Ford Transit Van 350 2.2 TDCI (2014)

Nový Ford Transit nabízí (téměř) nekonečnou variabilitu karosářských verzí, motorizací a typů pohonu. My jsme jezdili středně velkou dodávkou s nejsilnějším dieselem a pohonem předních kol.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 7.8

RADOSTI
Dynamika motoru, transportní schopnosti, chytré detaily, jízdní vlastnosti

STAROSTI
Drobnosti – uvítal bych třeba možnost zapínat světlo v zavazadelníku ručně

Ford Transit je fenomén, který není na trhu žádnou novinkou, naopak. A z jeho dlouholetého působení je jednak patrná jeho obliba u zákazníků, a za druhé je evidentní, že pokud dorazí v nové generaci, půjde o další posun díky vycizelovaným detailům a promyšleným řešením. Modelová škála Fordu Transit je velice široká, můžete mít krátkou, střední či dlouhou verzi karoserie, třeba i s prodlouženým přesahem, je zde několik výšek kabiny, lze volit mezi pohonem přední, zadní a obou náprav, a tak dále a tak dále. O paletě motorizací a výbav netřeba mluvit, protože ta je bohatší než arabský šejk.


Takže rovnou k „našemu“ autu, to neslo označení Van 350 L2H2, což tedy definuje střední rozvor se středně vysokou karoserií. Pod kapotou bychom našli čtyřválec 2,2 TDCI polykající naftu s výkonem 155 koní a točivým momentem 385 Nm a pokud se zde zastavíme, tak dynamika auta je více než slušná. Já jsem nenaplnil nákladový prostor až po střechu, neměl jsem k dispozici čtyři europalety (kapacita transportního prostoru je deset metrů krychlových) a i když jsem se pokusil navršit dozadu veškeré harampádí, které jsem doma, na chatě a v garáži našel, na dynamice auta se to nijak nepodepsalo.

Když přeskočím skutečnost, že někdy kolem osmdesátikilometrové rychlosti jsem registroval vyšší hlučnost, snad od kol (jako kdyby kolem osmdesátky došlo k nějaké rezonanci nebo tak něco), tak se s Tranzitem dalo jezdit (klidně – určitě klidněji a tišeji než třeba s Peugeotem Boxer, a) svižně, legálních 130 km/h žádný problém a při výjezdu za naši západní hranici klidně 160 km/h také zvládnete. I víc. Transit se při tom na silnici chová jistě, neplave, drží stopu. Určitě i díky vychytané elektronice a stabilizačnímu systému, který umí pracovat s takovými jevy, jako je boční vítr, hlídá linii jízdy v závislosti na poryvech.

Zmíním spotřebu, já jsem na palubním počítači viděl něco přes jedenáct litrů, ale tak jako vždy upozorním na „dynamický styl mé jízdy, kterým jsem se pohyboval a řeknu, že bylo snadné jezdit s menší spotřebou, stačilo jen sundat nohu z plynového pedálu. Což se mi dařilo méně, neboť Transit jezdil dobře. A příjemně svižně. Samozřejmě v roli motoristického pisálka jsem si mohl „nepatřičné“ tempo dovolit, jako živnostník, který řeší dlouhodobé náklady na provoz a cenu nafty bych jezdil mírněji, třeba „za devět.“

Auto, se kterým jsme jezdili, mělo pohon všech kol, manuální šestistupňovou převodovku a kabinu, které zřetelně korespondovala s osobními vozy značky, takže ano – sedíte vysoko, pohodlně, máte přehled jako když se díváte přes rameno řidiči autobusu, ale volant je příjemný, jako třeba v Mondeu. Jeden chytrý detail – přímo před řidičem, za volantem, je v palubní desce schránka, ve které jsou konektory, například k napájecí 12 V. A víko schránky je po stranách na dvou místech vybrané, takže můžete mít třeba navigaci připojenou v napájení, pro jízdu ji upevníte na sklo s tím, že šňůra napájení se netáhne někam hluboko k řadící páce, kde je umístění 12V obvyklé a nepřekáží.

Transit umí jasně svítit, otevírat oboje dveře do 180 stupňů a tahat přívěs

Vůbec veškeré prvky přístrojové esky vám budou povědomé, máte-li zkušenosti s osobními modely značky Ford. Čímž chci říct, že Transit i velmi podobně jezdí. Je třeba dávat si pozor na délku vozu a do ostrých zatáček si najíždět, ale jinak jsou jízdní vlastnosti spíše „osobákovité“ nežli „dodávkovité.“ Klobouk dolů, slušná práce. Dozadu je skrz kabinu vidět malým průhledovým oknem a dále prosklenými dveřmi, takže nejste tak uzavřeni jako v čistě plechové verzi toho nejryzejšího náklaďáku, kromě toho je tady couvací kamera s projekcí do zpětného zrcátka, pokud je zapotřebí parkovat podélně.

Už jsem naznačil, že transportní schopnost Transitu je značná, a tak se do zadní části auta podíváme ještě jednou. Je třeba zmínit, že podlaha ložné plochy je z pevného plastu s minimem zapuštění, takže lze snadno vymetat anebo klidně vystříkávat vodní tryskou, jsou zde oka pro uchycení nákladu, která nepřesahuji do roviny podlahy a je tak pravděpodobnost, že nedojde k poškození převáženého nákladu, třeba při posunu. A co je skvělé, to je LED světlo, které se rozsvítí při otevření dveří, takže třeba v zimě při kratších dnech anebo při nočních jízdách, vždy uvidíte na práci.

Verdikt
Jen těžko lze Fordu Transit něco vytýkat, ne s vrcholnou motorizací, které nechybí výkon, ne s výtečnou výbavou včetně tažného zařízení, parkovací kamery a všech možných bezpečnostních systémů známých z osobních aut. S osobními auty souvisí i civilní vzhled kabiny řidiče s plnohodnotným dvojsedákem spolujezdce, maximem úložných schránek a výtečnými jízdními vlastnostmi. Pokud potřebujete dodávku, se kterou máte v plánu jezdit dlouhé trasy a daná specifikace vám vyhovuje, pak myslím, že budete s Fordem Transit navýsost spokojeni. asi jako s VW Transporter.

A pokud by se jevil například pohon předních kol nevyhovující či výška kabiny nedostatečná, pak to není chyba vozu, ale jde o jasnou indicii, že že třeba volit jinou specifikaci atua, možnosti samozřejmě jsou.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2198
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)114/155 v 3500
Točivý moment (Nm)385 v 1450 - 2000
Nejvyšší rychlost (km/h)157
Spotřeba paliva (l/100 km)6,4
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5531
Šířka (mm)2474
Výška (mm)2550
Rozvor náprav (mm)3300
Provozní hmotnost (kg)3500
Zavazadlový prostor (l)10000
Ceny
Základní cena modelu545 000 Kč
Základní cena test. verze801 000 Kč
16.6.2014 12:45| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist