Ford prezentuje Transit Connect s odkazem na nové, úspornější motory

foto: Ford

Nový Transit Connect – uváděný na trh společně s novým Transitem Courier – je součástí produktové revoluce Fordu, která v průběhu následujících 18 měsíců přinese kompletní modernizaci výrobního programu užitkových vozů pro evropský trh. Čtyřčlenná rodina modelů Transit aktuálně dosahuje nebývalých prodejních výsledků. Za prvních pět měsíců roku 2018 má na kontě 126 000 prodaných vozů, což je historický rekord.

Tak tedy úsporné nové motory?  Paleta moderních pohonných jednotek pro nový Transit Connect splňuje aktuální emisní normu Euro 6.2 a byla již homologována dle přísnější zkušební metodiky WLTP. Zcela nový vznětový motor Ford 1.5 EcoBlue využívá vyspělá technická řešení vstřikovací a přeplňovací soustavy i systému regulace škodlivin. Standardně se dodává se systémem selektivní katalytické redukce. Údaje Fordu vycházející z měření v běžném provozu naznačují, že 74kW varianta je až o 12 procent úspornější než odpovídající motorizace dosavadního modelu.

Zákazníkům, kteří upřednostňují zážehové motory, Ford nabízí nový Transit Connect s modernizovanou verzí oceňovaného agregátu 1.0 EcoBoost. Ten je nově vybaven funkcí deaktivace jednoho válce při částečném zatížení a díky tomu dosahuje spotřeby paliva 6,4 l/100 km a emisí CO2 146 g/km.

Deaktivace válce automaticky pozastaví dodávku paliva a pohyb ventilů v jednom z válců tehdy, když není zapotřebí využívat celý zdvihový objem motoru. Typicky se jedná o jízdu setrvačností nebo o klidnou jízdu ustálenou rychlostí v rovinatém terénu. Odpojení i opětovné připojení válce proběhne za pouhých 14 milisekund. To je dvacetkrát rychleji, než trvá mrknutí lidského oka. Díky specifickým konstrukčním řešením zaměřeným na potlačení vibrací jsou přechody mezi dvouválcovým a tříválcovým režimem pro řidiče nepostřehnutelné. Podle údajů Fordu je nový Transit Connect s vylepšeným motorem 1.0 EcoBoost až o pět procent úspornější než dosavadní odpovídající verze.

Ke všem motorizacím nového Transitu Connect se nyní sériově dodává šestistupňová manuální převodovka. Zákazníci si ovšem mohou zvolit zcela novou osmistupňovou samočinnou skříň. Nabízí se k motorizacím 1.5 EcoBlue 74 a 88 kW. Mezi její klíčové funkce patří: Adaptivní časování řazení, které zohledňuje individuální jízdní styl řidiče a tomu přizpůsobuje načasování změn převodových stupňů. Systém dokáže rozeznat jízdu do kopce i z kopce nebo průjezd ostrou zatáčkou a podle toho nastavit vhodný převodový stupeň pro plynulou a příjemnou jízdu; Adaptivní kvalita řazení, upravující tlak spojek pro dosažení co nejjemnější změny stupňů podle údajů o vozidle a prostředí, v jakém se pohybuje. Tato technologie také reguluje plynulost řazení v závislosti na jízdním stylu řidiče. Nová osmistupňová převodovka navíc umožňuje přeskakovat rychlostní stupně. Přímočinný solenoid integrovaný do skříně převodovky přispívá k rychlejším a přesnějším změnám rychlostních stupňů. V zájmu dalšího snížení spotřeby paliva se v převodovce používá olej se sníženou viskozitou. Ford testoval životnost převodovky podle svých přísných interních předpisů pro užitkové automobily.

Aerodynamické úpravy nového Transitu Connect vyústily ve snížení aerodynamického odporu o dvě až čtyři procenta. Součinitel odporu vzduchu má nyní hodnotu 0,319. K novinkám z této oblasti patří modifikovaný vzhled předních partií, nové deflektory u předních kol a také zakrytování náprav. Již v sériové výbavě se nyní dodává aktivní přední maska, která automaticky reguluje přívod vzduchu k chladiči.

Ke snížení spotřeby paliva v běžném provozu mohou dále přispět dvě asistenční technologie: Ford EcoSelect, ovládaný tlačítkem na středové konzole, umožňuje řidiči nastavit jízdní režim ECO s úspornější kalibrací řídicí jednotky motoru. Funkce Ford EcoMode analyzuje jízdní styl řidiče a prostřednictvím ukazatele v přístrojovém štítu mu napovídá, jak jezdit úsporněji
I nejnovější Transit Connect je samozřejmě k dispozici v široké nabídce variant. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi dvěma délkami rozvoru náprav, třemi variantami karoserie a užitečným zatížením v rozsahu 410 až 900 kg. Maximální objem nákladového prostoru dle metodiky VDA činí 3,6 m3.

Intervaly výměny oleje zážehových motorizací jsou nyní stanoveny jako variabilní s maximem dva roky nebo 30 000 km. U vznětových motorizací s manuální převodovkou je interval stejný, ale s povinnou prohlídkou po roce. Vozy s automatickou převodovkou mají variabilní interval výměny oleje až dva roky nebo 20 000 km, ale i u nich je po roce předepsána povinná kontrola v autorizovaném servisu.

Kompaktní Transit Courier se nyní dodává s modernizovanými pohonnými jednotkami, které splňují aktuální normu Euro 6.2 dle zkušební metodiky WLTP. Vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 55 nebo 74 kW má spotřebu paliva od 4,3 l/100 km a emise CO2 od 112 g/km. V případě zážehového motoru 1.0 EcoBoost 74 kW je to pak 5,3 l/100 km, respektive 119 g/km. Namísto pětistupňové převodovky se nyní montuje zcela nová šestistupňová. Vznětové motorizace se standardně dodávají se sadou úsporných aerodynamických opatření včetně aktivní masky chladiče. Nový Transit Courier má užitečné zatížení 500 až 590 kg a objem nákladového prostoru až 2,4 m3 dle metodiky VDA. Zákazníci se mohou rozhodovat mezi karosářskými variantami van a kombi. Novinkou v nabídce úrovní výbavy je nová verze Limited coby alternativa k dynamicky orientovanému vrcholnému provedení Sport.

17.7.2018 11:47

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist