Ford Transit 350 Trend 4×4 (2015)

Velké, opravdu velké auto s pohonem všech kol a naftovým motorem. Jako alternativu k nabubřelým MPV/SUV ho nenabídneme, ale jako praktického partnera do firmy ano.
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 10

  • Celkové hodnocení 7.6

Radosti

Praktičnost a užitná hodnota v maximální míře, dotažená do dokonalosti pohonem všech kol

Starosti

Vyčítat dodávce dodávkovité chování ani nelze, tak snad jen horší dynamika s plně naloženým prostorem


Ford Transit dospěl, o tom žádná a myslím, že už jsme to zmiňovali několikrát. I když dospěl asi není to správné slovo, nikdy nebyl „dětinský,“ ale udělal krok směrem od „dodávkovitého“ chování k jízdním vlastnostem velmi blízkým chování osobních aut. O to je markantnější, když tu a tam motor zarachtá, podvozek poskočí… Tedy dojde k připomínce, že to není Galaxy, ale pořád „jenom“ ryze užitkový stroj, v tomto případě navíc s pohonem všech kol.

Interiér

Znovu si řekneme, že Fordem Transit už jsme jezdili a ohledně interieru si asi nemáme nového co říct. Hromada úložných prostorů, vysoké sezení, v našem daném voze trojice sedadel vpředu (u řidiče plnohodnotné, pro spolujezdce vpravo u dveří také standardní a uprostřed menší, ale stále dostačující na malého závozníka nebo stopařku) a v druhé řade čtyři sedadla vedle sebe, takže celkem jedno místo pro řidiče a šest cestujících.

Pohon

O pohon se stará 2.2 litrový turbodiesel v silnější nabízené verzi, tedy s výkonem 155 koní a točivým momentem 385 koní, důležité je, že tato síla plyne přes šestistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola. Pohon všech kol funguje tak, že dochází k připojování, pokud kola na přední nápravě začnou přicházet o přilnavost, tedy nejde v žádném případě o nějaký přerostlý offroad s permanentním pohonem všech kol, ale jako pomocník pro tahání, rozjezdy s plnou náloží do kopce a transport na sněhu určitě tento systém 4×4 určitě stačí.

Spotřeba

Spotřeba – nějakých jedenáct litrů s poměrně naloženým autem a v legálních (nicméně maximálních povolených rychlostech), o litr vyšší, pokud jsme zapínali pohon všech kol, vůz plně naložili nebo si na dálnici nedávali pozor.

Ovladatelnost

Už z fotek je patrné, že jsme s Transitem byli na testovacím polygonu automobilka Tatra v Kopřivnici a bylo by troufalé tvrdit, že terénní nástrahy tamního areálu Transit zvládl všechny a bez potíží. Nezvládl a my jsme na ně ani nevjížděli, znovu je třeba připomenout, že pohon všech kol je zde jako pomocník a důvod pro jízdu v náročném terénu. Se zapnutou čtyřkolkou je logicky auto více nedotáčivé, méně agilní, ale zase zvládá výjezd do opravdu kluzkých míst. 

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Doporučit Transit 4×4 jako rodinné auto bychom mohli snad jenom v tom případě, že máte 4 až 5 děti a žijete opravdu velmi aktivním životem. Nicméně bez uzardění můžeme říct, že právě tohle auto se hodí třeba jako hotelový transport na hory (šest lidí a dostatečný prostor pro lyže a další vybavení) nebo na tahání těžkého vleku (úplně se nabízí myšlenka auta, za kterým budete tahat svůj závoďák, do zavazadlového prostoru naložíte potřebný „cajk“ a na sedačky parťáky a mechaniky. Za nás jednoznačně palec nahoru.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2198
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)114/155 v 3500
Točivý moment (Nm)385 Nm
Ceny
Základní cena modelu796 180 Kč
Základní cena test. verze969 210 Kč
Cena testovaného vozu1 109 570 Kč
30.3.2015 7:13| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist