BMW X5 M50d (F15)

124 fotografiíBMW M5

Otestovali jsme zbrusu novou generaci BMW X5 a rovnou hned ve vrcholné naftové specifikaci M50d. (+ VELKÁ FOTOGALERIE)

Diskuze

25 komentářů

    Milan

    Doprovodná videa k textu ala atoforum? jsem nadšen! Pánové začínáte mě zase bavit…

    Gula

    Dufam, ze nie som jediny, ktoremu sa zda ta jazda na videu absolutne neprimerana. Na otvorenej ceste jazdit takto!? 0:27 a 0:53 …kto da ruku do ohna za to, ze to bolo menej ako 130 kmh (ani 170 kmh by som sa nedivil)? A zavesit to navyse pod vlastnou hlavickou na youtube?!
    Chodte s tym na okruh a kludne nam ukazte auto nielen na, ale aj za limitom. Som vas velky fanusik, ale to co ste predviedli tentokrat, je koledovanim si o nahlasenie „prislusnym organom“.

    Ondra

    A co treba komentar primo k autu nebo tem LED svetlum namisto prihloupleho moralizovani?

    Gula

    Minimalne dufam, ze autor prispevku nie je ta ista osoba ako autor clanku.

    Ked budes stat nad truhlou svojho blizkeho, ktoreho zostrelil podobne jazdiaci kreten, spomen si na svoj prispevok o prihluplom moralizovani…a samozrejme na super LED-ky.

    Gula

    Minimalne dufam, ze autor prispevku nie je ta ista osoba ako autor clanku. Ked budes stat nad truhlou svojho blizkeho, ktoreho zostrelil podobne jazdiaci kreten, spomen si na svoj prispevok o prihluplom moralizovani…a samozrejme na super LED-ky.

    ovar

    Milý sluníčkový příteli, netvrdím, že je můj zrak stoprocentní, ale mohl bys mi, prosím, napsat, kde ve videu musí uskakovat ze silnice matky s kočárky nebo drazí blízcí? PS: příslušný orgán můžeš maximálně popotahovat pod stolem při sledování péčka, debile

    Xenob

    Hm, zajímavé, zejména to záporné hodnocení prostoru, obvzlášťˇ když autor použil ke srovnání Range Rover Sport. Ten není větší uvniř ani náhodou, v podélném směru je menší výrazně, kufr má o pár cm menší. Jízdní vlastnosti bez dynamic response, které má jen V8 (jinak za příplatek 113 tis.) jsou o řád horší, komfort tlumení je srovnatelný přičemž se Range výrazně více naklání. Možné je, že M50d s mpaketem má odladění tužší, ale mnou zkoušená 30d si s RR Sportem v komfortu nezadala a jízdními vlastnostmi ho výrazně překonala. Dobře odladěný podvozek s adaptivními tlumiči je na silnici lepší než vzduch, výhoda Sporta je, že v terénu dojede dál než X5. Záleží jen na tom, co kdo preferuje.

    Ebbe

    Ano, k tomu, co píšete, není co dodat. Mám X5 40d (E70) a když jsem si nedávno prohlížel RR Sport, s překvapením jsem zjistil, že má menší vnitřní prostor než ta X5 E70. Nevím tedy, o čem to autor článku píše… Mám Adaptive Drive a opět je to, jak píšete – když jsem srovnával s ML a Touaregem (oba na vzduchu), nepřišla mi X5 méně pohodlná, spíše naopak, ovšem jízdní vlastnosti byly o řád lepší. K tomu bezkonkurenční (příplatkové) sedačky, skvělý motor… Koupil jsem tedy nakonec X5, i když zpočátku jsem o ní z různých důvodů téměř ani neuvažoval. I na 19 palcových 255/50 mě tohle auto nepřestává překvapovat tím, jak odolává nedotáčivosti. Těším se, až se s ním dostanu někam na letiště, protože na veřejných silnicích nechci nikoho ohrožovat jízdou na hraně. Ale je fakt, že zatím jsem nedotáčivost nezaznamenal, to už jsem měl spíš pocit, že má auto tendenci „klouzat“ všemi čtyřmi. Asi to ale úplně na hraně nebylo, protože ESP bylo ještě v klidu… K té sportovnosti – 0-100 mám po zajetí změřeno za 6,2 sec (dle GPS) s běžnou naftou, pružnost je taky skvělá, zvuk motoru jako na videu nahoře. A i když v provozu zásadně nazávodím, rád bych viděl, kolik těch tzv. sportovních hatchbacků by tomuhle autu stačilo na klikaté okresce a zároveň z posádky nevytřáslo duši… Asi bychom se docela zasmáli, že? A v terénu? RR bude lepší, to jistě, ale s X5 jsem nedávno něco stěhoval a na chatě jsem schválně sjel poměrně prudký kopec po mokré trávě až dolů, abych se s tím těžkým nábytkem co nejméně nadřel. A pak jsem musel zase do kopce zpátky. A víte co? Tam, kde kamarád s Nissanem Terrano musel kdysi řadit redukci, protože prohrabával, já jsem s X5 nezaznamenal ani nejmenší prokluz či jiný problém, stejně jako dříve s mým bývalým Subaru (obojí na silničních gumách). Do těžkého terénu se stejně jako drtivá většina majitelů RR nechystám, takže si na XDrive zatím rozhodně nestěžuju. O SUV mi každý může říkat co je libo, ale kdo chce univerzální auto, které se opravdu dobře řídí a je prostorné, neudělá s X5 nejspíš chybu. RR se mi sice líbí (zejména interiér) a značka je to sympatická, ale dost bych se bál spolehlivosti, dokud neudělají aspoň jednu generaci vozu, který bude fungovat tak, jak odpovídá jeho ceně.

    joseph

    Jak se vždycky musí ozvat nějakej moralizující pračurák a ještě ke všemu z čobolákova. A pak ještě to vohánění se rakví a mrtvejma příbuznejma. Mnohem horší než rychlej řidič je dement, kterej jede prostředkem všude o 20 kmh pomaleji než všem ostatním vyhovuje.

    100RM

    Bože, ty si ale debil … Nechápem načo sem vobec čumíš, si choď buzerovať na web Pražských matek, tie majú rovnaké pridrblé zmýšľanie jak ty …

    :)

    ahoj,
    v hodnoceni pisete, ze jedna ze starosti je prostor v kufru, ale v clanku jsem o tom nenasel podrobnejsi vysvetleni. Jak je to mysleno? Kdyz jsem videl technicka data, prislo 650 litru vic nez dost….
    diky

    Ondřej L. (autoweb.cz)

    Dobrý den, kufr jako takový je rozměrný, zdál se mi ale docela mělký. Samozřejmě že v absolutních hodnotách je 650 litrů hodně, ale vzhledem k vnějším rozměrům bych čekal o kousek více. Zmínil jsem se tam o Range Roveru Sport , ten konkrétně nabídne 784 litrů…

    Hezký den,
    Ondřej L.

    Ondřej L. (autoweb.cz)

    Dobrý den,
    záleží kterou generaci Range Roveru Sport porovnáváte, předchozí generace stojí na podvozku Discovery, ta aktuální vznikala společně s velkým Range Roverem. A prostorem na zadních sedadlech se mi osobně zdála opravdu větší…
    Hezký den,
    Ondřej L.

    :)

    diky za odpoved, ted uz je mi to jasne 🙂 Hezky den i Vam….

    Ebbe

    Jen pro upřesnění, protože se mi RR větší nezdál, zkoušel jsem ty hodnoty najít. Podařilo se, ale musel jsem je převést z cubic feet na litry, protože jsem čerpal z amerických serverů, kde se tato data dají snadno zjistit. Tedy RR Sport 784 litrů/1761 litrů při sklop. sedadlech, nová X5 648 litrů/1869 litrů při sklop. sedadlech. Je otázka, zda se u X5 do prvního údaje započítává i velký prostor pod podlahou zavazadelníku (nemá rezervu), to nevím. Velmi praktické je ale dělené víko kufru, umožňuje to lépe využít celý objem bez toho, aby měly věci neustále tendenci padat na zem, jak jsem zjistil v průběhu letní dovolené. Taky se lépe nakládá, když je dolní díl otevřený a člověk se navíc nešpiní o auto, protože je opřený o čistý plast toho dolního dílu. Škoda, že to RR nemá, to by mi chybělo.

    Ebbe

    A jde samozřejmě také o to, jestli oba výrobci měří objemy stejnou metodou…

    Nicméně řekl bych, že obě auta mají prostoru uvnitř dostatek a při výběru rozhodnou jiné vlastnosti, než litry vzduchu v kufru. Přece jen to není nižší střední, že…

    Kyle

    Otázka je, co si představujete pod pojmy tzv. sportovní hatchback . Pokud starou Astru GSi, tak s tou si jistě X5 vytře……. Pokud nový Golf GTI, Focus RS nebo nedej bože Réza, tak si nedělejte velké iluze…. I tak ale před M50d smekám.

    Johny.Rico

    Dík za videa. Ty ledky mohly být testnuty třeba v tom lese, že… ale i tak, díky!

    A zvuk – sakra, že je to umělina… děs!

    Jinak dík 🙂

    Kicko

    Chcel som napisat nieco velmi podobne, ale na dva riadky 😉 … takze plny suhlas.

    Len dodam, ze po vyskusani RR, RR Sport a X5 30d to nakoniec vyhrala 40d, ktoru objednam. A to som bol na 90% rozhodnuty, ze to bude RR. Nech sa anglani nehnevaju, ale vracat sa v interieri a infotaimente 10 rokov dozadu nemienim. Odradili ma aj hororove skusenosti so spolahlivostou RR. Na terajsej X5 30d som menil iba spotrebak (olej, brzdy).
    Offroadove vlastnosti RR by som aj tak naplno nevyuzil… na chatu v lese sa dostanem v pohode aj na X5 a v zime by som sa tam nedostal bez retazi ani na RR.

    Ebbe

    Máte jistě pravdu, s STI by to bylo jasné, s tím autem jsem jel a je to zážitek. S ostatními už si úplně jistý nejsem, otázkou je, jestli by třeba byla suchá silnice apod., ale to je pochopitelně jen teorie, těmi auty jsem nejel.

    Spíš jsem myslel na to, jak se dnes u kdejakého auta člověk v testech i diskuzích dočte, jak je úžasně sportovní a obratné a taky jak jsou SUV hrozně neohrabaná a zbytečná… A ono to zdaleka tak černobílé není. Měl jsem třeba souč. generaci Legacy s podvozkem Bilstein a sedělo to fantasticky, praktické auto, které bylo opravdu radost řídit. Jenže ta X5 s Adaptive Drive se tomu při mém stylu použití jízdně přinejmenším vyrovná (opravdové extrémy nemůžu hodnotit, na hraně, jak už jsem psal, nejezdím), ale dynamicky je někde naprosto jinde. Chtěl jsem tím taky říct, že já auto s lepšími jízdními vlastnostmi než má X5 na naše silnice opravdu nepotřebuji. Ale hodí se mi vyšší světlá výška, 4×4, vnitřní prostor, pohodlí, bezpečnost atd.

    Ebbe

    Blahopřeju k volbě : )

    Mým favoritem byl ML a Touareg. Jenže ML se mi v souč. generaci vůbec nelíbí, exteriér ani interiér, chybí silnější naftový motor, nic moc převodovka… Touareg byl celkem OK, už jsem ho chtěl pomalu objednávat s osmiválcovým dieselem, a pak jsem se celkem náhodou svezl v té X5, no a už nebylo co řešit. Nakonec vyšla i levněji než ten Touareg, přestože měla lepší výbavu. Na RR Sport se mi nechtělo čekat a už kvůli spolehlivosti bych přinejmenším první dva roky výroby to auto nekupoval. Bohužel i v některých zámořských testech to auto už stihlo mít nějaké ty mouchy (např. v Popular Mechanics a tuším, že i v MotorTrendu), takže pro mě může být aristokratické jak chce, ale dokud nebude taky spolehlivé, tak si jen na něco hraje a o prémiovosti nemůže být vůbec řeč. Tím neříkám, že německá auta se nemůžou pokazit, ale přece jen tu asi jistý rozdíl bude.

    Stabi

    Bláhově jsem si myslel, že s tím je už konec. Ale místo toho pořád čtu, jak je to či ono malé auto obratnější, než X5. Jak je uvnitř málo místa a kufr …člověk by pomalu myslel, že tam nevleze kočárek. 🙁
    Co to je za blbosti? BMW, stejně jako další prémiovky, staví Top auta za Top cenu. Ano, občas se něco nepovede, ale jedná se obvykle o blbosti. A zrovna X5 mi přijde velmi univerzální auto. Ano, když pominu offroad, do kterého není primárně X5 určené, zvládá to samé, co krásné a velmi vydařené BMW 5 Touring. Akorát lépe vidíte a když poutáte tři děti do sedaček, neztrácíte vědomí kvůli odkrvení mozku. 🙂 A když to děláte denně několikrát, je to docela příjemná věc. Když chci jet rychle ( teoreticky), můžu a budu patřit k nejrychlejším. Když chci jet pomalu za směšnou spotřebu, můžu. A nebudu vyloženě louda. A k tomu všemu přestěhuju půlku domu, odtáhnu téměř cokoliv či náš může být až 7 na palubě. A to vše, díky xdrive, bez ohledu na počasí. Jak jinak, proboha, vypadá univerzálnost? Prostě platí, že žijeme v době, kdy si můžu vybrat a tak vybírám. Porovnávat RR a X5, porovnávat BMW a L. Rover mi přijde trochu mimo mísu. Ani jedna značka neurazí, spolehlivost a pokrok je určitě na straně BMW a schopnosti vozů obou značek ( či dalších MB, Audi nebo i třeba Volvo) budou postačovat pro 99% z nás. A kdo chce něco speciálního, třeba těžký off, ten stejně půjde jinam, protože taková Toyota LR V8 je přece daleko schopnější. Ale zase nemám šanci na silnici a ani, díky konstrukci a určení, mít nemůže. A o tom to je. Myslím si, že X5, GL, ML, RR Sport jsou prostě univerzální auta, pohodlná, prostorná, praktická a chybu rozhodně kupující neudále, lhostejno, co si vybere.

    Stabi

    Omlouvám se za překlepy … Toyota LR V8 je top v terénu, nemá nárok na silnici …. a na konci, kupující podobných aut chybu neudělá, bez ohledu na to, co si vybere … 🙂

    Xenob

    Samozřejmě, že srovnávám aktuální generaci. A pokud chcete vydávat kategorická prohlášení v tak lehce ověřitelné věci, jakou je prostor, doporučuji použít metr.

    Kellyto

    bolo auto vybavené nočným videním?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist