BMW 1 (2015): po mezigenerační modernizaci startuje doba tříválcová

(+ video) Modulární benzínové a naftové tříválcové motory se stávají novým základem pod přední kapotou jedničkové řady. BMW tímto slibuje snížení spotřeby na 3,4 l.
bmw-1-2015-po-mezigeneracni-modernizaci-startuje-doba-trivalcova-1100x618.jpgCelá galerie 99 Zdroj: archiv redakce

Čistě technicky můžeme aktuální facelift řady 1 (vedený v interních záznamech jako F20 LCI a F21 LCI) považovat za poněkud více než jen obyčejnou „kosmetiku“. Jak je z úvodního obrázku, galerie i videosnímku patrné, také zde došlo na obligátní výměnu nárazníků, přepracování světel na obou koncích karoserie a pohled do tiskové zprávy napovídá, že došlo i na velmi tradiční „kvalitnější materiály interiéru“. Co je ale důležitější, je značná obměna pohonných jednotek.

Až dosud byly nejslabší motory v jedničce podladěné čtyřválce, tyto však nově nahrazují přeplňované tříválcové agregáty. Základem verze 116i je proto od nynějška motor 1.5 s výkonem 109 koní, následují dvě šestnáctistovky 118i (136 k) a 120i (177 k) a nejsilnějším zážehovým čtyřválcem je 125i s dvoulitrem a výkonem 218 koňských sil. Nadto zde zůstává jediný šestiválec 3.0 v provedení M135i, který nepatrně posílil z 320 na 326 koní a nadále jej můžete mít i s pohonem všech kol.

Diesely zastupuje na nejnižším stupínku 116d opět s tříválcem o objemu 1,5 litru a výkonu 116 koní a těsně nad ním najdete tu samou variantu s přídomkem EfficientDynamics Edition, která papírově snižuje spotřebu z 3,6 na 3,4 litru. BMW 118d je již klasičtější čtyřválcový dvoulitr s výkonem 150 koní a možností mít jej i s pohonem xDrive a v zásadě to samé platí také pro 120d se 190 koňskými silami. Na naftovém vrcholu sedí 125d s 2,0 l, výkonem 224 koní a maximálním točivým momentem až 450 newtonmetrů.

Modernizovaná jednička se veřejně poprvé představí počátkem března na ženevském autosalonu.

16.1.2015 11:14| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist