Kdo bude průkopníkem v laserových světlech? Nejspíš BMW

První závodní auto vybavené laserovými světlomety bude BMW Z4 GT3. Na závodní okruh se podívá už tento víkend v rámci kvalifikace na 24h Nürburgring.
kdo-bude-prukopnikem-v-laserovych-svetlech-nejspis-bmw-1100x618.jpgCelá galerie 3 Zdroj: archiv redakce

Asi už se nedopátráme toho, ve kterých vývojových centrech vznikla myšlenka na použití laserového paprsku jako první. Ať už to bylo BMW, nebo Audi, ten opravdový boj o prvenství přichází až teď, s uvedením technologie do provozu.

Předlouhou dobu se mluví o tom, že BMW i8 bude jako první sériový automobil světa svítit na cestu laserem. Spuštění výroby se však nedávno opět posunulo, tentokrát na červen, a jestli jde o termín konečný, nikdo neví.

Jedno malé prvenství si však mnichovská automobilka v této oblasti pravděpodobně připíše. Už tento víkend se koná kvalifikace pro vytrvalostní závod 24h Nürburgring, do kterého BMW nastoupí se čtyřmi modely Z4 GT3 s laserovými světlomety. Sluší se zmínit, že Audi svůj závodní stroj R18 e-tron připravený pro letošní Le Mans představilo už v prosinci, ale oficiálně se ještě na start nepostavilo.

Pokud odhlédneme od žabomyších válek, představují světla s laserovými diodami opravdovou revoluci ve svícení. Každý světlomet tvoří tři elektroluminiscenční diody o šířce pouhých 10 mikronů, které směřují paprsek přes zrcadlo do čočky, kde vlivem žlutého fosforu změní světlo svoji barvu na bílou. Ve srovnání s LED světlomety dosahují ty laserové dvojnásobného dosvitu a zároveň o 30 % nižší spotřeby energie.

8.4.2014 9:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist