Porsche 911 GT3 Cup S

Silniční auta jsou pro slečinky – tohle je hračka pro opravdové chlapy!

Porsche si oblíbilo strategii modelů „S“ natolik, že ji nově uplatňuje také u svých závodních vozů: tohle je nová 911 GT3 Cup S. Auto vychází z 911 GT3 RS a je postaveno tak, aby odpovídalo regulím kategorie GT3.

Motor, šestiválcový boxer 3,6 l, je v podstatě shodný s tím, který pohání existují GT3 Cup. Díky přeprogramované elektronice a novému výfukovému potrubí ale dává o dvacet koní víc. Výkon tedy činí 324 kW/440 k, podávaných v 8000 ot./min. Točivý moment narostl o 10 Nm, na 430 v 7250 ot./min.

Ano, křivka točivého momentu skutečně dosahuje svého vrcholu o pouhých 750 ot./min. dříve než její kolegyně znázorňující výkon. Závodní auta s „natěsno“ poskládanými převodovkami a jednostranným zaměřením nepotřebují tak široký rozsah otáček jako silniční stroje.

Protože je GT3 Cup S založena na silniční GT3 RS, má i její rozšířené boky, do kterých se vejdou větší kola: šířka ráfků činí 10,5 palce vpředu a 12 palců vzadu. Některé komponenty podvozku pocházejí z GT3 RSR (Ještě se v tom vyznáte?), která závodí ve „velkých“ vytrvalostních podnicích a v závodech třídy GT2.

Pokud se o víkendech věnujete závodům „gétéček“ takříkajíc z první ruky (v tom případě vám závidíme, neboť to znamená, že jste odporně bohat), bude pro vás relevantní informace, že Porsche 911 GT3 Cup S je k mání za 250 000 eur (cirka 6,4 mil. Kč) bez daně. Pokud už vlastníte GT3 Cup, můžete si u Porsche objednat jenom sadu pro upgrade. Vaše problémy bychom tedy chtěli mít…

8.2.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist