Volvo XC90 je oficiálně tady, bezpečnější a úspornější

Ani na sekundu o tom nepochybujte, čekání na nové Volvo XC90 rozhodně stálo za to.

Tak jsme se nakonec opravdu dočkali. Nové Volvo XC90 je tady a jak to z fotek vypadá, asi to dlouhé čekání Švédům odpustíme. Nakolik se designérům podařilo švédskému “drobečkovi” vtisknout elegantní tvary můžete sami posoudit v rozsáhlé galerii, vyvážené proporce se mu ale v každém případě nedají upřít.

Do příchodu nových modelů švédské automobilky tvoří nezaměnitelný rozpoznávací znak nové XC90 diodové světlomety přezdívané Thorovo kladivo a masivní chromovaná mřížka, zatímco záď zůstává věrná stylu první generace. Zejména pak koncové svítilny, které jsou sice mnohem ostřeji řezané, ale okamžitě si je spojíte s Volvem.

Pojďme do interiéru, který není překvapením, protože už nás automobilka s jeho podobou seznámila dříve. Prim tady hraje jednoduchost a prémiové materiály jako je dřevo, kov a kůže. Mezigeneračně výrazně prořídlo množství tlačítek a zůstaly jen ty opravdu nejdůležitější, ovládání podružných funkcí se přesunulo do rozměrného dotykového displeje. O to více se pak automobilka věnovala těm zbylým – podívejte se na nádherně zpracované tlačítko startování nebo volič jízdního režimu.

Do interiéru by se mělo pohodlně usadit až sedm cestujících, které bude za jízdy rozmazlovat čtyřzónová klimatizace nebo třeba prémiové stereo Bowers & Wilkins s devatenácti reproduktory a výkonem 1400 Wattů. Pokud jde o třetí řadu sedadel, která bývá často určena opravdu jen těm nejmenším, Volvo tvrdí, že se na ně bez problémů usadí až 1,7 metru vysoký cestující.

Tradičně můžeme od Volva očekávat výborné hodnocení v bezpečnostních testech, nová generace XC90 by však měla nastolit úplně nová bezpečnostní měřítka. Modulární platforma by měla své bezpečnostní kvality prokázat až ve chvíli, kdy srážce nezabrání ani jeden z širokého seznamu všemožných asistentů. Na palubě nebude chybět technologie City Safety, která krom aut dokáže detekovat také cyklisty nebo chodce. V automobilovém světě je pak naprostou novinkou systém, který řidiči při odbočování zamezí nedání přednosti, krom toho je Volvo XC90 připraveno třeba i na neplánované opuštění silnice a spoustu dalších situací.

Nabídku motorů tvoří nová řada pohonných jednotek s označením Drive-E, které bez výjimky sází na čtyři válce. Ty vznětové budou začínat u motoru s označením D4, pod kterým se ukrývá výkon 193 koní a 400 Nm, zatímco dvakrát přeplňovaný agregát D5 produkuje 228 koní a 470 Nm s kombinovanou spotřebou 6 l/100 km.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Benzínové jednotky otevírá čtyřválec T5 s výkonem 257 koní a 350 Nm, který překonává kompresorem a turbodmychadlem přeplňovaný motor s označením T6 naladěný na 325 koní a 400 Nm. Na samotném vrcholu se usídlí plug-in hybrid T8 kombinující dvoulitrový čtyřválec pohánějící přední kola a elektromotor s výkonem 60 kW, který naopak roztáčí kola zadní. Kombinovaný výkon soustavy činí 405 koní a 640 Nm, přičemž čistě na elektřinu by mělo XC90 ujet 40 kilometrů.

Pokud vám tohle stačilo k podepsání závazné objednávky, můžete rovnou sáhnout po limitované sérii 1927 kusů odkazující na rok založení automobilky. V takovém případě se ale budete “muset spokojit” s motorem D5, černým lakem, jednadvacetipalcovými koly, sedadly v kůži Nappa a obložením z ořechového dřeva.

Objednávku navíc budete muset stvrdit přes internet, přičemž cena plně vybavené XC90 D5 First Edition přijde na 2 470 000 Kč, zatímco základní cena s motorem D4 bude činit 1 329 000 Kč. Výroba se má rozjet zkraje příštího roku, první dodávky se očekávají v březnu.

27.8.2014 7:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist