autoweb.cz > Ford > Ford Transit > Ford Transit 350 Trend 4×4 (2015)
Ford Transit 350 Trend 4×4 (2015)
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 10
X-Factor 10
Celkové hodnocení 7.6
Radosti
Praktičnost a užitná hodnota v maximální míře, dotažená do dokonalosti pohonem všech kol
Starosti
Vyčítat dodávce dodávkovité chování ani nelze, tak snad jen horší dynamika s plně naloženým prostorem
Ford Transit dospěl, o tom žádná a myslím, že už jsme to zmiňovali několikrát. I když dospěl asi není to správné slovo, nikdy nebyl „dětinský,“ ale udělal krok směrem od „dodávkovitého“ chování k jízdním vlastnostem velmi blízkým chování osobních aut. O to je markantnější, když tu a tam motor zarachtá, podvozek poskočí… Tedy dojde k připomínce, že to není Galaxy, ale pořád „jenom“ ryze užitkový stroj, v tomto případě navíc s pohonem všech kol.
Interiér
Znovu si řekneme, že Fordem Transit už jsme jezdili a ohledně interieru si asi nemáme nového co říct. Hromada úložných prostorů, vysoké sezení, v našem daném voze trojice sedadel vpředu (u řidiče plnohodnotné, pro spolujezdce vpravo u dveří také standardní a uprostřed menší, ale stále dostačující na malého závozníka nebo stopařku) a v druhé řade čtyři sedadla vedle sebe, takže celkem jedno místo pro řidiče a šest cestujících.
Pohon
O pohon se stará 2.2 litrový turbodiesel v silnější nabízené verzi, tedy s výkonem 155 koní a točivým momentem 385 koní, důležité je, že tato síla plyne přes šestistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Pohon všech kol funguje tak, že dochází k připojování, pokud kola na přední nápravě začnou přicházet o přilnavost, tedy nejde v žádném případě o nějaký přerostlý offroad s permanentním pohonem všech kol, ale jako pomocník pro tahání, rozjezdy s plnou náloží do kopce a transport na sněhu určitě tento systém 4×4 určitě stačí.
Spotřeba
Spotřeba – nějakých jedenáct litrů s poměrně naloženým autem a v legálních (nicméně maximálních povolených rychlostech), o litr vyšší, pokud jsme zapínali pohon všech kol, vůz plně naložili nebo si na dálnici nedávali pozor.
Ovladatelnost
Už z fotek je patrné, že jsme s Transitem byli na testovacím polygonu automobilka Tatra v Kopřivnici a bylo by troufalé tvrdit, že terénní nástrahy tamního areálu Transit zvládl všechny a bez potíží. Nezvládl a my jsme na ně ani nevjížděli, znovu je třeba připomenout, že pohon všech kol je zde jako pomocník a důvod pro jízdu v náročném terénu. Se zapnutou čtyřkolkou je logicky auto více nedotáčivé, méně agilní, ale zase zvládá výjezd do opravdu kluzkých míst.
Verdikt
Doporučit Transit 4×4 jako rodinné auto bychom mohli snad jenom v tom případě, že máte 4 až 5 děti a žijete opravdu velmi aktivním životem. Nicméně bez uzardění můžeme říct, že právě tohle auto se hodí třeba jako hotelový transport na hory (šest lidí a dostatečný prostor pro lyže a další vybavení) nebo na tahání těžkého vleku (úplně se nabízí myšlenka auta, za kterým budete tahat svůj závoďák, do zavazadlového prostoru naložíte potřebný „cajk“ a na sedačky parťáky a mechaniky. Za nás jednoznačně palec nahoru.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2198 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 114/155 v 3500 |
Točivý moment (Nm) | 385 Nm |
Ceny | |
Základní cena modelu | 796 180 Kč |
Základní cena test. verze | 969 210 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 109 570 Kč |