Honda Civic (2005 – 2011)

Osmá generace japonského Civicu zaujme nejen výrazně moderním designem, ale i spolehlivostí a živými motory. Ceny ojetin jsou přitom už na příznivé úrovni.

RADOSTI
Povedený desing, velice pohledná palubní deska, dostatek místa pro posádku, sedadla s dobrým bočním vedením těla, výborná sportovně laděná verze Type-R.

STAROSTI
Vyšší ceny některých náhradních dílů, ne každému se bude líbit kloub řadicí páky, některé prvky jsou efektní ale v praxi nemusí vyhovovat každému.

Opravdu moderně vyhlížející Honda Civic osmé generace si získala ihned po představení řadu příznivců, a to především díky vzhledu karoserie, ale i interiéru. Mnohým se však už po letech okoukala. Navíc velice pohledná dvoupatrová palubní deska s modře podsvícenými budíky nemusí při jízdě vyhovovat každému.

Rozdělení přístrojů do dvou pater totiž určitým způsobem omezuje nastavení volantu – pokud chcete dobře vidět na všechny budíky, musíte tomu podřídit výšku volantu. Jako praktické nelze hodnotit ani startovací tlačítko, pokud před jeho použitím musíte nejprve otočit klíčkem v zapalování – sice dobře vypadá, ale je to jen činnost navíc.

Na druhou stranu vzhled je ten hlavní důvod, proč si Civic osmé generace na nezájem motoristů naříkat nemůže. Kromě toho nabídne posádce dostatečně velký interiér vybavený pohodlnými sedadly, vpředu s dobrým bočním vedením těla v zatáčkách. Zavazadlový prostor disponuje objemem 415 litrů, což je na hatchback pěkná hodnota.


Automobil si stojí dobře také z hlediska jízdních vlastností, i když v určitých situacích můžete pozorovat citelnější nedotáčivost v porovnání s konkurenty. Zejména pokud nejedete po suché silnici. Vinu nenese jednoduchá zadní náprava (předchozí generace měla víceprvkovou), ale spíše rozložení hmotnosti. U vozu osmé generace je palivová nádrž uložena pod předními sedadly, čímž bylo dosaženo výborného objemu zavazadelníku. Těžší příď a lehký zadek ale můžete poznat při rychlém průjezdu zatáčkou, zejména pokud máte v rukou automobil obutý do méně kvalitních pneumatik.

Základní čtrnáctistovka o výkonu 61 kW není žádný atlet, ale méně náročným motoristů bude dostačovat. Lepší volbu představuje silnější motorizace o shodném objemu, avšak s výkonem 73 kW. Tento motor v Civicu pracuje opravdu pěkně. Kdo chce ale jezdit skutečně  svižně, ať vsadí na živou osmnáctistovku, která disponuje výkonem 103 kW.

Pro opravdu sportovně založené motoristy je tu sportovně laděné provedení Type-R s tvrdým podvozkem a výkonným atmosférickým motorem 2.0 i-VTEC/148 kW. Zde ale nepočítejte s extra nízkou spotřebou. Naopak pro spořivé je jako dělaný turbodiesel 2.2 i-CTDi.

Agregát z vlastního vývoje japonské Hondy disponuje výkonem 103 kW, je kultivovaný, úsporný a silný. Pokud zvolíte automobil prodaný jako nový na našem trhu, nebude vybaven filtrem pevných částic DPF, což je velká výhoda. Vyhnete se tak případným problémům spojeným s filtrem pevných částic. Vozidla dovezená ze západu ale DPF mají.

Při hledání Civicu s turbodieselem věnujte pozornost také stavu turba, většinou s ním ale nejsou potíže. „Známé jsou vůle na přední nápravě a setkat se lze i s praskáním výfukového potrubí,“ upozorňuje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

Některé vozy mají zatuhlé zadní brzdy, občas se vyskytne i automobil, kterému uniká motorový či převodový olej. „Nepříjemné může být pískání brzd. Na jejich práci to však nemá vliv, pokud je brzdové obložení v dobré kondici,“ vysvětluje zástupce AAA AUTO. K civicu ještě dodává: „Celkově se jedná o nadprůměrně spolehlivý automobil, což je typická přednost japonských vozidel.“

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Dodejme ale, že se u Civicu osmé generace v minulosti občas vyskytl problém s řídicí jednotkou nebo řízením. Nejde však o potíže, které by se vyskytovaly často, navíc se týkaly hlavně aut z počátku výroby.

Ve zpětném zrcátku
2005 – představení hatchbacku Honda Civic s benzinovými motory 1.4 i-DSI/61 kW, 1.8 i-VTEC/103 kW a turbodieselem 2.2 i-CTDi/103 kW.
2006 – uvedena sportovně laděná verze Type-R s atmosférickým motorem 2.0 i-VTEC/148 kW.
2008 – nově silnější čtrnáctistovka o výkonu 73 kW.
2011 – ukončení výroby a následné nahrazení stejnojmenným nástupcem.

Bezpečnost dle EuroNCAP
Nárazovou zkouškou Euro NCAP prošla Honda Civic osmé generace v roce 2006. Za bezpečnost posádky dostala čtyři hvězdičky z pěti možných a stejně tak byla ohodnocena bezpečnost dětí v autosedačkách. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si automobil připsal tři hvězdy ze čtyř maximálně udělovaných.

28.1.2016 8:01| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist