BMW 507 krále Rock’n’Rollu opět jako ze škatulky, ukáže se na Concours d’Elegance

Každé z 254 vyrobených modelů 507 je extrémně vzácné, umíte si proto asi představit, jakou raritou je čerstvě zrenovované BMW, které říkalo pane samotnému Elvisovi.

Ten příběh je poměrně známý. Třiadvacetiletý Elvis narukoval koncem padesátých let do Německa a zde si koupil bílé BMW 507, které nechal po skončení vojenské služby přepravit do Spojených států. Jestli znáte i ten part, kde ho Presley nechal přelakovat na červeno, protože mu obdivovatelky nechávaly na karoserii vzkazy napsané rtěnkovou, zřejmě máte „Krále“ slušně načteného, méně se ale vědělo, jak pohnutý měl tento konkrétní mnichovský roadster osud.

Poté, co jej Elvis prodal a novým majitelem se stal rozhlasový hlasateli Tommy Charles (mimochodem zaplatil za něj 4500 dolarů), dostal místo původního 3,2litrového vidlicového osmiválce americkou V8 od Chevroletu, jinou převodovku, zadní nápravu i přístrojový panel. Auto chvíli závodilo, nicméně v roce 1963 jej Charles prodal. Následovali další dva majitelé, až se 507 dostala do Kalifornie. Získal ji letecký inženýr Jack Castor, který s ní sporadicky jezdil, až se jednou rozhodl, že vůz odloží na pozdější renovaci.

Na auto se v podstatě zapomnělo. Nikdo netušil, jaké bylo výrobní číslo Elvisova BMW, jelikož jej kupoval z druhé ruky a informace o těchto detailech se nedochovaly. 507 nicméně nedal spát kromě jiného ani Jackie Jouret, která do amerického magazínu Bimmer napsala článek o svém pátrání. Zjistila, že s roadsterem od května do srpna 1958 závodil německý pilot Hans Stuck a o rok dříve ho tentýž pilot představil na londýnském autosalonu. Podařilo se jí také zjistit, že stroj s espézetkou M-JX 800 nesl na karoserii identifikační číslo 70079.

Že má Castor BMW, se kterým závodil Stuck, to věděl, netušil ale (anebo přesněji řečeno, nebyl si jistý), že jde o Elvisovo BMW. Proto pozval Jackie na prohlídku a objev byl na světě. Jack měl odloženou spoustu originálních dílů, motor ale chyběl a navíc zpočátku nechtěl o prodeji ani slyšet. Přesvědčili jej až lidé z oddělení BMW Group Classic. Za kolik, to se asi nikdy nedozvíme, stejně asi jako BMW nebude vyčíslovat částku potřebnou na mimořádně pečlivou renovaci.

Náklady na renovaci auta, které muselo být rozebráno do posledního šroubku, nakonec asi nejsou důležité. Mnohem důležitější je, že se auto po více než půlstoletí našlo, že se podařilo postavit motor 3.2 V8 podle původní specifikace i s několika originálními dobovými komponenty, a že auto bude moci již 21. srpna představit Concours d’Elegance v Pebble Beach v Kalifornii. Něž se tak stane a ukážeme vám první živé fotky, podívejte se nejdříve, jak auto vypadalo před renovací a jaký krasavec je z něj nyní.

5.8.2016 11:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist