Volvo XC90 (2015): Švédové sondují terén kolem Eiffelovy věže, připomínají nám premiéru?
autoweb.cz > Volvo > Volvo XC90 > Volvo XC90 (2015): nový švédský tank má být větší, prostornější a komfortnější
Volvo XC90 (2015): nový švédský tank má být větší, prostornější a komfortnější
Před pár týdny byly v ulicích Paříže spatřeny kamuflované prototypy druhé generace Volva XC90. Tehdy jsme se domnívali, že Švédové začali sondovat půdu před mezinárodním podzimním autosalonem, teď se ale zdá, že světová premiéra tak brzy nebude.
Podle dostupných informací britského týdeníku Autocar má chystané SUV před sebou ještě asi dvanáctiměsíční testování, což by znamenalo, že finální verze může být představena nejdříve v Detroitu anebo následující Ženevě. To je poměrně dost času, přesto jsou však základy novinky hotové a aktuálně máme k dispozici spoustu zajímavých detailů.
Jak asi víte, chystaná XC90 je postavena na nové modulární platformě SPA umožňující vyrábět na jejích základech auta o délce od 4,55 do cirka 5,1 metru a v příštích letech se stane základem pro budoucí modelové řady 40, 60 a 90. Šasi využívá z velké části vysokopevnostní ocel, Volvo ale tvrdí, že jejich novinka se stane nejlehčím vozem ve své třídě.
Aby tohoto cíle dosáhlo, je kupříkladu horní uložení předního zavěšení (s dvojitými lichoběžníkovými rameny) vyrobeno z hliníkové slitiny, které se následně lepí a nýtuje k ocelové přepážce a přednímu rámu. Kromě úspory hmotnosti má toto řešení také zvýšit celkovou tuhost přední části karoserie.
Na čem si bude XC90 patrně zakládat, bude kromě jiného také vnitřní prostor. Auto narostlo do šířky jen nepatrně, je však až o 100 milimetrů delší, takže celkově bude mít něco přes 4,9 metru. Pokud jde o kabinu, další místo pro kolena posádky pomůže vytvořit prodloužený rozvor a štíhlejší sedačky s větším rozsahem nastavení. Švédové tvrdí, že i díky tomu budou moci na kratší vzdálenosti využít třetí řadu sedadel i dospělí pasažéři.
Motory mají být už pouze čtyřválcové, podle kolegů z Autocaru je však jejich chod mimořádně kultivovaný a to i ve vyšších otáčkách. Ze sedadla spolujezdce si vyzkoušeli kupříkladu benzínovou jednotku VEA s dvojitým přeplňováním (kompresor + turbodmychadlo) o výkonu kolem 300 koní, která byla schopna hravě roztáhnout vůz na 200 km/h.
Působivá je prý XC90 ale i v jiných oblastech. Její vytříbenost se projevuje kupříkladu také ve značně zlepšené kvalitě jízdy, kdy se vůz nenechá rozhodit ani ostřejšími nerovnostmi a dokáže přitom navíc potlačit i hluk. Výsledek však má být ještě lepší. Inženýři Volva mají v tuto chvíli doladěný podvozek asi jen z osmdesáti procent.
zdroj: Autocar