVT kde by sa o klasickom awd subaru dalo dlho diskutrovať. No a odvtedy na cestách stretávam 10sitky subarudenne ..z majitelmi ktorý ani netusia vcom sedia ..proste konzum vyhráva nad tradíciou ..subaru má predajne cisla o akých v EU pred pár rokm ani nesnívalo a to znací len jedno..ze Subaru a BMW bude vtom pokracovat a este masívnejsie a este razantnejsie… preto moj boxer zo spotrebou 15l asi somnou aj zostarne:-) aby som raz nemusel sadnut do sti z 1,6 tdi quatrorurbo hybrid

    Martin

    Co někdy napsat zmíněný článek o to dostávání se k autům? 🙂

    ANTONIN JUSTIK

    DIKY CHLAPE ZA KRASNA A PRAVDIVA SLOVA – JSEM RAD, ZE NEJSEM JEDINEJ PODIVIN, KTERY SI TO TAKE MYSLI. MIMOCHODEM, PROC JSI PRESTAL PSAT DO CASOPISU EVO.
    JE POTREBA VICE PODOBNYCH PISICICH LIDI, KTERY MAJI SVUJ NAZOR – PRO MNE JSI TAKOVY CESKY HARRIS.
    MEJ SE TONDA

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist