BMW X7: Obr z Ameriky (exkluzivní první jízdní dojmy)

Mnichovský gigant X7 vznikl primárně kvůli severoamerickému trhu, kde značce BMW chybělo plnokrevné SUV. Jako jediná redakce v Česku vám exkluzivně přinášíme první jízdní dojmy.
bmw-x2-m-35i-prvni-dojmy-test-autoweb-peformance-petrol-benzin-bavorak-18-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: BMW

Jestli budete argumentovat modelem X5, tak v očích zámořské veřejnosti jde o pouhou střední variantu, takže jestli žasnete nad rozměry „velké pětky“, budete po shlédnutí „obří sedmičky“ v ještě větším úžasu. BMW X7 je jako když si dáte fakt velkou zmrzlinu, dvakrát. Vůz je prošpikovaný prostorem, luxusem, prémiovými materiály a všemožnými elektrickými ovladači.

Zadní řady sedadel nastavujete, sklápíte a rovnáte tlačítky – těžkou práci za vás odvedou servomotory. Auto se nabízí ještě v šestimístné verzi, kde druhou řadu sedadel nahrazují dvě plnohodnotná křesla podobná těm vpředu.

Nastoupit do třetí řady je sice trochu krkolomné a vyšší lidé (nad 180 cm) se tam skoro nevejdou, nicméně nemluvíme o dětských sedačkách v kufru, ale kompaktnějších místech a vlastním nastavením teploty – největší “bavorák” se totiž dodává i s pětizónovou samočinnou klimatizací.

Masivní SUV se rozměry podobná silničnímu tanku, proto je přítomnost čtyřech pomocných kamer a grafické vizualizace vysloveně žádoucí. V kabině jste v ještě větší hlukové izolaci než u X5, slyšíte prakticky jen decentní práci motoru a audiosystém.

Cestující uvnitř také potěší dlouhá prosklená střecha. Vzhledem k zastavěnému vzduchovému odpružení má posádka maximální komfort takřka neustále i přes to, že nápravy hostí obří 22palcová litá kola.

Benzinovou pohonnou jednotku zastupuje přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 340 koní a 450 Nm točivého momentu, který spolupracuje osmistupňovou automatickou převodovkou z dílen společnosti ZF. Přestože je SUV primárně určené pro komfortní jízdu, nezalekne se ani lehké sportovnosti, nicméně ostrá jízda se nese v duchu boje s fyzikou, a ta je neporazitelná.

Většina evropských kupujících stejně sáhne po naftovém motoru, který v segmentu největších SUV kraluje, takže sportovní vyžití nechávají Mnichované spíše modelu X5, zatímco X7 nadopovali větší porcí luxusu.

Myslíme si, že králem mezi SUV „bavoráky“ bude stále X5, přeci jen jde o sportovnější a trochu univerzálnější auto. Velká „sedmička“ naopak osloví rodinně orientované zájemce, kteří by jinak odešli ke konkurenčnímu Mercedesu-Benz GLS nebo Audi Q7 – kvůli sedmi místům.

Takhle vyrobila automobilka BMW další model, který jim zajistí rozmanitější klientelu a upevní loajalitu té současné. Ostatně až někoho přestane bavit limuzína řady 7, nemusí slevovat ze svých nároků a může sednout do vyšší, masivnější, robustnější a neméně luxusnější řady X7.

21.5.2019 12:00| autor: Jan Majurník

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist