Dieselgate (ne)pokračuje: BMW prohlašuje, že nemanipuluje s výsledky emisních testů

Světem hýbe obrovská kauza Volkswagenu a (ne)korektních výsledků měření emisí, objevují se narážky na ostatní výrobce. BMW reaguje oficiálním prohlášením.

Sledujete-li současné dění v automobilovém průmyslu, tak víte, o co jde – problém „upravených“ výsledků měření emisí přepnutím testovaných motorů VW do specifického režimu. A k tomu se objevují další spekulace, že by to stejně nebo podobně mohly praktikovat i další automobilky, zaznělo konkrétní jméno, a to směrem do Mnichova. BMW tedy vydalo oficiální prohlášení, které otiskujeme v plném znění a neupravené tak, jak jsme je od tuzemského zastoupení obdrželi.

BMW Group nemanipuluje ani neobchází žádné emisní testy. Dbáme zákonných předpisů v každé zemi a plníme všechny místní požadavky na testování a zkoušky. Jinými slovy to znamená, že emise vypouštěné z výfuků našich vozů jsou stejné, ať již motory běží na testovací stolici nebo v reálném provozu. Procesy a závazné předpisy uvnitř BMW Group jsou ve všech úrovních vývoje nastaveny tak, aby zamezily pochybením. Dvojice studií prováděných ICCT potvrdily, že BMW X5 a dalších 13 vozidel BMW úspěšně prošly testy na množství vypouštěných emisí NOx. Mezi hodnotami v laboratorních testech a testování v reálných podmínkách nebyly shledány odchylky v množství produkce NOx. Jsme připraveni diskutovat o našich testovacích procedurách s odpovídajícími autoritami a kdykoliv poskytnout automobily k testům.

Význam vznětových motorů pro dosažení limitů CO 2.
Odpovědné orgány po celém světě a zejména v Evropské unii nastavují náročné standardy pro produkci CO2 a dalších emisí. Předpisy, které Evropská unie nastavila pro rok 2020, je možné splnit pouze při intenzivním využívání vznětových motorů a další elektrifikací. Proces snižování emisí CO2, jehož bylo v posledních letech dosaženo v Evropě, umožnily z velké části právě vznětové motory. A splnění budoucích požadavků bez nich nebude možné, protože vznětové motory vykazují o přibližně 15 až 20 procent méně CO2 než srovnatelné zážehové motory. V rámci programu BMW EfficientDynamics jsme v posledních letech investovali značné prostředky na optimalizaci technologie vznětových motorů. Vznětové motory mají v rámci celosvětové produkce podíl 38 procent.

V Evropě konkrétně 80 %, v Německu 73 % a v USA 6 %. To znamená, že jde o přibližně 20 000 vozidel prodaných na americkém trhu v roce 2014. Emisní standardy Euro 6, které vstoupily v platnost 1. září 2015 a jsou vyžadovány u každého nového prodaného automobilu, přinášejí další ochranu životního prostředí i zákazníků. Aby se zmenšil rozdíl mezi výsledky měření spotřeby paliva v testech a v reálném prostředí, připravuje Evropská unie nový testovací cyklus (WLTP), který bude měřit emise v reálnějších podmínkách provozu. Tento test je známý také jako Test reálných emisí, zkráceně RDE (Real Driving Emissions). My tuto snahu, která bude lépe informovat zákazníky, podporujeme a jsme pro její maximálně rychlé prosazení.

25.9.2015 9:41| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist