autoweb.cz > BMW > AC Schnitzer ACZ4 5.0d (2015): diesel z M550d vyladěný na 430 koní pod kapotou roadsteru Z4
AC Schnitzer ACZ4 5.0d (2015): diesel z M550d vyladěný na 430 koní pod kapotou roadsteru Z4
Jak a proč může někoho vůbec napadnout nacpat naftový agregát pod přední kapotu sportovního vozu, navíc roadsteru, kde si ono „chrochtání“ posádka užije bez hlukové izolace? Odpověď je jednodušší, než by se na první pohled mohlo zdát – protože to nikdo jiný nedělá a o strůjcích vozu se bude mluvit, což je přesně to, co AC Schnitzer potřebuje.
Auto z obrázků bylo původně BMW Z4 sDrive 23i s atmosférickým šestiválcem o objemu 2,5 litru a výkonu 204 koní, u německého úpravce si nicméně řekli, že by nemuselo být těžké nacpat tam stejnou řadovou šestku, akorát o větším objemu. I z výše uvedených důvodů padla volba na naftový třílitr přeplňovaný trojicí turbodmychadel z modelu M550d.
Ten nabízí 381 koní a 740 newtonmetrů, jsme však u úpravce, takže motor posílil 430 koní a maximální točivý moment vystoupal na 840 Nm. Aby zadní náprava zvládla tento nápor, objevil se zde samosvorný diferenciál z BMW M3 E92, zatímco šestistupňový manuál nahradila osmistupňová automatická převodovka ZF.
Jak se změnilo vyvážení vozu po instalaci dieselu, popravdě netušíme, ale ACZ4 5.0d po odlehčení karoserie a kol váží 1469 kg a to je o 131 kg méně ve srovnání s verzí Z4 sDrive 35is. I díky tomu diesel zvládne stovku za 4,5 sekundy, rozjede se až na 300 kilometrů v hodině a německý okruh Sachsenring zajede za 1:37,22 min., což je na zdejší trati absolutně nejlepší čas mezi dieselovými vozy.
Líbí se vám ta myšlenka? Anebo byste dokonce měli zájem? Pro AC Schnitzer to není nepřekonatelná překážka. Stačí mít 113 965 eur, tedy asi 3,1 milionu a vůz může být váš.