24 hodin Le Mans 2018: Toyota se dočkala a získala svoje historicky první vítězství

Tým TOYOTA GAZOO Racing zvítězil v 86. ročníku závodu 24 hodin Le Mans a při své 20. účasti tak vybojoval pro automobilku první vítězství v tomto závodu.
titulka-32-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: archiv redakce

Foto: Toyota

Sébastien Buemi, Kazuki Nakadžima a Fernando Alonso s vozem TS050 HYBRID č. 8 startovali z první startovní pozice a po 388 kolech plných napětí, mnohdy i dramatických, projeli za mávání šachovnicovým praporkem cílovou rovinkou závodního okruhu Circuit de la Sarthe a opět zvýšili své vedení v bodování světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA (WEC).

Skvělého výsledku pro TOYOTU dosáhli i Mike Conway, Kamui Kobajaši a José María López, kteří s vozem TS050 HYBRID č. 7 dlouhou dobu vedli a nakonec si před zraky 256 900 fanoušků dojeli pro druhé místo.

TOYOTA, která do závodu Le Mans před letošním závodním víkendem nasadila historicky již 47 vozů a dojela si šestkrát pro pódiové umístění, se tímto stává teprve druhým japonským továrním týmem, který na okruhu La Sarthe dokázal zvítězit, přičemž Kazuki je prvním japonským pilotem, který vybojoval vítězství za volantem japonského vozu.


Nepřehlédněte:
24h Le Mans s elektrickým závoďákem? Češi chystají něco, co ještě nikdo nedokázal!

Tento výsledek je vyvrcholením intenzivní a odhodlané snahy všech pracovníků TOYOTA GAZOO Racing z Higashi-Fuji a Kolína nad Rýnem neustále vylepšovat hybridní elektrickou technologii, která dokázala v uvedeném závodu tento víkend zvítězit se spotřebou paliva o 35 % nižší než v roce 2012, kdy se Toyota do světa vytrvalostních soutěží vrátila.

Oba vozy TS050 HYBRID si po celých 5286 km vedly přibližně stejně dobře a v průběhu závodu, který byl pro vedoucí jezdce místy dramatický, si několikrát vyměnily pozici.

Dvě penalizace ‚stop-go‘ pro vůz č. 8 (oproti jedné identické penalizaci sesterského vozu) si vyžádaly od Fernanda Alonsa strhující noční stint, aby se vůz vrátil do boje v závodním dni, kdy všichni piloti pod silným tlakem podávali mimořádně dobré výkony. Kvůli pozdějšímu problému s palivem přišel vůz č. 7 o vedení, a tak Kazuki s vedoucím vozem č. 8 projížděl za mávání šachovnicovým praporkem s náskokem dvou kol. Tým Rebellion s vozem č. 3 dojel jako třetí s odstupem 12 kol.

Výsledky 24 hodin Le Mans 2018

1. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 8 388 kol
2. místo TOYOTA GAZOO Racing, vůz č. 7 +2 kola
3. místo Rebellion Racing, vůz č. 3 (Laurent/Beche/Menezes) +12 kol
4. místo Rebellion Racing, vůz č. 1 (Lotterer/Jani/Senna) +13 kol
5. místo G-Drive Racing, vůz č. 26 (Rusinov/Vergne/Pizzitola) +19 kol
6. místo Signatech Alpine, vůz č. 36 (Lapierre/Negrão/Thiriet) +21 kol

18.6.2018 4:50| autor: Autoweb.cz | zdroj: Toyota

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist