Dlouhodobý test Mercedes-Benz C 220d Kombi 4MATIC (2017): Méně je opravdu více

Dlouhodobý test naftového kombi s pohonem všech kol pokračuje a člověk si říká, zda potřebuje vlastně něco víc než rádio, klimatizaci a na dlouhé cesty ještě tempomat?!

To si takhle naplánujete na konec dubna výlet se sportovním autem, ale globální oteplování se z ničeho nic nějak záhadně rozbije. Počasí s teplotami lehce nad nulou a sněhovou kalamitou v cílové destinaci tak plány trochu zhatilo. Najednou tedy přišel dlouhodobě testovaný Mercedes na zimních pneumatikách a s pohonem všech kol více než vhod. Jeden by si řekl, že nudnější auto na cestu do zatočených šumavských okresek snad ani nevymyslí, jenže stačí ujet pár desítek kilometrů a zjistíte, že náš Mercedes funguje znamenitě.

Možná nemá tak precizní odezvu a komunikativní řízení jako vyhraněná sportovní auta, ale nejlepší na něm je, jak řidiče vůbec neobtěžuje svou vlastní představou o tom, jak by se asi mělo jezdit. Moderní auta jsou často doslova napěchovaná všemožnými asistenty a systémy. Někdy mám ovšem pocit, že působí trochu kontraproduktivně, kdy řidiče spíše vyplaší. Na plno z nich se pak začne řidič spoléhat možná až příliš, přestane dávat pozor na cestu a malér je hned na světě. V dlouhodobě testovaném Mercedesu je ale řidič stále důležitý prvek a těch zbytečností navíc tu moc není. Je tu jen to nejnutnější. Klimatizace, vyhřívané sedačky (nečekal jsem, že se budou 30. dubna ráno tak hodit…), tempomat. A to je asi tak všechno. Ale potřebuje vůbec člověk k životu něco víc?

Z nového Mercedesu třídy C jsem byl po prvním svezení před lety poměrně rozpačitý, ale testované auto na klasickém podvozku a poměrně malých kolech s vysokým profilem pneumatik filtruje nerovnosti o poznání lépe než dříve testovaný exemplář na devatenáctkách a adaptivním podvozku. Řízení je možná zbytečně lehké a zbrklé, ale jakmile si člověk na odezvu volantu zvykne, dá se s Mercedesem nasadit slušné tempo. Při normální jízdě se auto nezačíná hned utápět v beznadějné nedotáčivosti a když se přepne devítistupňový automat do manuálního režimu, vlastně se dá s tímhle naftovým kombíkem jet i docela svižně.

Naftový čtyřválec samozřejmě brzy narazí na své konstrukční limity, ale pořád je tenhle Mercedes rychlejší než drtivá většina účastníků provozu, kteří se neustále pohybují zhruba 20 km/h pod zákonným limitem a svou jízdou v levém pruhu musí dávat všem ostatním najevo svou vlastní představu o bezpečnosti a plynulosti provozu. Člověk tedy vlastně ani výkonnější auto nepotřebuje, i když větší rezerva výkonu pro pohodlnější předjíždění by samozřejmě přišla vhod. Na druhou stranu ale tohle „céčko“ nesvádí k agresivní jízdě a vlastně je to velmi příjemný společník na dlouhé cesty. Stačí nastavit tempomat na 130 km/h, spotřeba začne padat k šesti litrům a cesta utíká tak nějak sama od sebe.

Ono to celé působí trochu jako Octavia kombi nebo jakékoli jiné koncernové auto v dieselu. Řidiče to nijak zvlášť nechytne za srdce, ale samotné funkci auta se nedá vůbec nic vytknout. A že nevybavený Mercedes vypadá lacině? Neřekl bych. Právě absence jakýchkoli zbytečností může být pro spoustu lidí, kteří prostě jen chtějí obyčejné pořádné auto prémiové značky, veliké plus. Náš Mercedes mi připadá po dlouhé době testování spíše „převybavených“ aut jako opravdový Mercedes – neobtěžující, pohodlný, kultivovaný, klidný a stoprocentně nesportovní. Po skoro 7000 km si už také motor sedl a do kabiny toho naftového hluku proniká už jen naprosté minimum, přesto by odfiltrování jemných vibrací od motoru mohlo být ještě lepší. Čekal bych také lepší odhlučnění zadní nápravy, ale to je prostě konstrukční daň za kombík, v jehož prázdném kufru neodděleném pevnou stěnou od kabiny budou vždycky zvuky více rezonovat.

Také je třeba, v našem případě a konfrontaci s lépe vybavenými Mercedesy, přijmout úroveň palubního infotainmentu. Vytrčený displej uprostřed palubní desky nevypadá (a nefunguje) tak sofistikovaně jako Command v honosnějších verzích. Nicméně to všechno jsou vlastně jen drobnosti. Dnes je totiž v prémiovém segmentu docela těžké najít zcela obyčejné, a zároveň tak příjemné, neobtěžující a hlavně nesportovní auto.

5.5.2017 8:12

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist