Herbich: Na Top Gear se dá zase koukat – to to trvalo!

Nemyslel jsem, že to kdy řeknu, ale jde to i BEZ Clarksona, Hammonda a Maye. Souhlasíte?

Clarkson dostal padáka – tak to je konec, říkal jsem si před dvěma lety. Bylo jasné, že si udělá s Hammondem a Mayem vlastní show, ale než se objevila Grand Tour, BBC se pokusila svůj „zlatý“ pořad oživit za pomoci rozhlasového moderátora Chrise Evanse. Chápu, že přijít do Top Gearu po Clarksonovi chce odvahu, ale už podle prvních náznaků to celé nějak smrdělo. Buď hlava otevřená, říkal jsem si, nezatracuj „nový“ TG, dokud jsi ho ještě neviděl… Inu, nejhorší očekávání se potvrdila – první sezona bez Clarksona byl až na drobné výjimky absolutní propadák. O autech jste se nedozvěděli nic, humor se nekonal a koukat na někoho, jak jede v autě a piští nebo řve – pardon, ale to je ztráta času. O to větším překvapením byl navazující pořad Extra Gear, který spousta lidí neprávem ignorovala. Dával velký prostor Chrisu Harrisovi a Rorymu Reidovi, kteří v hlavním segmentu vystupovali jen okrajově. A světe div se – takhle to mělo vypadat!

Chápu, že to bylo těžké, ale upištěný Chris Evans, mlčenlivý Eddie Jordan… Nuda. Sabine Schmitz také neumí být vtipná a zajímavá pořád, jediným světlým bodem „hlavního“ pořadu byl Joey Tribbiani… Tedy vlastně Matt LeBlanc. Už hezká řádka chytráků zkoušela dělat svůj vlastní Top Gear a nikdy to nevyšlo – a když už jím neumí být ani originál, je to špatné. Grand Tour mne (a soudě dle ohlasů) i většinu dalších diváků bavila o dost víc, ale také měla své zlé okamžiky. Například hned druhá epizoda, ve které trio moderátorů donekonečna zkoušelo být speciální jednotkou, aby se na konci minutu projelo novým Audi a konstatovalo, že je nedotáčivé… Také nuda.

Vzít zavedenou instituci typu Top Gearu, změnit osazenstvo, přidat pár novinek a myslet si, že to bude fungovat – tady si BBC hezky naběhla na vidle. Myslet si, že samotná síla značky udrží fanoušky, je blbost. Tady to celé mohlo skončit, Chris Evans dostal padáka… Ale někdo v BBC se zamyslel. Vzal to, co v minulé sérii fungovalo, zbavil se všeho nepotřebného a nudného, zrušil změny, které byly zavedeny jen proto, aby bylo jasné, že nastává nová éra – a máme tu novou řadu Top Gearu. A ta je podle prvního dílu naprosto boží!

Přiznejme si, klasický Top Gear i přes své brilantní momenty už nějakou dobu stagnoval. Vrcholem byl trapný indický speciál a upřímně řečeno, vidět, jak Clarkson po milionté narazí do Mayova auta, už také začínala být otrava. Možná, že konec staré party byl pro moderátory i diváky to nejlepší, co se mohlo stát. Grand Tour jim šlape a nyní je konečně v původním působišti naradili lidé, kteří k legendě jménem Top Gear přistupují s úctou a respektem.

Pokud máte tu možnost – podívejte se na první epizodu nové řady TG. Chris Harris se tam sveze ve Ferrari FXXK a vzhledem k jeho řidičským schopnostem uvidíte, jak ho ždíme na samotném limitu. Hvězdu v rallyecrossovém autě nahradila hvězda v Toyotě GT86 – z toho, jak herce Jamese McAvoye školí Harris v řízení, se budete válet smíchy po zemi. A následný výlet do Kazachstánu v autech, která ujela vzdálenost k měsíci, má všechno – vtip, šarm, špičkování, mezi Harrisem, LeBlancem a Reidem to skvěle funguje. A o tom to celé je, Top Gear vždy byl stejnou měrou o lidech, jako o autech, a jakýkoliv výkyv z této rovnováhy znamenal mizernou kvalitu. Díky bohu, že si to někdo uvědomil, protože tento díl je skvělý i v kontextu původních epizod se starým osazenstvem. Podívejte se na něj, Top Gear dostal druhou šanci a využil ji na maximum.

9.3.2017 10:23| autor: Richard Herbich

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist