Honda Civic (výroba 2001 – 2005)

Honda Civic sedmé generace nedosáhla takové obliby jako její předchůdce nebo snad nástupce. Přitom rozhodně má co nabídnout.

RADOSTI
Výborné jízdní vlastnosti, čilé motory, prostorný interiér, velice povedená sportovně laděná verze Type-R, opravdu zdařilá varianta 1.6 Sport.

STAROSTI
Existuje pouze ve verzi hatchback, slabší odhlučnění podvozku, nevýrazný design vozu nezaujme každého.

Sedmá generace Hondy Civic dorazila na trh v roce 2001, a to výhradně jako tří nebo pětidveřový hatchback. Zájemci o jiné karosářské verze tedy měli smůlu. Hatchbacku navíc mnozí vyčítali nepříliš výrazný design a na pohled vyšší stavbu karoserie. Někteří kritizovali i umístění řadicí páky.

Ta se totiž dostala nahoru na středový panel palubní desky, kde je řidiči doslova při ruce. Řady těchto kritiků se pak tenčili podle toho, jak někteří z nich měli možnost vyzkoušet klady vyvýšeného řazení, zejména při sportovní jízdě.

Té si nejvíce užijete ve sportovně laděném provedení Type-R, které kromě výkonného atmosférického motoru 2.0 VTEC/147 kW (DOHC) disponuje i tvrdým podvozkem (ve městě je jízda s tímto vozem ale utrpením) a sportovními sedadly. Pro denní užívání se proto více hodí provedení Sport s motorem 1.6 VTEC/81 kW (SOHC), který je opravdu čilý.


Na vyvýšené řazení si ale snadno zvyknete i v běžném provedení Hondy Civic. Jeho obsluha je totiž pohodlnější. Zatímco tento prvek můžeme pochválit, tvrdé plasty palubní desky už tolik nepotěší. Zejména vezmeme-li v úvahu fakt, že se dají poměrně snadno poškrábat. U ojetých civiců nejsou poškrábané interiérové plasty výjimkou.

Kladné body vůz sbírá za pohodlná sedadla, vpředu se zdařilým bočním vedením těla. Ocenit musíme i vzdušnost interiéru. Prostornost ještě umocňuje absence klasického středového tunelu mezi předními sedadly – tedy u některých vozů. Byl totiž součástí příplatkové výbavy a nabízí držáky nápojů i prostornou uzavíratelnou schránku, do níž lze dát i velkou PET lahev. Vzhledem k tomu, že schránka před spolujezdcem je malá, další odkládací prostor určitě potěší.

Zavazadelník vozu nabízí objem 370 litrů, což není v dané třídě nic mimořádného. Ještě zmiňme třídveřové provedení, kde potěší dobrý přístup k zadním sedadlům, při odklopení a posunu sedačky vpředu.

Z hlediska jízdních vlastností není vozidlu co vytknout. Výborně drží stopu v zatáčkách a dobře tlumí nerovnosti. To neplatí pro již zmiňované provedení Type-R, jehož tvrdý podvozek je v zatáčkách excelentní, ale na větších nerovnostech je jízda s tímto vozem kolikrát šíleným zážitkem. Ani přejezd po městské dlažbě se vám nebude zamlouvat, natož když vymetete nějakou díru.

Základní motorizací se stala zážehová čtrnáctistovka o výkonu 66 kW, která propůjčuje Hondě Civic dostatek sil. Přesto daleko lepší svezení nabídne agregát 1.6 VTEC disponující výkonem 81 kW. S lehkou nohou se spokojí s rozumnou spotřebou, pokud jej ale budete prohánět, apetit motoru citelně poroste.

Přirozeně ještě větší nároky na spotřebu má jednotka 2.0 VTEC/110 či 118 kW (dle cílového trhu), o provedení 2.0 VTEC/147 kW v Type-R nemluvě. Tady se ale na spotřebu obvykle nehledí, důležitější jsou jiné vlastnosti. Zmiňme také turbodiesel od Isuzu, který se do této generace Hondy Civic montoval. Jde o motor 1.7 CTDi/74 kW se systémem vstřikování common rail a proměnnou geometrií lopatek turba.

„Právě lopatky turbodmychadla mohou způsobovat problémy. Zejména u vozů zpočátku výroby se tyto potíže objevovaly,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Benzinové motory hodnotíme jako spolehlivější. Celkově si ale z hlediska spolehlivosti stojí Civic opravdu dobře.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Při výběru vozu si dejte pozor na stav třecích segmentů brzd, tedy nejen brzdových destiček, ale i kotoučů. Někdy u nich dochází k vlnění, což je důsledek jejich opotřebení a tedy ztenčení. „Známé je vrzání přední nápravy. Důvod v tomto případě většinou naleznete ve vadném uložení stabilizátoru,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Občas narazíte na vůz s vytlučenými čepy přední nápravy, které lze měnit samostatně. „Častěji se však objevují vůle na táhlech stabilizátoru,“ dodává Topol.

Pozor také na mlžení předních světlometů, což se děje v případě průniku vlhkosti. Elektronika zde pracuje dobře a ani s výbavou nebývají potíže. Také antikorozní ochranu zvládl výrobce velice dobře.

Ve zpětném zrcátku
2001 – uvedení Hondy Civic sedmé generace na evropský trh v provedení tří a pětidveřový hatchback, s šestnáctiventilovými zážehovými motory 1.4 iS/66 kW, 1.6 VTEC/81 kW, 2.0 VTEC/110 či 118 kW.
2002 – uvedeno sportovně laděné provedení Type-R s atmosférickým zážehovým motorem 2.0 VTEC/147 kW, sportovními sedadly a tvrdým sportovním podvozkem, nově nabídka rozšířena o turbodiesel od japonského Isuzu 1.7 CTDi/74 kW.
2003 – modernizace modelu.
2005 – ukončení výroby a nahrazení Civicem osmé generace.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošla Honda Civic sedmé generace v roce 2001. Za ochranu posádky při nárazu dostala čtyři hvězdičky z pěti možných a za ohleduplnost při střetu s chodcem  tři hvězdy ze čtyř maximálně udělovaných. Bezpečnost dětí cestujících v zádržných systémech (autosedačkách) se tehdy ještě samostatně nehodnotila.

3.5.2016 4:59| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist