autoweb.cz > výbava auta > kamera do auta > kamera do auta recenze > Ford Transit Van 350 2.2 TDCI (2014)
Ford Transit Van 350 2.2 TDCI (2014)
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 7
Praktičnost 9
X-Factor 9
Celkové hodnocení 7.8
RADOSTI
Dynamika motoru, transportní schopnosti, chytré detaily, jízdní vlastnosti
STAROSTI
Drobnosti – uvítal bych třeba možnost zapínat světlo v zavazadelníku ručně
Ford Transit je fenomén, který není na trhu žádnou novinkou, naopak. A z jeho dlouholetého působení je jednak patrná jeho obliba u zákazníků, a za druhé je evidentní, že pokud dorazí v nové generaci, půjde o další posun díky vycizelovaným detailům a promyšleným řešením. Modelová škála Fordu Transit je velice široká, můžete mít krátkou, střední či dlouhou verzi karoserie, třeba i s prodlouženým přesahem, je zde několik výšek kabiny, lze volit mezi pohonem přední, zadní a obou náprav, a tak dále a tak dále. O paletě motorizací a výbav netřeba mluvit, protože ta je bohatší než arabský šejk.
Takže rovnou k „našemu“ autu, to neslo označení Van 350 L2H2, což tedy definuje střední rozvor se středně vysokou karoserií. Pod kapotou bychom našli čtyřválec 2,2 TDCI polykající naftu s výkonem 155 koní a točivým momentem 385 Nm a pokud se zde zastavíme, tak dynamika auta je více než slušná. Já jsem nenaplnil nákladový prostor až po střechu, neměl jsem k dispozici čtyři europalety (kapacita transportního prostoru je deset metrů krychlových) a i když jsem se pokusil navršit dozadu veškeré harampádí, které jsem doma, na chatě a v garáži našel, na dynamice auta se to nijak nepodepsalo.
Když přeskočím skutečnost, že někdy kolem osmdesátikilometrové rychlosti jsem registroval vyšší hlučnost, snad od kol (jako kdyby kolem osmdesátky došlo k nějaké rezonanci nebo tak něco), tak se s Tranzitem dalo jezdit (klidně – určitě klidněji a tišeji než třeba s Peugeotem Boxer, a) svižně, legálních 130 km/h žádný problém a při výjezdu za naši západní hranici klidně 160 km/h také zvládnete. I víc. Transit se při tom na silnici chová jistě, neplave, drží stopu. Určitě i díky vychytané elektronice a stabilizačnímu systému, který umí pracovat s takovými jevy, jako je boční vítr, hlídá linii jízdy v závislosti na poryvech.
Zmíním spotřebu, já jsem na palubním počítači viděl něco přes jedenáct litrů, ale tak jako vždy upozorním na „dynamický styl mé jízdy, kterým jsem se pohyboval a řeknu, že bylo snadné jezdit s menší spotřebou, stačilo jen sundat nohu z plynového pedálu. Což se mi dařilo méně, neboť Transit jezdil dobře. A příjemně svižně. Samozřejmě v roli motoristického pisálka jsem si mohl „nepatřičné“ tempo dovolit, jako živnostník, který řeší dlouhodobé náklady na provoz a cenu nafty bych jezdil mírněji, třeba „za devět.“
Auto, se kterým jsme jezdili, mělo pohon všech kol, manuální šestistupňovou převodovku a kabinu, které zřetelně korespondovala s osobními vozy značky, takže ano – sedíte vysoko, pohodlně, máte přehled jako když se díváte přes rameno řidiči autobusu, ale volant je příjemný, jako třeba v Mondeu. Jeden chytrý detail – přímo před řidičem, za volantem, je v palubní desce schránka, ve které jsou konektory, například k napájecí 12 V. A víko schránky je po stranách na dvou místech vybrané, takže můžete mít třeba navigaci připojenou v napájení, pro jízdu ji upevníte na sklo s tím, že šňůra napájení se netáhne někam hluboko k řadící páce, kde je umístění 12V obvyklé a nepřekáží.
Transit umí jasně svítit, otevírat oboje dveře do 180 stupňů a tahat přívěs
Vůbec veškeré prvky přístrojové esky vám budou povědomé, máte-li zkušenosti s osobními modely značky Ford. Čímž chci říct, že Transit i velmi podobně jezdí. Je třeba dávat si pozor na délku vozu a do ostrých zatáček si najíždět, ale jinak jsou jízdní vlastnosti spíše „osobákovité“ nežli „dodávkovité.“ Klobouk dolů, slušná práce. Dozadu je skrz kabinu vidět malým průhledovým oknem a dále prosklenými dveřmi, takže nejste tak uzavřeni jako v čistě plechové verzi toho nejryzejšího náklaďáku, kromě toho je tady couvací kamera s projekcí do zpětného zrcátka, pokud je zapotřebí parkovat podélně.
Už jsem naznačil, že transportní schopnost Transitu je značná, a tak se do zadní části auta podíváme ještě jednou. Je třeba zmínit, že podlaha ložné plochy je z pevného plastu s minimem zapuštění, takže lze snadno vymetat anebo klidně vystříkávat vodní tryskou, jsou zde oka pro uchycení nákladu, která nepřesahuji do roviny podlahy a je tak pravděpodobnost, že nedojde k poškození převáženého nákladu, třeba při posunu. A co je skvělé, to je LED světlo, které se rozsvítí při otevření dveří, takže třeba v zimě při kratších dnech anebo při nočních jízdách, vždy uvidíte na práci.
Verdikt
Jen těžko lze Fordu Transit něco vytýkat, ne s vrcholnou motorizací, které nechybí výkon, ne s výtečnou výbavou včetně tažného zařízení, parkovací kamery a všech možných bezpečnostních systémů známých z osobních aut. S osobními auty souvisí i civilní vzhled kabiny řidiče s plnohodnotným dvojsedákem spolujezdce, maximem úložných schránek a výtečnými jízdními vlastnostmi. Pokud potřebujete dodávku, se kterou máte v plánu jezdit dlouhé trasy a daná specifikace vám vyhovuje, pak myslím, že budete s Fordem Transit navýsost spokojeni. asi jako s VW Transporter.
A pokud by se jevil například pohon předních kol nevyhovující či výška kabiny nedostatečná, pak to není chyba vozu, ale jde o jasnou indicii, že že třeba volit jinou specifikaci atua, možnosti samozřejmě jsou.
Peugeot Boxer 2.2 HDI polocombi
První jízda | vydáno 20. 10. 2013
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 2198 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 114/155 v 3500 |
Točivý moment (Nm) | 385 v 1450 - 2000 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 157 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,4 |
Objem nádrže (l) | 80 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5531 |
Šířka (mm) | 2474 |
Výška (mm) | 2550 |
Rozvor náprav (mm) | 3300 |
Provozní hmotnost (kg) | 3500 |
Zavazadlový prostor (l) | 10000 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 545 000 Kč |
Základní cena test. verze | 801 000 Kč |