autoweb.cz > Volvo > Volvo XC90 > Volvo XC90 zlevnilo o stovky tisíc, nestojí ani milion
Volvo XC90 zlevnilo o stovky tisíc, nestojí ani milion
Podívejte se do galerie v tomto článku a zkuste si takový malý kvíz… Jde o to, že polovina fotek ukazuje Volvo XC90 v prvním roce existence, na druhé polovině fotografií je stejný model, ovšem v aktuální generaci. Najdete rozdíly?
Co chceme říct, je asi to, že Volvo XC90 je na trhu od roku 2002 a za tu dobu doznalo jen velmi, velmi málo změn, evidentně v duchu hesla „proč měnit to, co funguje.“ XC90 mělo opravdu fenomenální úspěch a tak přežilo více než dekádu na trhu jen s tím, že docházelo ke kosmetickým změnám a výměně pohonných jednotek pod kapotou. Máme v živé paměti, kdy se tohle SUV dalo pořídit jako nové s atmosférickým osmiválcem, dnes jsou tady naftové pětiválce D4 a D5 jako možnost volby. A právě těchto dvou motorizací se týká naše zpráva.
Po světě už se prohání prototypy zcela nového nástupce Volva XC90 a to znamená jediné, aktuální verzi padá cena a lze ji pořídit za velmi slušné peníze, za částku pod hranicí jednoho milionu korun. Díky balíčku zvýhodnění můžete mít, v případě zájmu, například D5 AWD Kinetic s pohonem všech kol až o 300 tisíc korun levněji oproti dosavadní cenové politice. Čísla přesněji, od 1. května 2014 lze tento stroj koupit za mimořádnou cenu od 940 500 Kč, kdy v nabídce lze volit právě mezi zmiňovanými turbodieslovými pětiválci D4 a D5.
Ten první disponuje 163 koni a 340 Nm, D5 je o síle 200 koní a točivém momentu 420 Nm. Nutno říct, že výkřik moderní techniky v XC90 na dnešní dobu asi nenajdete (na svou dobu ale platilo tohle Volvo za výkladní skříň švédské technologie, zejména té zaměřené na bezpečnost), ovšem trvanlivost, robustnost a univerzálnost doloženou více než deseti roky praxe ano.
Sedm věcí, ve kterých (také) najdete osmiválec
Autonovinky | vydáno 14. 12. 2012